Kybin iskarit noppaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Kybin iskarit noppaan

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Eli kesänopan iskarit ovat niin loppu että uusien iskarien vaihto tulee kysymykseen ensi viikonloppuna.

Ostin Kybin Excel-G:t, ja asennuksesta muutama kymysys.

Tarvitseeko kaasuiskareissa käyttää naruviritystä iskarin kokoonpainamiseen?
Ohjeissa sellainen viritys on, mutta kun olen asentanut vain nesteiskareita, niin en tiedä pitääkö naruhässäkkään varautua?

Onko kellään autossaan noita Excel-G iskareita? Kun tuntuu olevan valkoisia Kybejä kaikilla, joilla kyseisen merkin tuotteita autossaan on.
Eli vähän mietityttää tuliko ostettua kuitenkin liian jäykät iskarit... :roll:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuskimpa nuo nyt liian jäykät ainakaan ovat!!
kyllähän se helpottaa jos niihin jonkun narun virittelee, itse en kyllä ole jaksanut ikinä, kyllä sen siinä ajassa sinne paikalle saa kun puristaa kasaan ja on nopea.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

No eivät ne niin kauhean jäykät olekaan, vertasin niitä vaan tallilla vanhoihin (alkuperäisiin) iskareihin ja tein tuollaisen hätiköidyn päätelmän... :)
Niin ja ovat ne aika jäykät verrattuna esim. Sachsin nesteiskareihin. Tosin epäilen että niissä on jotain vikaa ja vien ne Motonettiin takaisin.. :(

Täytyy katsoa josko olisi pirun nopea että saisi sujautettua ne paikoilleen, vaiko suosiolla laittaisi sen narun niihin asennuksen ajaksi...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Vähän OT, mutta tekeekö kybin perus-iskareilla (mustat, oisko joku premium) mitään? Ei tarvihtisi kyllä olla mikään jäykkä, mutta ei mikään lip-alustakaan! Jotkut monroen originalit on mielestäni tavan iskariksi melko jäykät...
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itsellä ykkös satkussa exgel-g:t pirun hyvät iskrit mielesstäni lähes vastaavat kuin motonetin myymät scahs:hin kaasuiskarit jotka kakkos satkussa mielestäni ovat kyllä jäykät ehkä turhankin jäykät koska huonolla asvaltilla terävät asvaltin reunat tuntuvat terävimmin kuin vanhoilla iskareilla liikkeessä josta kybit ostin kehuivat että ovat pitkä ikäisiä iskareita vaikka hintaa ei paljoa oo ja kaksi vuotta sitten nämä iskarit vaihdoin ja iskarfitestissä pari viikkoa sitten näytti kaikille isareille tasaista 75:den vaimennbus kykyä. tyyty väinen olen ollut sekä kybiin että scahs:hin iskareihin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

antti.hakamaa kirjoitti:itsellä ykkös satkussa exgel-g:t pirun hyvät iskrit mielesstäni lähes vastaavat kuin motonetin myymät scahs:hin kaasuiskarit jotka kakkos satkussa mielestäni ovat kyllä jäykät ehkä turhankin jäykät koska huonolla asvaltilla terävät asvaltin reunat tuntuvat terävimmin kuin vanhoilla iskareilla liikkeessä josta kybit ostin kehuivat että ovat pitkä ikäisiä iskareita vaikka hintaa ei paljoa oo ja kaksi vuotta sitten nämä iskarit vaihdoin ja iskarfitestissä pari viikkoa sitten näytti kaikille isareille tasaista 75:den vaimennbus kykyä. tyyty väinen olen ollut sekä kybiin että scahs:hin iskareihin.
Kuullostaa hyvältä! :D

Nyt vaan täpinässä odottelen että saan omat Excel-G:ni asennettua.

Ja Sachsit vien takaisin Motonetiin, koska iskaritesti näytti niille huonompia lukemia kuin alkuperäisille, 18 v vanhoille iskareille. 8O

Katsastussetä oli sitä mieltä etteivät kaksi kuukautta vanhat iskarit voi olla noin huonot, mutta kyllä ne vaan taitavat olla.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Sain sitten asennettua nuo Excel-G:t ysikymppiini, tosin kovin helppoa se ei ollut takaiskarien alapulttien totaalisen jämähtämisen vuoksi.. :?

Ensivaikutelmat mutkaisella mökkitiellä olivat kyllä loistavat! Paljon paremmilta tuntuvat nuo Kybit kuin Sachsit jotka asensin toiseen kymppiini!

Juuri sopivan jämäkät, ja turha kallistelu väheni. Tosin vertailukohta on vähän huono, koska autossa oli alkuperäiset iskarit. :D

Eipä muuta : Jatkakaa! :D :D :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Mistä muuten ostit nyo kybit :?:
Paikallisesta liikkeestä vai saiko niitä motonetistä...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Työpaikan vieressä on Hessumobiili mistä ostin nuo. Kyseisestä ketjusta minulla ei ennen tätä ollutkaan kokemuksia, ja suhtauduin siihen aika varauksella.

Mutta palvelu pelasi hyvin, ja sain hieman tingittyäkin, joten hyvä mieli siitä kaikenkaikkiaan jäi. :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin