Magneettiventtiilin testausta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Magneettiventtiilin testausta

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli nyt on mankkuvena irti autosta, koska se vaan surisi paikallaan.

Kerrataan vielä:

Voinko olettaa olevani oikeassa kun epäilen venttiilin olevan rikki,
kun puhaltaa R liittimeen niin ilma virtaa läpi sekä C:stä että myös W:stä.

Kun puhaltaa C:hen niin ilma tulee ulos sekä W:stä että R:stä.
Kun tukkii W:n niin ilma jatkaa tuloaan R:stä.
(Käsittääkseni tukkimalla W:n ilman ei pitäisi tulla mistään pois.)


http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781

Luin tuon jutun ja tuon perusteella oma mankkuni on rikki.

Vaiko eikö?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kyllähän tuo kuullostas siltä että paskana on...
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Vähän päivitystä asiaan...purin mankkuvenan,
ja totesin siitä kelojen välissä olevasta liuskasta puuttuvan palan
sekä toisen kelan johdin oli poikki (eli toinen näytti 3ohm ja toinen ääretöntä),en sitten tiedä oliko jo poikki vaiko menikö poikki irrottaessa.

Käänsin sitä kelojen välissä olevaa liuskaa eri asentoon ja kasasin venttiilin takaisin kokoon.

Ajattelin ettei purkamisesta ollut mitään apua koska R:liittimen kautta puhaltaminen tuotti saman tuloksen kuin ennen purkamista,eli vuotaa
C:stä ja W:stä.

Mutta eilen huomasin ajellessa että mitä hittoa!!, nyt nousee ahdot jo 3.vaihteella yli 1barin :twisted: , entisen max.0.75barin sijaan,eli jotain apua mankun purkamisesta oli.Tietysti laskeehan nuo ahdot korkeilla kierroksilla alle kilon,johonkin 0.9 tienoille.

Eli näin,nyt pitäisi vain löytää täysin ehjä mankku jostain,
uudella on aikas suolainen hinta.

Ja juhannuskin on mennyt putkeen,yksi joutui ensiapuun kun uiskenteli vähän liian pitkään,yhdeltä lähti taju kankaalle kun kaatui veneeseen ja
toisen veneen avain katkesi virtalukkoon...eli tästä on hyvä jatkaa... :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin