Ostettu-900 Aero
Ostettu-900 Aero
Terve kaverit!
Tässä meikäläinen oli melkein kaksi vuotta saabisti ilman saabasta. Ja nytkin ei ollut mitään aikomusta ostaa autoa-halukkuutta kyllä on koko ajan, mutta kuten tässä yks kaveri hyvin osuvasti sanoi-mitä kaikkea ei rakentais, kun vain olis rahaa, aikaa ja suopea emäntä:-)
Niin nyt asiaan-kaverini lähetti mulle ennen juhannusta s-postia, jossa oli kaks Saapia myynnissä, Tartossa , tuotu Sveitsistä. Ja voitteks kuvitella ostin itse yhden ja tartutin vielä vaimoni sisaren samaan tautiin:-)Nyt ostettiin molemmat siinä viestissä ollut autot-huomenna pidää mennä hakee se toinen. Mä tänään jo kirjoitin ystävälle, että ei saa lähettä enää s-postia, missä on Suappeja myynnissä:-) Vararikkohan tässä kohta tulee....
Niin että ostin itselleni 900 Aeron vm 1986. Kävimme pojan kanssa juhannuksena hakemassa-tankkasin sitä Tarton Statoilissa ja mietin vähän huolestuneena, että ihan tuntematon auto ja 200 km kotiin, mutta sitten-ei kaverit älkää naurakaa-luin ne tutut neljä kirjainta bensakorkista-SAAB ja ...rauhotuin heti-eihän Saab pettää, Lupasin pojalle että ajetaan ihan rauhallisesti vaan, kun vakuutuskin puuttui-vapaapäivät kun oli ja konttori kinni. No ensimmäiset 50 km menikin rauhallisesti, mutta sitten:-) Voi jumalauta että se kulkee...
Tässä laitan yhden linkin, jossa on kuvakin.
Kysyisin teiltä kokeneemiltä-itse kun olen ottanu kajakkin palikoiksi ja kasannu hyvin tuloksiin taas, mutta satkuista en tiedä paljon.
Mitähän tässä pitäis tarkistaa ja puhdistaa ensiksi?
Sähköpeilit ja vakionopeuden säädin ei toimii, mistähän aloitan sulakkeistä ilmeisesti ja ne viikset ratin vieressä...
Mitkä sytytystulpat olis parhaat?
Itse entisenä Bosch myyjänä ajattelin, mutta ....??????
Hyvää viikonloppua sinne pohjoiseen:-)
http://www.album.ee/?o=289698872
Tässä meikäläinen oli melkein kaksi vuotta saabisti ilman saabasta. Ja nytkin ei ollut mitään aikomusta ostaa autoa-halukkuutta kyllä on koko ajan, mutta kuten tässä yks kaveri hyvin osuvasti sanoi-mitä kaikkea ei rakentais, kun vain olis rahaa, aikaa ja suopea emäntä:-)
Niin nyt asiaan-kaverini lähetti mulle ennen juhannusta s-postia, jossa oli kaks Saapia myynnissä, Tartossa , tuotu Sveitsistä. Ja voitteks kuvitella ostin itse yhden ja tartutin vielä vaimoni sisaren samaan tautiin:-)Nyt ostettiin molemmat siinä viestissä ollut autot-huomenna pidää mennä hakee se toinen. Mä tänään jo kirjoitin ystävälle, että ei saa lähettä enää s-postia, missä on Suappeja myynnissä:-) Vararikkohan tässä kohta tulee....
Niin että ostin itselleni 900 Aeron vm 1986. Kävimme pojan kanssa juhannuksena hakemassa-tankkasin sitä Tarton Statoilissa ja mietin vähän huolestuneena, että ihan tuntematon auto ja 200 km kotiin, mutta sitten-ei kaverit älkää naurakaa-luin ne tutut neljä kirjainta bensakorkista-SAAB ja ...rauhotuin heti-eihän Saab pettää, Lupasin pojalle että ajetaan ihan rauhallisesti vaan, kun vakuutuskin puuttui-vapaapäivät kun oli ja konttori kinni. No ensimmäiset 50 km menikin rauhallisesti, mutta sitten:-) Voi jumalauta että se kulkee...
Tässä laitan yhden linkin, jossa on kuvakin.
