Ei Saabin markkinointi ole tainnut olla kovinkaan tehokasta koskaan. USA:ssakin eräs suurimmista asiakasryhmistä on korkeakoulujen professoit/opetushenkilökunta. Aika pienen segmentin auto, mitä ei auttanut se, että Saab lähti USA:aan suht. myöhään, jolloin hyvää diilerikantaa ei ollut enää niin tarjolla. Yritä siinä sitten kilpailla joidenkin japanilaisten, VW:n tai Volvon kanssa.
Suomessa olisi diilerikantaa mutta kuten todettu, ei ilmeisesti kiinnostusta? Rahaa tulee Opelistakin, johon ilmeisesti entistä suurempi osa henkilökunnastakin on koulutettu..ainakin Länsiautossa tuntuu olevan niin.
Totta kai BMW on kiva auto, onhan se varsinkin nykymuodossaa hyvin kallis. Suora kutvonen kuuluu myös allekirjoittaneen toiveisiin jonain päivänä, V8:sista puhumattakaan - rahan puute vain estää. Ja kun puhutaan alemman hintaluokan vekottimista, tarjoaa turbolla puhditettu nelonenkin jotain extraa. Se, että voima ei moottoritienopeuksissa lopu suuremmillakaan kierroksilla on kivaa - vapaastihengittävää saattaisi alkaa jo ahdistamaan
Näistä Saabin ongelmista on yllättäen ennenkin puhuttu, onko kenelläkään tietoa miten virallinen maahantuojaorganisaatio suhtautuu näihin? Tai edes siitä, miten diilerit tyrkyttävät saabukoita?