9000TA-88 ahtopaineet..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

9000TA-88 ahtopaineet..

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Mortonki.
Värkkäsin paikalleen tuommosen paljon parjatun autogaugen ahtopainemittarin, kun tahtoo tietää ihan numeroilla että paljonko ahtaa, tuo orkkishan ei niitä kerro. Hyvinhän tuo näyttää ainakin toistaiseksi toimivan, Näyttää seuraavasti: tyhjäkäynnillä n.-0,8bar, ja kiihdytyksessä käy tuolla 0,7barin tienoilla(orkkis hieman punaisen puolella). Sammutettuna 0 bar. muutenkin seuraa ihan hyvin tuota orkkista..

Muistin virkistämiseksi; oliko max ahtopaineet otsikon mukaisessa värkissä (nimenomaan automaatissa) se 0,85?


ja sitten nuo tyhjäkäynnin alipaineet, onko normaalia nuin paljon? kovassa jarrutuksessa menee -1bariin asti.


-J-

PS:nyt pääsee loihtimaan lisää löylyjä kun näkee missä mennään.... :)
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taitaa näyttää mittari hiukan liian vähän.. luultavasti juurikin sen 0.15-0.2 liian vähän. Alipaineilla normaali lukema tyhjäkäynnillä olisi -0.6 ja moottorijarrutuksella -0.8 tai -0.9. -1 bar olisi jo tyhjiö, tuskin siellä moottorijarrullakaan niin kova imu on. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

jcarlson kirjoitti:Taitaa näyttää mittari hiukan liian vähän.. luultavasti juurikin sen 0.15-0.2 liian vähän. Alipaineilla normaali lukema tyhjäkäynnillä olisi -0.6 ja moottorijarrutuksella -0.8 tai -0.9. -1 bar olisi jo tyhjiö, tuskin siellä moottorijarrullakaan niin kova imu on. ;)
Ihme kun ne ei rakenna noihin halpismalleihinkin edes jonkinnäköistä kalibrointia. Näyttää kuitenkin siltä että niistä vain joka kymmenes näyttää oikein. No jos laskutoimenpiteet onnistuu niin näkeehän tuollakin edes suuntaa missä mennään, mutta mitäs jos vaikka bensa-asemiltä löytyisi tuo autogaugen väsäämä bensamittari...tankkaisitko sieltä? :)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Jalle
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 23:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jalle »

Kävin kärkkäiseltä ostamassa TRISCO merkkisen ahtopainemittarin ja olen sen saanut näyttämään max 0,9 bar ja silloin orkkis mittari oli juuri punaisen alussa. Moottorijarrutus alipaine -0,75 bar. Autona vakio 9000 Turbo automaatti vm.90 eli katillinen 120 kilowattinen. Tarkennusta että olin juuri nollannut APC boksin ja silloin haettiin max ahtopaineita.
Saab 9000 CD Turbo 16 Aut -90
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

No jooh,
ns. yön yli nukkuminen auttaa tässä tapauksessa ihmeellisesti.. eli kylläpä tuo tyhjäkäyntialipaine on se -0,6bar.. kattelin vielä että letkut oli kunnolla kiinni. Jarruttaessa -0,9 kun on todella tiukka jarrutus. Suuntaa antavakin lukema on ihan jees, eli pienellä varauksella tuo siis näyttää suunilleen oikein. Wuhuu(Homer S.), nyt 900aero.comin pariin taasjälleenkerran.. :)

-J-
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä mulla ainakin mielestäni ihan oikein näyttää tuo autogauge, -0,65 tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa -0,85 peruspaineet 0,6 ja ahdot max 1,5..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

mikkoimp kirjoitti:kyllä mulla ainakin mielestäni ihan oikein näyttää tuo autogauge, -0,65 tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa -0,85 peruspaineet 0,6 ja ahdot max 1,5..
Missä sulla on peruspaineet alunperin 0,6 ???
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

9000T CD kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:kyllä mulla ainakin mielestäni ihan oikein näyttää tuo autogauge, -0,65 tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa -0,85 peruspaineet 0,6 ja ahdot max 1,5..
Missä sulla on peruspaineet alunperin 0,6 ???

pakko niitä on jonkin verran ollut nostaa, toimii tuo apc huomattavasti paremmin kuin vakio peruspaineilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

mikkoimp kirjoitti:
9000T CD kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:kyllä mulla ainakin mielestäni ihan oikein näyttää tuo autogauge, -0,65 tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa -0,85 peruspaineet 0,6 ja ahdot max 1,5..
Missä sulla on peruspaineet alunperin 0,6 ???

pakko niitä on jonkin verran ollut nostaa, toimii tuo apc huomattavasti paremmin kuin vakio peruspaineilla.
Nostetaanpas vanha topic ylös. Paljonkohan suurinpiirtein hukkaportin tankoa saa ruuvata, että saa peruspaineet nostettua n.0.5 paikkeille? Tämänhetkinen 0.25-0.3 baarin peruspaine ei oikein ole sovelias, kun yrittää saada ahtoja nousemaan ja etenkin pysymään tuolla reilussa baarissa. :x
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

samsikki kirjoitti:Paljonkohan suurinpiirtein hukkaportin tankoa saa ruuvata, että saa peruspaineet nostettua n.0.5 paikkeille?
Suunnilleen 0,03 bar per kierros.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8443#48443
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin