Heps,
Nyt viimein on sekä johtoputkenpää, ETTÄ klipsi haalittuna, joten pääsen viimein vaihtamaan tonnarista hajonneen johtoputken takakontin ja korin välistä.
Vaan pari kysymystä, ennen kuin alan rikkomaan paikkoja..
Kuinka nuo C-palkkiverhoilut lähtee irti?
Taaksepäin työntöä? EPC:n kuvan perusteella näyttäisi siltä, että kaksi proppua ja alempi on sellainen, joka pitää pihdeillä irrotta, kun verhoilu on kädessä..
Täytyykö myös takakontin sivumattoa avata, että pääsee liittimiin käsiksi? Kuinka se kannattaa tehdä? EPC:stä ei oikein selvinyt, että mihin se johto sieltä saranan vierestä karkaa..
(joo, pitäis kai lainata korjaamomanuskaa tms :-)
Ilmeisesti kuitenkin C-palkin liittimet kannattaa avata mielummin, kuin että lähtisi vetelemään takakontista johtoja irti.
Kiitos vinkeistä!
CS:n takasisustuksen purku
CS:n takasisustuksen purku
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
A-palkissa olen itse havainnut hyväksi semmoisen lähestymisen, että ottaa alareunasta kiinni ja vetäsee keskimmäisen ja alimman propun irti, sitten tökkää ylöspäin verhoilupalikkaa, jolloin verhoilupala lähtee irti ja ylin proppu jää sinne tulpan sisään a-pilariin nököttämään (ja sitten vipa proppu pihdeillä irti).
Itse onnistuin hajottamaan verhoilupalikasta tuon ylimmän klipsin, kun vedin suoraan ulospäin myös yläpäästä.
Itse onnistuin hajottamaan verhoilupalikasta tuon ylimmän klipsin, kun vedin suoraan ulospäin myös yläpäästä.
Ville Jouppi #1780
Katsokaas vielä niitä A-pailarin verhoiluläpysköjä , kun ne on irti.Meinaan sitä (vm 96) ,että kaksi ylintä lähtee vetämällä SUORAAN ulos vastak-
kaista puolta kohden ja alimmassa on hahlo ,josta läpyskä irtoaa kattoa kohden vetämällä. Ts jos ainakin mun autossa aloittaa alhaalta niin klipsin tuhoutuminen on varma. Sormet tai halutessa muun työkalun saa helposti väliin raottamalla kumitiivistettä
kaista puolta kohden ja alimmassa on hahlo ,josta läpyskä irtoaa kattoa kohden vetämällä. Ts jos ainakin mun autossa aloittaa alhaalta niin klipsin tuhoutuminen on varma. Sormet tai halutessa muun työkalun saa helposti väliin raottamalla kumitiivistettä
jepjep, tolppien verhoilut lähtee joko suoraan vetämällä tai nostamalla, molemmat toimii. Tolpissa nääs on hahloissa vastakappaleet mitkä lähtee pois nostamalla ja menee kiinni painamalla verhoiluun. Eli molemmat tavat on oikeita. Nostaminen kyllä säästää painoneppareita.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mulla on ylimmissä rei'issä a-pilareissa semmoset kumitutit, joihin tuo proppu tarttuu kuin tauti. Saa ihan hampaat irvessä vetää pihdeillä, että se proppu tulee sen otteesta pois.
Ei voi siis repiä verhoilupalikoita suoraan, sillä sitten hajoaa se ylimmän propun kiinnikehahlo palikasta.
EPC:ssäkin näkyy tuo kumitutti, 8B/1230, palikka nro 18 ja osanro 9545906
Ei voi siis repiä verhoilupalikoita suoraan, sillä sitten hajoaa se ylimmän propun kiinnikehahlo palikasta.
EPC:ssäkin näkyy tuo kumitutti, 8B/1230, palikka nro 18 ja osanro 9545906
Ville Jouppi #1780
Sen verran päivitystä tähänkin threadiin, että tuli ihmeteltyä noita tänään ja sillä lopputuloksella, että turhaan otin osiksi tuon kyljen verhoilut. No, tulipahan harjoiteltua sitäkin. :-)
Käytännössä mun kannattaa vetästä johto ulos kontin reunasta, pääsee huomattavasti helpommalla vedolla, kuin C-pilarin puolella.
Ainoa vaan, ettei löytynyt tallilta sopivaa rautalangan pätkää, että olisin saanut liittimet purettua.. Tartis olla litteää ja jäykkää ja pitkää. että liittimen nastojen lukituskynnet sais lyttyyn.. Kohta teen epätoivoisen teon ja pätkäisen johtosarjan + juottelen takaisin yhteen. :-(
Onko joku kokeillut nyhtää tuota CS:n kontin johtoputken takaluukun puoleista kulmaputkea? Tuleeko murusia, jos nyppäisee? En keksinyt nopeasti ainakaan, että miten olisin saanut sen irti sieltä ehjänä.
Käytännössä mun kannattaa vetästä johto ulos kontin reunasta, pääsee huomattavasti helpommalla vedolla, kuin C-pilarin puolella.
Ainoa vaan, ettei löytynyt tallilta sopivaa rautalangan pätkää, että olisin saanut liittimet purettua.. Tartis olla litteää ja jäykkää ja pitkää. että liittimen nastojen lukituskynnet sais lyttyyn.. Kohta teen epätoivoisen teon ja pätkäisen johtosarjan + juottelen takaisin yhteen. :-(
Onko joku kokeillut nyhtää tuota CS:n kontin johtoputken takaluukun puoleista kulmaputkea? Tuleeko murusia, jos nyppäisee? En keksinyt nopeasti ainakaan, että miten olisin saanut sen irti sieltä ehjänä.
Ville Jouppi #1780