Saab vs. premium brändit a'la Länsiauto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

AnttiR kirjoitti:Mitäs siihen sanotte ,kun mä väitän , et mun isi on vahvempi kuin teidän isit??? Ihan tosi jätkät.

( Tää on mun kanta keskustelussa muut automerkit vs Saab)
Mun mielestä suoranaisen haistattelun jälkeen tommonen on pöljintä, mitä keskustelupalstalle voi kirjoittaa.

Ei näitä oo pakko lukee jos noin itkettää :wink:

Kuvastaa jotenkin "suomalaista" keskustelukulttuuria, ei oikein mistään saisi puhua, varsinkaan jos on eri mieltä jonkun kanssa. Itse tykkään vääntää ja keskustella asioista ja niiden laidoista, silti tarkoittamatta pahaa ja olemalla kaveri.
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ma Heinä 04, 2005 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

tohon markkinointipuoleen haluaisin ottaa kantaa että saabilla ei oo tarjota mitään M5/AMG tappajaa :arrow: Ostaja ei voi kokea samaistuvansa johonkin legendaariseen superautoon. Aero on vielä "kohtuu" järjellä perusteltavissa oleva raketti :wink:

Prätkissä mua viähättää älytön tehoreservi, mikä on tarvittaessa yläkierroksilla käytössä. Og900 aero on MINUSTA siinä mielessä makee että se on käytännön ajossa vaihdetta pienemmälle tiputtamatta häikäsevän nopee :twisted: Makuasioista sopii tietty kiistellä, mutta kenen elämää se rikastuttaa etenkään jos täällä aletaan saabia haukkumaan?
900 T16 Aero -84
#2673
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

smuurine kirjoitti:tohon markkinointipuoleen haluaisin ottaa kantaa että saabilla ei oo tarjota mitään M5/AMG tappajaa :arrow: Ostaja ei voi kokea samaistuvansa johonkin legendaariseen superautoon. Aero on vielä "kohtuu" järjellä perusteltavissa oleva raketti :wink:

Prätkissä mua viähättää älytön tehoreservi, mikä on tarvittaessa yläkierroksilla käytössä. Og900 aero on MINUSTA siinä mielessä makee että se on käytännön ajossa vaihdetta pienemmälle tiputtamatta häikäsevän nopee :twisted: Makuasioista sopii tietty kiistellä, mutta kenen elämää se rikastuttaa etenkään jos täällä aletaan saabia haukkumaan?
Jeps, nyt voin olla täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa, prätkiä lukuunottamatta, kun itsellä ei semmoista ole....vielä. Olen myös itse järkeillyt, että juuri legendat tyyliin M5 pistävät bemaristit (varsinkin lätsäpäiset) olemaan niin polleita. Ja em. vauhtipirssi on myös omiaan nostamaan merkin mainetta "yleisönkin" joukossa.

Oli kuinka mielipide tahansa, niin saabit ovat aina olleet maailman parhaimpien autojen joukossa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyyrikki
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:15

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

Bmw, onko se se, joka on nykyäänkin turvattomampi kuin Saab 80-luvulla?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Nyyrikki kirjoitti:Bmw, onko se se, joka on nykyäänkin turvattomampi kuin Saab 80-luvulla?
Hys...hys...ei saabipalstalla saa puhua pahaa muusta kuin saabista :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyyrikki
"Ruisku"
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:15

Viesti Kirjoittaja Nyyrikki »

Henkka #2283 kirjoitti: Hys...hys...ei saabipalstalla saa puhua pahaa muusta kuin saabista :wink:
Ai juu, väärä foorumi, sori :P
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuohon otsikkoon palaten...
En tiedä ilmoitusta, josta kyse, mutta:
Eikös aika usein noissa ilmoituksissa ole jaettu autot useisiin osioihin, joista on helpompi sitten etsiä "itselleen sopivaa". Jos 1/3 liikeen menopeleistä on saabeja, 1/3 "premium"-autoja ja loput vaikka opeleita, eikö silloin kannata kategorioida autot juurikin kolmeen osaan...
Sama homma kun käytettyjen luokittelu tai muut merkit yms...
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henkka #2283 kirjoitti:
Aivan! Mutta toisaalta eihän s60:stä myydäkään niin edustuskärrynä kuin vaikkapa e39:iä aikanaan. Voisi sanoa, että volvo on rehellisemmin sitä mitä lupaa 8)

Tuntuu, että nykyisin kaikki luokassa s60--9-3ss--300--A4--c-sarja tähtäävät ulkonäköön yms. käytännöllisyyden sijaan yhä enemmän. Kaikkien kohdalla on testeissä/lehdistössä valitettu nimenomaan pienistä takatiloista. Mutta poikkeuksetta nuo em. autot kyllä näyttävät hyviltä :D

Noita sisätiloja on helppo tarkastella lukuina täältä:
http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm
Juu, onhan sitä jokaisen merkin mainostuksessa aika hauskoja ylilyöntejä :) BMW kyllä kokonsa ja moottoreidensa puolesta sopii isoihin autoihin ihan hyvin, muttei tilojensa puolesta.

Joo näinhän se taitaa nykysuuntaus olla varsinkin tossa "ylemmässä keskiluokassa", että tiloilla ei niin väliä, kunhan näyttää hyvältä...
Itselleni ei tiloilla ole hirveästi väliä, koska yleensä autossa on 1-2 ja hyvin satunnaisesti joku takapenkillä, mutta voin kyllä kuvitella, että perheellisellä alkaa olemaan hattumainen tilanne, jos pitää tuosta luokasta ettiä tilava auto...Ei ihme, että Versot ja muut vastaavat tila-autot menee hyvin kaupaksi :roll:
Henkka #2283 kirjoitti:Kuvastaa jotenkin "suomalaista" keskustelukulttuuria, ei oikein mistään saisi puhua, varsinkaan jos on eri mieltä jonkun kanssa. Itse tykkään vääntää ja keskustella asioista ja niiden laidoista, silti tarkoittamatta pahaa ja olemalla kaveri.
Jep, täysin samaa mieltä :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti: Ei aja samaa asiaa, bemun diisselit on mahtavia ja automaatissa ei ole surkeaa kytkintä eikä pitkää vaihdekeppiä.
Selvä, kyllä se kone ihan mukavalta tuntuikin ja söi vähän, vaikka olikin tomaatti :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin