Vaihdelaatikon irroituksessa ongelmia
Vaihdelaatikon irroituksessa ongelmia
Elikkäs vaihdelaatikko ei halua tulla pois paikaltaan. Vetarit, mittarivaijeri, työsylinteri, vaihdeakseli, vapaakytkimen palikat ja se pultti hytin puolelta on irti. Yleensä on näillä eväillä lähtenyt laatikko muista kajakeista mainiosti. Tuntuu kuitenkin kun sormella koittaa sieltä hytin pultin reijästä, että siellä olisi jonkinlainen kumitulpalla varustettu metallilevy kiinni perässä joka estää laatikon tulemisen pois. Nykyinen peli on -79, muut työstämäni kajakit ollu vanhempia, että onko tuohon malliin ilmestyny joku erilainen kiinnityssysteemi ja millä tuon saa auki?
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Muutamia kertoja on ollut tiukassa. Yleensä irrotus on jumittunut siihen, että laatikon öljyproppu ottaa kiinni korissa sen aukon etureunaan, mistä näkyy tuo proppu. Tunkilla ylös ja iloisesti on irronnut. Vain yhden kerran oli kiinnitys "vulkanoitunut" kiinni, jolloin piti porata tuo kumikiinnitysjutska rikki (= irti vaihdelaatikosta) ja vaihtaa ko härpäke toisesta korista.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
omasta saabista oli myös vaihteisto piukasti kiinni kumissa. koitimme jopa taljalla irroittaa vaihteistoa mutta turhaan. kumi puukolla palasiksi ja johan irtosi. näin ollen olen kannatinkumia vailla. tietääkö kukaan jos uusia on vielä mahdollista saada.



Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
Hyvä että en ole ainut jolla on näitä ongelmia 
Faija kertoili semmoisen kikan, että sitä kabiinin pulttia otetaan 2/3 verran auki ja sen jälkeen siihen kopautetaan, jolloin pitäisi sen kumikiinnikkeen irroita pultin mukana. Huomenna vaan meikäläisellä lähtö Bulgariaan pariks viikoks joten sen verran viivästyy tää rojekti.

Faija kertoili semmoisen kikan, että sitä kabiinin pulttia otetaan 2/3 verran auki ja sen jälkeen siihen kopautetaan, jolloin pitäisi sen kumikiinnikkeen irroita pultin mukana. Huomenna vaan meikäläisellä lähtö Bulgariaan pariks viikoks joten sen verran viivästyy tää rojekti.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Meillä alkoi tänään vaihdelaatikon vaihto ja homma tyssäsi vaihdeakseliin. Raamatussa ohjeena oli irroittaa kartiokastappi, mutta meikäläisellä tämä kartiokastappi olikin kierteinen (molemmat päät kierteiset, kuin ruuvit) ja sitä ei millään ilveellä siitä välistä pois saa. Onko tämä ihan normaalia vai onko tämä jokin hieno neronleimaus entiseltäomistajalta?
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Eikai siinä mitään hienoa oo vaan otetaan toinen pulteista pois ja lyödän tappi poies?? Vai onko siinä enää pultteja?Fundamental kirjoitti:Meillä alkoi tänään vaihdelaatikon vaihto ja homma tyssäsi vaihdeakseliin. Raamatussa ohjeena oli irroittaa kartiokastappi, mutta meikäläisellä tämä kartiokastappi olikin kierteinen (molemmat päät kierteiset, kuin ruuvit) ja sitä ei millään ilveellä siitä välistä pois saa. Onko tämä ihan normaalia vai onko tämä jokin hieno neronleimaus entiseltäomistajalta?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi