Nordictuning
Nordictuning
Onkohan kukaan tilannut Nordicilta viribokseja? Löytyisiköhän spostiosoitetta? Viestin lähettäminen ainakaan tämän sivun http://nordictuning.com/contact/ kautta ei onnistunut...
Trionic5 9-3:n Stage1 (220hv/320Nm) näyttäisi löytyvän hintaan 3500 kr.
Eski
Trionic5 9-3:n Stage1 (220hv/320Nm) näyttäisi löytyvän hintaan 3500 kr.
Eski
Ohessa sähköpostiosoite, jolla itse asioin pari kuukautta sitten.
magnus.uhr@nordictuning.com
Aika hauska pulju.
Tilasin omaan autoon 9000 Aeron stage3 ( taitaa Nordicilla olla merkintä 2 ).
Aluksi tiedustelin hintaa, joka kannattaa aina tehdä listahinnoista huolimatta. Kannattaa mainita, että on Saab clubin jäsen ja takana aktiivinen käyttäjäpiiri. Sain tarjouksen.
Tarjouksesta vajaa parikuukautta ilmoitin tilaavani ko. sarjan ja lähetin samalla yhteystietoni. Seuraava vastaus heiltä oli, että tavara on jo postissa
Tiedustelin siinä yhteydessä kelpaako minulla ollut ylimääräinen trionic5 vaihdossa, kelpasi ja samalla tiedustelin mitähän he nyt sitten toimittavat kun ruotsalaisessa ja englantilaisessa sivustossa on eri tehot/väännöt ko. sarjalle.
Ilmoittivat ettei ole kumpikaan niistä, vaan että tehoa olisi hiukan enemmän ja vääntöä vähemmän kuin mitä netissä on
Tässä linkki http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20291
No paketti tuli kuten sovittu hinta vaan ei ollut minulle aivan selvä, pitikö kutinsa se mitä pari kuukautta sitten sovittiin.
Sitten tuli lasku
ja kahdella tapaa.
Toinen sähköpostilla ja toinen kirjeenä kummasskin eri summa ja reilusti yli aikaisemmin tarjotun. Otin yhteyttä heihin ja ilmoitin mitä aikaisemmin oli tarjottu samalla esitin kritiikkiä kahdesta eri suuruisesta laskusta.
Palautteena tuli reilu alennus ja joku selvitys, jota en tajunnut. Lopullinen hinta jäi alle sen mitä oli alunperin tarjottu
Minulle jäi sellainen kuva yrityksestä, että osaavat kyllä asiansa ja vastaavat varmasti tuotteestaan kaupan jälkeenkin, mutta markkinointi puoli ei ole ihan hanskassa. Erityisesti hämmästytti toimittajan luottamus asiakkaaseen, ota tavara ja maksa sitten kun olet koittanut.
Nyt pitäisi ensikuussa mennä penkkiin ja katsoa mitä oikein saatiin, sitten tietää mistä sitä maksettiin. Perstuntumallakin/ahtopainemittarista voi kyllä päätellä, että parempaan suuntaan mentiin
magnus.uhr@nordictuning.com
Aika hauska pulju.
Tilasin omaan autoon 9000 Aeron stage3 ( taitaa Nordicilla olla merkintä 2 ).
Aluksi tiedustelin hintaa, joka kannattaa aina tehdä listahinnoista huolimatta. Kannattaa mainita, että on Saab clubin jäsen ja takana aktiivinen käyttäjäpiiri. Sain tarjouksen.
Tarjouksesta vajaa parikuukautta ilmoitin tilaavani ko. sarjan ja lähetin samalla yhteystietoni. Seuraava vastaus heiltä oli, että tavara on jo postissa

Tiedustelin siinä yhteydessä kelpaako minulla ollut ylimääräinen trionic5 vaihdossa, kelpasi ja samalla tiedustelin mitähän he nyt sitten toimittavat kun ruotsalaisessa ja englantilaisessa sivustossa on eri tehot/väännöt ko. sarjalle.
Ilmoittivat ettei ole kumpikaan niistä, vaan että tehoa olisi hiukan enemmän ja vääntöä vähemmän kuin mitä netissä on

Tässä linkki http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20291
No paketti tuli kuten sovittu hinta vaan ei ollut minulle aivan selvä, pitikö kutinsa se mitä pari kuukautta sitten sovittiin.
Sitten tuli lasku

Toinen sähköpostilla ja toinen kirjeenä kummasskin eri summa ja reilusti yli aikaisemmin tarjotun. Otin yhteyttä heihin ja ilmoitin mitä aikaisemmin oli tarjottu samalla esitin kritiikkiä kahdesta eri suuruisesta laskusta.
Palautteena tuli reilu alennus ja joku selvitys, jota en tajunnut. Lopullinen hinta jäi alle sen mitä oli alunperin tarjottu

Minulle jäi sellainen kuva yrityksestä, että osaavat kyllä asiansa ja vastaavat varmasti tuotteestaan kaupan jälkeenkin, mutta markkinointi puoli ei ole ihan hanskassa. Erityisesti hämmästytti toimittajan luottamus asiakkaaseen, ota tavara ja maksa sitten kun olet koittanut.
Nyt pitäisi ensikuussa mennä penkkiin ja katsoa mitä oikein saatiin, sitten tietää mistä sitä maksettiin. Perstuntumallakin/ahtopainemittarista voi kyllä päätellä, että parempaan suuntaan mentiin

-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täytyypä tässä heittää oma mielipide mukaan tähän keskusteluun.
Nordicilta en tule itse tilaamaan mitään, koska minua risoo heidän suhtautumisensa muihin Saabeja virittäviin firmoihin. He ovat haukkuneet ja mollanneet mm. BSR:ää ja Maptunia, mutta ihme kyllä eivät ole uskaltaneet sanoa Hirschistä mitään negatiivista
En kritisoi siis heidän ammattitaitoaan, joka vaikuttaa ihan asialliselta, mutta suhtautumisessa kilpailijoihin olisi todellakin parantamisen varaa. Yksi herrasmiesmäisen liiketoiminnan kirjoittamattomista säännöistä on se, että älä koskaan hauku kilpailijaasi, koska tämä voi käännyttää asiakkaan pois luotasi.
Olin aikanaan hommaamassa steg 1:stä NG900:een ja vaihtoehtoina olivat BSR ja Nordic. Vuosi oli muistaakseni 2000 tai 2001. Vaihtelin aika paljon sähköposteja BSR:n Rolf Linden kanssa ja eräillä messuilla (olisikohan ollut EuroCar -messut?) oli Nordic näytillä yhteistyössä Länsiauton kanssa. Juttelin vähän aikaa Rolf Uhrin kanssa Saabien virittelyistä ja sitten lopuksi kysyin häneltä, että mitä mieltä hän on BSR:stä. Tämän jälkeen hän kysyi minulta, että haluanko rehellisen vai "rehellisen" mielipiteen? Sanoin, että haluan aivan rehellisen mielipiteen. Sen jälkeen sieltä alkoi tulla sellaista tekstiä, että huh huh. Yksi argumenteista oli mm. se , että BSR myy steg 1:stä, johon ei asenneta lainkaan pakoputkea (pakokaasujen lämpötila nousee kuulemma liian korkeaksi Rolf Uhrin mukaan), kun Nordic siihen aikaan myi settejä vain steg 2:sta ylöpäin (tällä hetkellä myös he myyvät steg 1:stä ainakin tiettyihin Saabeihin).
Kun olin kuullut Rolf Uhrin kommentit, kiitin niistä ja seuraavana maanantaina (messut olivat viikonloppuna) tilasin steg 1:n BSR:ltä. Eli kävi juuri niin, niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin. Ostin kilpailijalta, koska Nordic mollasi sitä.
Olen myöhemmin nähnyt myös, kuinka Uhrin pojat ovat mollanneet Maptunia STCS:n foorumilla, enkä todellakaan katso suopeasti tuollaista kilpalijoiden mustamaalaamista
Itse suosittelen tilaamaan joko Maptunilta, SQR:ltä tai Hirschiltä.
Nordicilta en tule itse tilaamaan mitään, koska minua risoo heidän suhtautumisensa muihin Saabeja virittäviin firmoihin. He ovat haukkuneet ja mollanneet mm. BSR:ää ja Maptunia, mutta ihme kyllä eivät ole uskaltaneet sanoa Hirschistä mitään negatiivista

En kritisoi siis heidän ammattitaitoaan, joka vaikuttaa ihan asialliselta, mutta suhtautumisessa kilpailijoihin olisi todellakin parantamisen varaa. Yksi herrasmiesmäisen liiketoiminnan kirjoittamattomista säännöistä on se, että älä koskaan hauku kilpailijaasi, koska tämä voi käännyttää asiakkaan pois luotasi.
Olin aikanaan hommaamassa steg 1:stä NG900:een ja vaihtoehtoina olivat BSR ja Nordic. Vuosi oli muistaakseni 2000 tai 2001. Vaihtelin aika paljon sähköposteja BSR:n Rolf Linden kanssa ja eräillä messuilla (olisikohan ollut EuroCar -messut?) oli Nordic näytillä yhteistyössä Länsiauton kanssa. Juttelin vähän aikaa Rolf Uhrin kanssa Saabien virittelyistä ja sitten lopuksi kysyin häneltä, että mitä mieltä hän on BSR:stä. Tämän jälkeen hän kysyi minulta, että haluanko rehellisen vai "rehellisen" mielipiteen? Sanoin, että haluan aivan rehellisen mielipiteen. Sen jälkeen sieltä alkoi tulla sellaista tekstiä, että huh huh. Yksi argumenteista oli mm. se , että BSR myy steg 1:stä, johon ei asenneta lainkaan pakoputkea (pakokaasujen lämpötila nousee kuulemma liian korkeaksi Rolf Uhrin mukaan), kun Nordic siihen aikaan myi settejä vain steg 2:sta ylöpäin (tällä hetkellä myös he myyvät steg 1:stä ainakin tiettyihin Saabeihin).
Kun olin kuullut Rolf Uhrin kommentit, kiitin niistä ja seuraavana maanantaina (messut olivat viikonloppuna) tilasin steg 1:n BSR:ltä. Eli kävi juuri niin, niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin. Ostin kilpailijalta, koska Nordic mollasi sitä.
Olen myöhemmin nähnyt myös, kuinka Uhrin pojat ovat mollanneet Maptunia STCS:n foorumilla, enkä todellakaan katso suopeasti tuollaista kilpalijoiden mustamaalaamista

Itse suosittelen tilaamaan joko Maptunilta, SQR:ltä tai Hirschiltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itselläni ei ole ollut tuollasia kokemuksia, mutta arvaan että kilpailu on kovaa. Sen näkee mm. em. linkissä julkaistusta tehokäppyrästä, jossa Nordic lupaa "näennäisiä" tehoja karvan enemmän kuin kilpailijat.
Uskon kuitenkin, että näillä lastuvirityksillä ei ole kovin merkittäviä eroja toisiinsa nähden, eihän tässä mitään ruutia olla keksimässä.
Siispä hinta ratkaisee ja luottamus yrityksen takuuasioihin ( joka lienee kaikilla hyvä nimenomaan maineen ylläpitämiseksi ).
Nordic oli vain selkeästi edullisin vaihtoehto tapauksessani.
Uskon kuitenkin, että näillä lastuvirityksillä ei ole kovin merkittäviä eroja toisiinsa nähden, eihän tässä mitään ruutia olla keksimässä.
Siispä hinta ratkaisee ja luottamus yrityksen takuuasioihin ( joka lienee kaikilla hyvä nimenomaan maineen ylläpitämiseksi ).
Nordic oli vain selkeästi edullisin vaihtoehto tapauksessani.
Kiitos Peville spostiosoitteesta. Lähetin viestiä Magnukselle, joten katsotaan miten homma etenee... Speedpartsin Steg 1 on 6800 kruunua, Maptunin 663 euroa, joten onhan tuo Nordicin boksi aika paljon halvempi, jos tuo 3500 kruunua (=373 eur) nyt sitten pitää paikkansa...
Eihän tuo kovin fiksulta kuulosta, jos kilpailijoita pitää mustamaalata, mutta BSR:n/Speedpartsin boksia en omaan autooni laita ja Maptun on liian kallis...
Lisäys: Hirschin stage 1 maksaa 921,98 PUNTAA.
Eski
Eihän tuo kovin fiksulta kuulosta, jos kilpailijoita pitää mustamaalata, mutta BSR:n/Speedpartsin boksia en omaan autooni laita ja Maptun on liian kallis...
Lisäys: Hirschin stage 1 maksaa 921,98 PUNTAA.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Epäilen, että Nordicin sivuillaan ilmoittamat hinnat ovat verottomia hintoja (siis ilman ruotsin 25% ALV:tä, eli MOMS:ia). Nordicin sivut eivät ole toiminnassa tätä kirjoitettaessa, mutta muistaakseni he ilmoittavat sivuillaan kaikki hinnat verottomina.
Tällöin hinnaksi tulisi 3500 SEK * 1,25 = 4375 SEK.
Lisäksi täytyy huomioida, että jos haluaa pitää oman alkuperäisen boksinsa, siitä joutuu yleensä maksamaan 2500-3500 SEK ekstraa.
Mitä tulee BSR/Speedpartsiin, niin en minäkään sieltä enää tilaisi mitään softia, nyt kun tietää, mitä arvoja niistä on peukaloitu. Ja se sitten siitä aiheesta, joten älkää kysykö, mitä arvoja niistä on peukaloitu
Tällöin hinnaksi tulisi 3500 SEK * 1,25 = 4375 SEK.
Lisäksi täytyy huomioida, että jos haluaa pitää oman alkuperäisen boksinsa, siitä joutuu yleensä maksamaan 2500-3500 SEK ekstraa.
Mitä tulee BSR/Speedpartsiin, niin en minäkään sieltä enää tilaisi mitään softia, nyt kun tietää, mitä arvoja niistä on peukaloitu. Ja se sitten siitä aiheesta, joten älkää kysykö, mitä arvoja niistä on peukaloitu

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ehkä Nordicilta voi kuitenkin puristaa jonkunlaisen "klubialennuksen", kuten Maptuniltakin.Eski kirjoitti:Niinhän siellä sivun alalaidassa näkyy lukevan, jotta "All prices is excludes VAT", joka ilmeisesti tarkoittaa, jotta hinnat ovat verottomia.
Eski
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nordic saa minun puolesta pitää chippinsä. Todella huonoa palvelua, posteihin ei vastata, jne.
Hiukan eri meininki Maptunin kanssa. Freetulta saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen max päivän viiveellä. Nopeimmat vastaukset tulevat heti. Maksan mielestäni myös palvelusta, joten Maptunin keitto kihisee konepellin alla niin kauan kun Saabilla ajelen.
Hiukan eri meininki Maptunin kanssa. Freetulta saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen max päivän viiveellä. Nopeimmat vastaukset tulevat heti. Maksan mielestäni myös palvelusta, joten Maptunin keitto kihisee konepellin alla niin kauan kun Saabilla ajelen.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
moi,
Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa Nordicin pajasta. Tilasin stage 1 syksyllä 2003 ja toimitus ja lasku oli mitä sovittiin. Boxin asennuksen jälkeen auto nyki hieman täyskiihdytyksessä, mistä reklamoin Magnukselle. Sain uuden boxin ja tämän lisäksi sain pitää ensin saamani boxin. Vieläkään ei ollut softa ihan kohdallaan, pientä nykimistä edelleen täyskiihdytyksessä. Tarkka kun olen niin soitin Magnukselle ja sovimme että menen käymään pajalla työmatkan yhteydessä. Pajalla Magnus teki 3,5 h hommia free of charge, vaihto ties mitä ja koodasi boxin uudelleen. Nyt pelitti tosi hyvin, ei mitään nykimisiä ja lähti ku tykin suusta. Heppoja sano olevan hieman yli 200 ja perstuntumalta ainakin sen verran löytyy. Antoi vielä vaivan palkaksi ilman veloitusta uuden 9-5:n etuputken, jossa kattikin mukana, oli vaihdettu uudesta autosta 3 tuuman putkeen. Summasummarum koko setti ei tullut maksamaan ku 700 ekee + ilmanen boxi ja etuputki. Kyllä ne hommat siinä pajassa osaa. Katselin sitä touhua ja uutta Saabia suoraan luovutuksesta tuotiin viritettäväksi, usein jo myyjien toimesta. Ei muuta kun Nordicin setti sisään ja hymyä huuleen.
9-5 Nordic
Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa Nordicin pajasta. Tilasin stage 1 syksyllä 2003 ja toimitus ja lasku oli mitä sovittiin. Boxin asennuksen jälkeen auto nyki hieman täyskiihdytyksessä, mistä reklamoin Magnukselle. Sain uuden boxin ja tämän lisäksi sain pitää ensin saamani boxin. Vieläkään ei ollut softa ihan kohdallaan, pientä nykimistä edelleen täyskiihdytyksessä. Tarkka kun olen niin soitin Magnukselle ja sovimme että menen käymään pajalla työmatkan yhteydessä. Pajalla Magnus teki 3,5 h hommia free of charge, vaihto ties mitä ja koodasi boxin uudelleen. Nyt pelitti tosi hyvin, ei mitään nykimisiä ja lähti ku tykin suusta. Heppoja sano olevan hieman yli 200 ja perstuntumalta ainakin sen verran löytyy. Antoi vielä vaivan palkaksi ilman veloitusta uuden 9-5:n etuputken, jossa kattikin mukana, oli vaihdettu uudesta autosta 3 tuuman putkeen. Summasummarum koko setti ei tullut maksamaan ku 700 ekee + ilmanen boxi ja etuputki. Kyllä ne hommat siinä pajassa osaa. Katselin sitä touhua ja uutta Saabia suoraan luovutuksesta tuotiin viritettäväksi, usein jo myyjien toimesta. Ei muuta kun Nordicin setti sisään ja hymyä huuleen.
9-5 Nordic
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Postikuluineen nordicin steg 1 autooni tuli maksamaan 700€Eski kirjoitti:Kiitos Peville spostiosoitteesta. Lähetin viestiä Magnukselle, joten katsotaan miten homma etenee... Speedpartsin Steg 1 on 6800 kruunua, Maptunin 663 euroa, joten onhan tuo Nordicin boksi aika paljon halvempi, jos tuo 3500 kruunua (=373 eur) nyt sitten pitää paikkansa...
Eihän tuo kovin fiksulta kuulosta, jos kilpailijoita pitää mustamaalata, mutta BSR:n/Speedpartsin boksia en omaan autooni laita ja Maptun on liian kallis...
Lisäys: Hirschin stage 1 maksaa 921,98 PUNTAA.
Eski
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vähän tökkii mun tapaus maptun stage 5, joten laitoin minäkin jo backupiksi nordicille kyselyä jottei mee odotteluksi koko kesä, vaikka taitaa se mennä jokatapauksessa
Sain jo uhrilta vastauksiakin ja hinta on nordicilla myös suuremmillakin stegeillä tuo 3500sek. 2500 tulee lisää hintaa ilman omaa boksia.
Nordicin stage3 on kyllä aika houkutteleva "perussetti" ja samalla noista viripajoista myös tykein ainakin T5 koneissa - mainoksien mukaan.

Sain jo uhrilta vastauksiakin ja hinta on nordicilla myös suuremmillakin stegeillä tuo 3500sek. 2500 tulee lisää hintaa ilman omaa boksia.
Nordicin stage3 on kyllä aika houkutteleva "perussetti" ja samalla noista viripajoista myös tykein ainakin T5 koneissa - mainoksien mukaan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429