katsastusmies totesi auton muuten hyväkuntoiseksi mutta vasemman alapallon väljäksi. Sen kunnostamista selvitellessä tuli vastaan pari itselleni hämmennystä aiheuttavaa asiaa...
Paikallinen merkkihuolto ei normaalin vaihtotyön yhteydessä tarkista aurausta tai rengaskulmia? Toki myönnän etten ole ripustusgeometriaan hirveästi perehtynyt, mutta kun renkaan tukipistettä uusitaan niin tuntuisi että jo normaaleista valmistustoleransseista johtuen muutosta saattaisi kulmissa tapahtua(?). Olenko pahasti hakoteillä? Sillä jos syytä niin kyllähän minä koitan sen tarkastuksen ja säädön samaan rahaan vaatia...
No yllätyshän ei sen pitäisi olla että koko alatukivarsi vaihtoon menee, mutta hinta järkytti yli 360 euroa (siis osan hinta). Osaako kukaan kertoa vertailuhintoja? Autona 9-3 vm 1998 2,0t
Kiitokset avusta ja kommenteistanne jo etukäteen
------------------------------------------------------>
9-3 2001 Aero Cabriolet
" Sairauden oireet pysyvät kurissa kunhan lääkityksellä saavutetaan terapeuttinen taso"
Kiitokset hintatiedoista, aikas lailla näyttäsi nuo Motonetin hinnat järkevämpiä olevan.... pitänee yrittää jatkossa muistaa käydä sieltä vertailuhintoja katsomassa. Ainoa onkelma taitaakin olla toimitusaika, postipakettina tilailemaan joutuu kun ei edustusta lähistölle satu.
Oikeastaan se toinen kysymys tällä hetkellä on akuutimpi eli tarvitaanko tarkistus/säätö renkaan kulmille kun suoritetaan tällainen operaatio? Jotenkin tuntuu näin maallikosta hassulta, jos työn hintaan ei sellainen kuulu.
------------------------------------------------------>
9-3 2001 Aero Cabriolet
" Sairauden oireet pysyvät kurissa kunhan lääkityksellä saavutetaan terapeuttinen taso"
Mahouney kirjoitti:... Ainoa onkelma taitaakin olla toimitusaika, postipakettina tilailemaan joutuu kun ei edustusta lähistölle satu.
Oikeastaan se toinen kysymys tällä hetkellä on akuutimpi eli tarvitaanko tarkistus/säätö renkaan kulmille kun suoritetaan tällainen operaatio? Jotenkin tuntuu näin maallikosta hassulta, jos työn hintaan ei sellainen kuulu.
Heti vaan tilaus vetämään, ei kai tuo toimitusaika ole kuin pari päivää, kun näyttää olevan varastoissa melkein kaikissa myymälöissä?
Kyllähän minunkin (=maallikon) mielestä pitäisi kulmat ainakin tarkistaa, kun tukivarsi irroitetaan.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mun käsittääkseni ei niitä kulmia tarvi säätää, jos tukivarret menee vain samaan kohtaa, eli ei niissä ole mitään säätömahdollisuutta.
Tuossa mun camarossa on niillekin säätömahdollisuus, joten siitä kun ottaa tukivarren irti, joutuu kulmat säätämään.
900/9-3 kohdalla en tiedä, mutta tonnarissa ei joudu kulmien säätöön.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Onhan nuo aika hinnakkaat alkuperäisinä...
mulla oli alatukivarsien keskellä olevat kumihelat (tuki tulee kiinni) ihan skeidana, mut pallot taas tiukat.
joten kannattaa ajatella et ku ostaa sen tukivarren nii tulee samalla molemmat uusittua,,, ei ollu halvat noi helatkaan alkuperäisenä.. 105€kpl. ois varmaan saanu halvemmallakin jostain, mut alkuperäisosa on alkuperäisosa ja kiire kun on niin minkäs teet..
tonpe kirjoitti:Onhan nuo aika hinnakkaat alkuperäisinä...
mulla oli alatukivarsien keskellä olevat kumihelat (tuki tulee kiinni) ihan skeidana, mut pallot taas tiukat.
joten kannattaa ajatella et ku ostaa sen tukivarren nii tulee samalla molemmat uusittua,,, ei ollu halvat noi helatkaan alkuperäisenä.. 105€kpl. ois varmaan saanu halvemmallakin jostain, mut alkuperäisosa on alkuperäisosa ja kiire kun on niin minkäs teet..
Tuolla hinnalla saisi jo PowerFlexit...
Itse en käynyt säädättämässä kun vaihdoin tukivarret. Madallussarjan asennusten jälkeen olen käynyt. NG900:sessa ei pysty säätämään muuta kuin aurauskulmia vaikka veisit nelipyötäsuuntaukseen. Muut kulmat ovat kiinteitä. Luulen että OG9-3:sessa on samoin. Aurauskulmien ei pitäis juurikaan muuttua jos alapallo vaihdetaan. Eri asia jos vaihdat esim. raidetangon pään. Eipä kai siitä ikinä haittaa ole että tarkastaa rengaskulmat mutta maksaa se sen 50e/kerta joten en ihan joka välissä sitä ole viitsinyt tehdä kun on noi tukivarret olleet aika usein irti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
tonpe kirjoitti:Onhan nuo aika hinnakkaat alkuperäisinä...
Tuolla hinnalla saisi jo PowerFlexit...
Itse en käynyt säädättämässä kun vaihdoin tukivarret. Madallussarjan asennusten jälkeen olen käynyt. NG900:sessa ei pysty säätämään muuta kuin aurauskulmia vaikka veisit nelipyötäsuuntaukseen. Muut kulmat ovat kiinteitä. Luulen että OG9-3:sessa on samoin. Aurauskulmien ei pitäis juurikaan muuttua jos alapallo vaihdetaan. Eri asia jos vaihdat esim. raidetangon pään. Eipä kai siitä ikinä haittaa ole että tarkastaa rengaskulmat mutta maksaa se sen 50e/kerta joten en ihan joka välissä sitä ole viitsinyt tehdä kun on noi tukivarret olleet aika usein irti.