Tyhjäkäyntikierrokset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Tyhjäkäyntikierrokset

Viesti Kirjoittaja osku »

Saab 9000 2.3 9/90.
Kyseinen peli haluaa käydä noin 1300 r/min tyhjäkäyntiä.
kun ajossa kaasun löysää meinaa tippua alemmas mutta korjaa
sitte siihen 1300. Meneekö katsastuksesta läpi jos noin iso tyhjäkäynti? :oops:
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mulla sama juttu.Kone kylläkin 2.0T.

Tyhjäkäyntimoottorissa ei ole ainakaan vika,
ostin toisen turhaan,sama juttu.
Eikä ole imuvuotoja...en keksi mikä voisi aiheuttaa tuon.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Oke
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja Oke »

Itellä sama vika 2,3 -93, oli putkessa pari reikää, jotka paikkasin (saas nähdä kauan kestää) kone laski sen jälkeen ihan ittekseen kierrokset takaisin 1000 tai vähän alle. Huom, jos on automaattinen ilmastointi niin economic asento laskee ainakin mulla tyhjäkäynnin kierroksia reilusti.

Oke :idea:
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mulla on takuulla ehjä pakoputki,että siitä ei ainakaan johdu.

Mutta ilmastoinnin kompura puuttuu kyllä,täytyy kyllä kokeilla tuota
econ nappia tänään.

Mulla käynnistettäessä on tyhjäkäynti ehkä minuutin ajan sellainen
800rpm ja sitten ihankuin jostain menisi joku kytkin päälle ja
tyhjäkäynti pomppaa siihen 1300rpm.(myös kaasun polkaisu saa kierrokset jäämään ylös.)

Ja siinä 1000-1300rpm välissä se sitten pysyy sen jälkeen.

Taas kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin pyörii hetken
800rpm ja sitten taas nousee...on kumma juttu. :cry:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Oke
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja Oke »

Mulla tosiaan kierrokset käyttäytyy ilmastoinnin automatic-asennola aika lailla samalla tavalla (putkeen tullu taas lisää reikiä, pitäis vaihtaa, kun sanovat, että tyhjäkäyntiongelmissa pitäis olla putki kunnossa ennen kuin pidemmälle miettii...). Mulla kierrokset pysyy siinä 1300 rullatessa, mutta kun renkaat pysähtyy niin kierrokset laskee 1000:een. En ole asialla pahemmin päätäni vaivannu ku economic asento ei moista vaivaa saa samassa mitassa aikaan, mutta putken paikkauksella toisaan oli vaikutusta

oke
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ACC:hän käskee ruiskua korottamaan tyhjäkäyntiä silmänräpäyksen verran aikaisemmin kuin se käskee kompressoria päälle. Riippumatta siitä onko kompressori autossa tallella tai ei. ECON-napilla saa tyhjäkäynnin kuriin. ACC1-laitteella varustetulla autolla (85-89) onkin kiusallista ajaa ilman kompressoria, joka startin jälkeen pitää käskeä ECON, kun ei saa ohjelmoitua tuota asentoa päälle pysyvästi. Kovan tyhjäkäynnin ohella AUTO-asento käskee myös sisäilman kierrätystä päälle kovassa helteessä, mikä on kovin tyhmää jos kylmäkone ei toimi.

Viallinen ruiskun lämpöanturi pystyy aiheuttamaan liian kovaa tyhjäkäyntiä.

Kannattaa myös varmistaa että kaasuläpän asentokytkin on säädöissään, jos sellainen on (LH2.2, 2.4, 2.4.1). Kaasuläpän asentoanturi (LH2.4.2) taas ei vaadi tarkkaa säätämistä, kunhan on "hehtaarilla".
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Ehkä tästä keskustelusta voisi olla apua?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#162494
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Siis autoni on rek.9/90 eli pitäisikö siinä olla jotenki
sitte ohjelmoitava se aut.ilmastointilaite? huoltokirja
on mutta käyttöohjekirjaa ei.
SAAB on nautinto tien päällä
Vastaa Viestiin