Satkun vaihteistoöljyjen imuvaihto
Satkun vaihteistoöljyjen imuvaihto
Onko kellään kokemuksia satkun vaihteistoöljyjen imuvaihdosta. Kun on toi kulkuvälineen laatikko mallia ilman pohjaroppua. Meinaan vaan että saako kyseisellä menetelmällä lootan "riittävän tyhjäksi" vanhasta öljystä.
Juu ainakin minä otin sen takakannen irti niin kuin tuossa jo suositeltiinkin.
Toisen vaihdon parin viikon päästä tein sitten imuvaihtajalla.
Takakannen irroituksessakin jää ensiökoppaan se noin 3 dl vanhaa öljyä.
Tässä ketjussa on jo melkoinen "öljykriisi"
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=40
Toisen vaihdon parin viikon päästä tein sitten imuvaihtajalla.
Takakannen irroituksessakin jää ensiökoppaan se noin 3 dl vanhaa öljyä.
Tässä ketjussa on jo melkoinen "öljykriisi"

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=40
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Taitaa öljyt jäädä ensiövälityksen koteloon, vaikka keula olisikin koholla. Minäkin vaihdoin kahdesti, keula oli koholla ja avasin takakannen. Toisellakin kerralla vaihteistosta tuli aika synkkää öljyä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 243#126243
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 243#126243
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00