Kysyisin teiltä kokeneemiltä-itse kun olen ottanu kajakkin palikoiksi ja kasannu hyvin tuloksiin taas, mutta satkuista en tiedä paljon.
Mitähän tässä pitäis tarkistaa ja puhdistaa ensiksi?
Sähköpeilit ja vakionopeuden säädin ei toimii, mistähän aloitan sulakkeistä ilmeisesti ja ne viikset ratin vieressä...
Mitkä sytytystulpat olis parhaat?
Itse entisenä Bosch myyjänä ajattelin, mutta ....??????
Hyvää viikonloppua sinne pohjoiseen:-)
http://www.album.ee/?o=289698872
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Todella siisti! Onnittelut. Pidät varmaankin alkuperäisessä kuosissaan.
Tuommonen musta pystykeula on yks meikäläisen unelma auto..
Vak.nop. säätimessä todennäköisesti joko polkimien kytkimet
ongelmana (säätö) tai alipainevuotoa, toki sulake kannattaa tarkistaa.
http://www.townsendimports.com osoitteesta löytyy aika kattavia
opastuksia C900:n ongelmiin. Ei muuta kuin täys huolto autolle
ja sitten kovaa ajoa. Kyllä ne pikku viat sitten itsestään ilmoittaa,
jos semmoisia on.
Tuommonen musta pystykeula on yks meikäläisen unelma auto..
Vak.nop. säätimessä todennäköisesti joko polkimien kytkimet
ongelmana (säätö) tai alipainevuotoa, toki sulake kannattaa tarkistaa.
http://www.townsendimports.com osoitteesta löytyy aika kattavia
opastuksia C900:n ongelmiin. Ei muuta kuin täys huolto autolle
ja sitten kovaa ajoa. Kyllä ne pikku viat sitten itsestään ilmoittaa,
jos semmoisia on.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Niin vannehopea on jo ostettu:-)
Ja kyllä tää ihan alkuperäisenä on tarkoitus pitää-ei edes laseja tummentamaan:-) Tai ainakin tänään on semmoisia ajatuksia.
Juuri otin etupyörän pois ja tutkin tilannetta-ei mitään hirveää.
Takakontista löysin jonkinlaisen sähkömoottorin-siinä oikealla puskurin kohdalla-mutta sen akseli on ihan vapaa-minkähän tarkoituksen se vempain siellä on??????
Ja kyllä tää ihan alkuperäisenä on tarkoitus pitää-ei edes laseja tummentamaan:-) Tai ainakin tänään on semmoisia ajatuksia.
Juuri otin etupyörän pois ja tutkin tilannetta-ei mitään hirveää.
Takakontista löysin jonkinlaisen sähkömoottorin-siinä oikealla puskurin kohdalla-mutta sen akseli on ihan vapaa-minkähän tarkoituksen se vempain siellä on??????
Kattoluukun moottori?Takakontista löysin jonkinlaisen sähkömoottorin-siinä oikealla puskurin kohdalla-mutta sen akseli on ihan vapaa-minkähän tarkoituksen se vempain siellä on??????
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kiitos Eski ja kaverit!! 
Niin mäkin katoin, että siellä akselilla on semmoinen vino loppu, ihan kuin vanhoissa radioissa, jotta nuppi pääsis välittäämään kiertomomentin.
Kattoluukku kyllä toimii hyvin.
Sullahan Eski on myös Aero, kuten viimeisesta Saabistista luin.
Oli kiva lukemista istuen bussissa, kuin menimme taas Tartoon-ja taas Saapia hakemaan:-)
On aikomus tulla sillä Aerolla Ellivuoreenkin, niin pääsemme renkaita potkimaan ja saan viisaitten kanssa vaihtaa tietoja.
Mutta nyt siis tänään lauantaina haettiin vaimoni sisarelle 900 S automaatti, pienpaineturbo, vm 91.
Niin. niin, kuvia tulee, heti kun pääsen töihiin ja omalle koneelle.
