Nykiikö kaasarikoneesi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Nykiikö kaasarikoneesi?

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Eli tuntuuko kaasarikoneesi käynti epävarmalta pienillä kierroksilla, nykiikö 1500 kierroksen paikkeilla varsinkin kolmosella ja isommilla pykälillä? Eikä auta vaikka olet säätänyt sytkää ja kärjet ja vaihtanut tulpat ja muuta sytytysosaa?

Seuraavasta saattaa olla apua:

Ruuvaa Strömbergin päältä se muovikorkki auki ja nosta se ja mäntä pois. Ota ristipääruuvari ja avaa kaasarin kannen ruuvit (4 kpl), nosta kansi pois. Ota se pitkä jousi pois ja kaasuttimen kalvo myös, tarkista että kalvo on ehjä. Nosta luisti pois, varo neulaa sen pohjassa. Nyt voit hetken laillani ihmetellä, että miten vähillä osilla saadaan aikaiseksi toimiva kaasutin. Tai lähinnä kyseessä lienee "bensiinin annostelija". :wink:

Tämän jälkeen puhdista huolellisesti luisti ja neula, sekä kaasarin reikä jossa luisti liikkuu huolellisesti kaikesta töhnästä ja liasta.

Sitten vain kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Varo taas sitä neulaa ja katso, että kalvon pienet nypyt osuvat kaasarin rungossa oleviin koloihin. Muista myös laittaa öljyä vaimenninsylinteriin.
NG 900S 3d 2.3i -98
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Kiitos kysymästä, EI NYI. Terveisin Pierburgh 175 CDUS.

:wink:
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eipä suuremmin nyi, mutta muita oikkuja kyllä on :)

Luottopeli "miettii" täyskaasulla, laiha seos? Vähän kun nostaa poljinta, niin taas ampaisee.

Tuo uudenkarhea '80 GLs satku taasen ampaisee kuin raketti turhia miettimättä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ei nyi täälläkään.
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Gallupit kuuluu ihan muualle.

terveisein saabisti pornaisista.
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

On alkanut nykiä. Puran huomenna bensan-annostelijan. Kiitos vinkistä.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Classic 900 kirjoitti:Kiitos kysymästä, EI NYI. Terveisin Pierburgh 175 CDUS.
You lucky bastard with a high-tech kaasutin... :lol:
soossi kirjoitti:Gallupit kuuluu ihan muualle.
terveisein saabisti pornaisista.

Viestini oli tarkoitus kyllä olla enempi neuvo mahdollisesti nykimisestä kärsiville kuin galluppi... :wink:
NG 900S 3d 2.3i -98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hepis kirjoitti: Terveisin
Viestini oli tarkoitus kyllä olla enempi neuvo mahdollisesti nykimisestä kärsiville kuin galluppi... :wink:
Näin sen itsekin näin. Pojjaat vähän viisastelee vain.
Kiitos neuvostasi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Mulla Pierburgi (260tkm) nykii aina jos painaa kaasua ja nopeutta on alle 60km/h riippumatta vaihteesta (1-3) tai kierroksista.

Ryyppykään ei toimi täydellä teholla joka kerta. Tuntuu että ryypyn täysi teho on vain joku 1mm siinä ryypyn yläasennossa. Välillä ei mene täydelle teholle, vaikka kuinka yrittäisi kiskoa ryypynkahvasta.

Silloin kun koneen lämmöt ei vielä ole vihreällä ja ryyppy on päällä, tukehtuu kone jos ei käytä kaasua erittäin rauhallisesti.

Saisikohan tuota mitenkään säädettyä?
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Itselläni on pierpurkki tuossa 99:ssä kiinni, eikä ole valittamista. Ainoa noista minun kaasareista, joka ei nyi kaasua lisätessä/löysätessä... olettaen tietenkin että tajuaa pitää seoksia hiukan rikkaalla! Eiköhän nuo zenithitkin toimisi jos jaksaisi investoida korjaussarjat tms. kun tuppaa olemaan melko "sisäänajettuja" kaikki osat mitä löytyy... (3kpl 99:jä, kaikki yli 400tkm)
saab9975
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 07:14
Paikkakunta: Tampere

Kumarran vanhan vihreen edestä

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Hienoa, että porukasta löytyy ihka oikee saabin asiantuntioita. Rupeenkin heti huomenissa vapailla ollessani tarkastaan ja putsaan -75 kaasaria. KIITOS: :roll:
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Oma 99 -81 on antanut seuraavia oireita:
Kaasua painaessa ei tunnu liikkuvan mihinkään....
Tasakaasulla pelaa hyvin, toisinaan nykii.
Kaikki sytkäosat uusittu.
Taidanpa tehdä huoltotoimenpiteet kaasarille ja vaihtaa aamulla vielä kalvon uuteen..
Käyntiin lähtee kuin unelma...

Kiva kun muillakin nykkii.. :lol:
Kun rupee näkyy näkyjä, ota yhteys lääkäriin... 8O

Ps. saattais 99 -81 tulla myyntiin..... :roll:
T. Jara
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Helppo tapa koitaa seoksen riittävyys:lämpöisellä koneella jos nykii nin vetää pikkuisen rikastinta auki .Jos nykiminen loppuu niin soppaahaan se lapsi vaan pyytää.Omassa 900:ssa kaasarin sisäkalut ( mittarissa oli tuolloin vasta 799800) oli lopussa ,ettei niitä enää saanut säädettyä. Kaasarin öljythän jokainen muistaa tarkistaa säännöllisesti.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Täytyy taas mainita jotta tarkastakaa kaasarin ja imusarjan välissä olevan paksun muovitiivisteen kunto, jos näkyy pieniäkin halkeamia niin vehje voi vuotaa mukavasti ilmaa välistä. Kannattaa vaihtaa tai ainakin pruutata sikaflexiä tms. päälle. Tällä on parannettu muutamista autoista miettimisongelma mukaanlukien meikäläisen vanha peli vaikkei halkeamat todellakaan näyttäneet isoilta.
Vastaa Viestiin