Pari vuotta lyijyllisten bensojen poistumisen jälkeen tyhjensin tankin yhdestä purkuautosta joka oli seissyt viitisen vuotta. Oli bensa semmoista tavaraa, että ei siihen aikaan enää hanasta saanut - kyllä auto kylki ja sieti ahtoja ihan kivasti
savustettu 900s
Tekevälle sattuu ja unohtuu
Nykyisellä bensanhinnalla auton hinta tippuu roimasti kun on tavaraa tankissa.
Pari vuotta lyijyllisten bensojen poistumisen jälkeen tyhjensin tankin yhdestä purkuautosta joka oli seissyt viitisen vuotta. Oli bensa semmoista tavaraa, että ei siihen aikaan enää hanasta saanut - kyllä auto kylki ja sieti ahtoja ihan kivasti
Pari vuotta lyijyllisten bensojen poistumisen jälkeen tyhjensin tankin yhdestä purkuautosta joka oli seissyt viitisen vuotta. Oli bensa semmoista tavaraa, että ei siihen aikaan enää hanasta saanut - kyllä auto kylki ja sieti ahtoja ihan kivasti
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
kimmo tarkoittaa varmaan hanttarin lokarin päällä olevaa virranjakomokkulaa, kytkennät siinä ok.
6-napaiset liittimet joissa 5 johdinta ok.
auto tankattu, pumppaa hyppylangan avulla ruiskulle asti.
ei toimi
6-napaiset liittimet joissa 5 johdinta ok.
auto tankattu, pumppaa hyppylangan avulla ruiskulle asti.
ei toimi
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
ruiskuboksille ei tullut jännitettä pinniin 19 (vihr/valk) virran ollessa kytkettynä virtalukolta. näyttäis siltä että sulakerasiassa pitäisi olla rele tätä pinniä varten kohdassa ilmastointi
voisko joku tarkastaa autostaan pitääkö ko. paikassa olla rele ohjausboksia varten! käykö auto siis ilman ko. relettä.
etukäteen kiittää hän!
voisko joku tarkastaa autostaan pitääkö ko. paikassa olla rele ohjausboksia varten! käykö auto siis ilman ko. relettä.
etukäteen kiittää hän!
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
rele korvattu hyppylangalla (ks edellinen viesti), nyt käy ja kukkuu
käytin lämpimäksi, lämpömittari läheni uhkaavasti punaista ennen kuin flekti käynnistyi. vähän myöhemmin kierrätettyäni moottoria reilummin alkoi savuttaa, meneekös noista kansipahvit helposti (ei mennyt lämmöt punaiselle!). vai turboko siellä savuaa
kiitos kaikille avusta!
kaytin autoa uudemman kerran, taitaa turbo savutella. mikäs turbo ässässä on, onko kellään myynnissä sopuhintaan?
näytti olevat te05 12b eli mitsu sitten varmaan. käykö garret ja paljonko menetän ominaisuuksissa? kuka huoltaa turbot edullisesti? tai jos jollakulla olis myynnissä mitsu?
näyttää muut ässät toimivan ilman em. relettä, pittää avata sulakerasia ja tutkia ite (nykyään on niin vaikea saada tunnollisia ilmaisia renkejä)
käytin lämpimäksi, lämpömittari läheni uhkaavasti punaista ennen kuin flekti käynnistyi. vähän myöhemmin kierrätettyäni moottoria reilummin alkoi savuttaa, meneekös noista kansipahvit helposti (ei mennyt lämmöt punaiselle!). vai turboko siellä savuaa
kiitos kaikille avusta!
kaytin autoa uudemman kerran, taitaa turbo savutella. mikäs turbo ässässä on, onko kellään myynnissä sopuhintaan?
näytti olevat te05 12b eli mitsu sitten varmaan. käykö garret ja paljonko menetän ominaisuuksissa? kuka huoltaa turbot edullisesti? tai jos jollakulla olis myynnissä mitsu?
näyttää muut ässät toimivan ilman em. relettä, pittää avata sulakerasia ja tutkia ite (nykyään on niin vaikea saada tunnollisia ilmaisia renkejä)
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
noniin, vihdoin hetki aikaa savulahnalle. sulake 22 (control lamps!!!) antaa jännitteen myös ruiskuboksille!!!! sulake paikalleen ja nyt pelaa
pa-pumppu pyörähtää muuten virran kytkemisen jälkeen ainakin tässä autossa!
ongelmana enää (tällä hetkellä) check engine-valo ja savutus.
pa-pumppu pyörähtää muuten virran kytkemisen jälkeen ainakin tässä autossa!
ongelmana enää (tällä hetkellä) check engine-valo ja savutus.
Re: savustettu 900s
saabastelija kirjoitti:
pa-pumppu pyörähtää muuten virran kytkemisen jälkeen ainakin tässä autossa!
ongelmana enää (tällä hetkellä) check engine-valo ja savutus.
lucasissa kuuluukin pyörähtää, LH:ssa ei.
taitaa olla lambda useimmiten syynä CE valon palamiseen.
oletko kokeillut onko turbossa väljää?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
jees,
check engine valo sammui kun käytin auton pari kertaa lämpimäksi, ja savutuskin väheni huomattavasti
päästöarvot saatiin kohdalleen tulpat ja yksi rikkinäinen tulpanjohto vaihtamalla
nyt vain kojetaulu paikalleen ja maanantaina katsastukseen
takapuskurin jatkeet on vielä hakusessa (aero) ja myös järkevän hintaiset aerovanteet
ja ysitonnisen cooleri odottaa asennusta, on aika ison näköinen. onkos kellään kokemusta moisen asennuksesta? ja mitä pojat konttorilla mahtaa tuumata? vai saako asennettua niin siististi ettei siihen kiinnitä huomiota?
kiitos kaikille kysymyksiin vastanneille, hyvää kesää
check engine valo sammui kun käytin auton pari kertaa lämpimäksi, ja savutuskin väheni huomattavasti
päästöarvot saatiin kohdalleen tulpat ja yksi rikkinäinen tulpanjohto vaihtamalla
nyt vain kojetaulu paikalleen ja maanantaina katsastukseen
takapuskurin jatkeet on vielä hakusessa (aero) ja myös järkevän hintaiset aerovanteet
ja ysitonnisen cooleri odottaa asennusta, on aika ison näköinen. onkos kellään kokemusta moisen asennuksesta? ja mitä pojat konttorilla mahtaa tuumata? vai saako asennettua niin siististi ettei siihen kiinnitä huomiota?
kiitos kaikille kysymyksiin vastanneille, hyvää kesää
Re: savustettu 900s
saabastelija kirjoitti:
ja ysitonnisen cooleri odottaa asennusta, on aika ison näköinen. onkos kellään kokemusta moisen asennuksesta? ja mitä pojat konttorilla mahtaa tuumata? vai saako asennettua niin siististi ettei siihen kiinnitä huomiota?
kiitos kaikille kysymyksiin vastanneille, hyvää kesää
Viimekesänä laitoin ässääni -95 tonnarin coolerin ja kyllähän siinä +10h aikaa meni, kaverin kanssa! Hinauslenkin jouduin rälläköimään pois + jotain vähän "pyöristelemään" joitakin kohtia. Ja puskuria joutui myös hieman leikkelemään.
Mistä paineputket meinaat tehdä ja minkä kokoiset?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
joo, jos ysitonnisen paineputkia voisi hyödyntää coolerissa niin hyvä. loput ajattelin tehdä ihan "mustasta" putkesta, maalia vaan päälle. vai löytyiskö esim. pakoputkiosastolta sopivia mutkia? putken halkaisija saanee mukailla alkuperäistä, 50-60mm?
onkos kellään kojetaulun alipaineletkujen "kytkentäkaaviota"?
onkos kellään kojetaulun alipaineletkujen "kytkentäkaaviota"?
50mm ne alkuperäiset putket on. Jos sulla on kaikki ne alkuperäiset putket käytössä, niin se on hiton hyvä! Ei tarvi sitten niitä lähtöjä miettiä. Itse ostin sähkötarvike/muu tilpehööriliikkeestä 2kpl 90 asteen alumiinimutkia ja lisäksi oli yksi ylimääräinen suora pätkä. Noilla pärjäsi jo aika pitkälle.
Voisihan ne tietysti hieman paksummastakin putkesta tehdä, mutta kaipa nuokin asiansa ajavat..
edit. ja tuolla on joku kuva http://www.saab.1g.fi/9000/900S.html
Lisääkin niitä on olemassa jos tarve vaatii.
Voisihan ne tietysti hieman paksummastakin putkesta tehdä, mutta kaipa nuokin asiansa ajavat..
edit. ja tuolla on joku kuva http://www.saab.1g.fi/9000/900S.html
Lisääkin niitä on olemassa jos tarve vaatii.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
jees, tuossa minun välijäähdyttimessä (tonnarin sekin) näyttää olevan putkien lähdöt taaksepäin (moottoritilaan), ei sivulle. kokemuksia kellään?
Re: savustettu 900s
Moikka!saabastelija kirjoitti:jees, tuossa minun välijäähdyttimessä (tonnarin sekin) näyttää olevan putkien lähdöt taaksepäin (moottoritilaan), ei sivulle. kokemuksia kellään?
Ihan pikku muutoksilla toikin istuu. http://www.saunalahti.fi/mattis6/photog ... 1/real.htm
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
-
saabastelija
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
savustettu 900s
hiphei, tuore leima paperissa ja ilman huomautuksia
vielä puuttuu mm. siistimpi mittaristo ja aeron takapuskurin jatkeet!!!
yritän laittaa lähiaikoina projektikuviakin jos vaikka jotakuta kiinnostaisi.
ai niin, kiitokset "cooleriohjeista", täytyy ottaa talvella ohjelmaan kunhan talli ensin valmistuu.
EDIT: musta siisti takaluukku kiinnostaa myös, vanha on maalattu paukkumaalilla ja merkit on vaparista.
vielä puuttuu mm. siistimpi mittaristo ja aeron takapuskurin jatkeet!!!
yritän laittaa lähiaikoina projektikuviakin jos vaikka jotakuta kiinnostaisi.
ai niin, kiitokset "cooleriohjeista", täytyy ottaa talvella ohjelmaan kunhan talli ensin valmistuu.
EDIT: musta siisti takaluukku kiinnostaa myös, vanha on maalattu paukkumaalilla ja merkit on vaparista.
Viimeksi muokannut saabastelija, Ke Heinä 06, 2005 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: savustettu 900s
Tiesittekö muuten, että auton etupään hinaussilmukka on ollut Euroopan Unionin alueella pakollinen varuste uudessa autossa jo 50-luvulta lähtien? Tosin edes AKE:n katsastusohje ei sen olemassaoloa käske tarkistamaan, joten......Hinauslenkin jouduin rälläköimään pois + jotain vähän "pyöristelemään"...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: savustettu 900s
No en oo tiennytSvc kirjoitti: Tiesittekö muuten, että auton etupään hinaussilmukka on ollut Euroopan Unionin alueella pakollinen varuste uudessa autossa jo 50-luvulta lähtien?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2