Money For Nothing kirjoitti:Väärin! Ylinopeudesta saat venata korttias takas ihan tarpeeks, mutta sitten rattijuopot päästetään heti takasin liikenteeseen (vaikka vähän joutuvat maksamaankin)... ja sitten vielä niistä tuomioista, onko oikein että ylinopeudesta saa kovemman tuomion kuin esim pahoinpitelystä. (ei mitään ylinopeustuomioita vastaan, mutta jotain rajaa... ehkä niitä toisia tuomiota pitäis koventaa) Ehkä munkin olis vaan viimekerralla pitäny jättää auto kotiin, ja käydä sen sijaan hakkaamassa joku, esim joku "saabivihaaja"

Nimenomaan! Itse sain muutama vuosi sitten pikkutien melko reilusta ylinopeudesta (ei kuitenkaan mikään sikailu) 30 päiväsakkoa. Mitä tossa nyt olen uutisia nähnyt, niin "sillä hinnalla" olisin lähestulkoon saanut raiskata jonkun. Pöljää
Tuohon Haikaran alkuperäiseen. Toisaalta kannatan liikenneturvallisuutta lisääviä tekijöitä, mutta varauksella. Esimerkiksi hyvin monessa kohdin Suomessa turvaudutaan nopeusrajoitusten laskemiseen, ihan kuin sillä kaaharit hiljentäisivät. Tästähän on aiemminkin kirjoteltu täällä.
Alkolukolla on varmasti hyvät puolensa, mutta vaikuttaa taas näiltä "seinäkukka"-konsteilta. Kuulostaa juuri siltä, että suurimmat ilonsaajat ovat valmistelevat virkamiehet ja eu-heebot, jotka pääsevät brysselissä snobbaamaan, kuinka hyvin asiat suomessa ovat...
Ennemmin mitään alkolukkoa näkisin ehdottomasti tärkeimpänä etäisyysmittaimet puskureihin yhdistettynä nopeustietoon. PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ menee dorkilla touhu hullummaksi, oli millanen ruuhka ja millanen nopeus tahansa
Tänään taas yksi tila-tourani "isolla" 2.0l FSI:llä tunsi s*tananmoista tarvetta painaa porintiellä Nummelan rampin kohdalla (100-rajoitus, (tai 80...

) jonon ohitte. Jonollakin vauhtia 90-100, ja tää sankari painaa vastaantulijoita nuollen. Ensin tietysti roikkui puskurissa niin lähellä, että valojakaan ei nähnyt, kytäten uutta tilaisuutta. Tän sankarin rekkari muuten oli
BBG-307. Helvetti mitä vaarantamista.