Todella nätti-kulkii hyvin . Tallinnassa kyllä säikähdi, kun takapäästä alkoi kuulua semmoista hirveää ääntä, kun metalli hankaa vasteen metallia. Mutta otin pyörät irti ja ilmeisesti oli vain kiviä päässyt sinne jarrulevyn väliin . Takaluukun lukko ei toiminnu, niinpä purkasin sisäverhoilun ja huomasin heti vian-se mootorin tanko oli irti. Kun oltiin vaimoni sisaren pihassa ja materjaalit ja työkalut oli rajalliset-niin muistelin Mcgiverin elokuvia ja tein lukkolevyn olutpullon korkista-todella hyvin sopii. Ja nyt taas kuljettajan ovesta kaikki luukut sulkeutuu ja avautuu:-)
Tuotu Sveitsistä, ajomäärä-180 000, paperit todistaa sen, mä kun ymmärän hyvin saksaa, niin luin papereistä kaikki huoltojen yhteydessä tehtyt työt. Ruostetta minimi.
Terveisiä vaan ja hyvää kesän jatkoa:-)
Tavataan Ellivuoressa

Niin mäkin katoin, että siellä akselilla on semmoinen vino loppu, ihan kuin vanhoissa radioissa, jotta nuppi pääsis välittäämään kiertomomentin.
Kattoluukku kyllä toimii hyvin.
Sullahan Eski on myös Aero, kuten viimeisesta Saabistista luin.
Oli kiva lukemista istuen bussissa, kuin menimme taas Tartoon-ja taas Saapia hakemaan:-)
On aikomus tulla sillä Aerolla Ellivuoreenkin, niin pääsemme renkaita potkimaan ja saan viisaitten kanssa vaihtaa tietoja.

Mutta nyt siis tänään lauantaina haettiin vaimoni sisarelle 900 S automaatti, pienpaineturbo, vm 91.
Niin. niin, kuvia tulee, heti kun pääsen töihiin ja omalle koneelle.
Todella nätti-kulkii hyvin . Tallinnassa kyllä säikähdi, kun takapäästä alkoi kuulua semmoista hirveää ääntä, kun metalli hankaa vasteen metallia. Mutta otin pyörät irti ja ilmeisesti oli vain kiviä päässyt sinne jarrulevyn väliin . Takaluukun lukko ei toiminnu, niinpä purkasin sisäverhoilun ja huomasin heti vian-se mootorin tanko oli irti. Kun oltiin vaimoni sisaren pihassa ja materjaalit ja työkalut oli rajalliset-niin muistelin Mcgiverin elokuvia ja tein lukkolevyn olutpullon korkista-todella hyvin sopii. Ja nyt taas kuljettajan ovesta kaikki luukut sulkeutuu ja avautuu:-)
Tuotu Sveitsistä, ajomäärä-180 000, paperit todistaa sen, mä kun ymmärän hyvin saksaa, niin luin papereistä kaikki huoltojen yhteydessä tehtyt työt. Ruostetta minimi.
Terveisiä vaan ja hyvää kesän jatkoa:-)
Tavataan Ellivuoressa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kysyit mitkä sytytystulpat on parhaat, niin NGK:n BCP7EVX-platinat toimivat ainakin minun Aerossa hienosti. Ovat ainakin erittäin kallit
Bougicordit ovat hyvät tulpanjohdot ja virrajakajan kansi ja pyörijä kannattaa ostaa Boschilta tai Saabilta alkuperäisosat. APC-Turbossa saa helposti ongelmia aikaiseksi "väärillä" sytytysosilla.
Eski

Eski
Re: Ostettu-900 Aero
Kyllä pystykeula-Aero hyvä on, sen minäkin myönnän!mart96 kirjoitti:Terve kaverit!
Niin että ostin itselleni 900 Aeron vm 1986. Kävimme pojan kanssa juhannuksena hakemassa-tankkasin sitä Tarton Statoilissa ja mietin vähän huolestuneena, että ihan tuntematon auto ja 200 km kotiin, mutta sitten-ei kaverit älkää naurakaa-luin ne tutut neljä kirjainta bensakorkista-SAAB ja ...rauhotuin heti-eihän Saab pettää, Lupasin pojalle että ajetaan ihan rauhallisesti vaan, kun vakuutuskin puuttui-vapaapäivät kun oli ja konttori kinni. No ensimmäiset 50 km menikin rauhallisesti, mutta sitten:-) Voi jumalauta että se kulkee...
Onnea hankinnalle, tere tulemast Ellivuoreen!
Pena