Lopputuloksena tuo on niin paljon parempi kuin ennen, että harmittaa ettei tullut aiemmin vaihdettua. Vaihteetkin menee napakammin päälle, kun ei voima katoa ylimääräisiin väljyyksin matkalla. Nyt kun joku vielä myis mulle vaihdelaatikollisen Nesteen hypoidia, niin siitä ei >350tkm ajettu laatikko paljoa parane.
Vaihdekepin pallonivelen korjaus
Vaihdekepin pallonivelen korjaus
Täytyypä vielä mainostaa täälläkin tätä bolt-on korjausta, kun en asiasta mitään vanhoja viestejä perkaamalla löytänyt. Ongelma oli siis vaihdekepin pallonivelen kuluneisuus ja väljyys, keppi pääsi lopulta kääntyilemään pituusakselinsa ympäri miten sattuu. Leimalle piti päästä ja inssi tuskin tuota olisi enää kelpuuttanut. Kyselin kokeeksi Laakkoselta, ja varaosana löytyi se vaihdekepin alapään nylonpallo-osa plus sen vastakappale, hinta vähän alle 27 eur. Ei paha verrattuna 30-40 euron purkuosavaihdekeppeihin, ja itse kepissä ei mulla muuta vikaa ollutkaan, joten mitäs sitä turhaan kokonaan vaihtamaan. Alkuperäisyyshän siinä kärsisi... 
Lopputuloksena tuo on niin paljon parempi kuin ennen, että harmittaa ettei tullut aiemmin vaihdettua. Vaihteetkin menee napakammin päälle, kun ei voima katoa ylimääräisiin väljyyksin matkalla. Nyt kun joku vielä myis mulle vaihdelaatikollisen Nesteen hypoidia, niin siitä ei >350tkm ajettu laatikko paljoa parane.
Lopputuloksena tuo on niin paljon parempi kuin ennen, että harmittaa ettei tullut aiemmin vaihdettua. Vaihteetkin menee napakammin päälle, kun ei voima katoa ylimääräisiin väljyyksin matkalla. Nyt kun joku vielä myis mulle vaihdelaatikollisen Nesteen hypoidia, niin siitä ei >350tkm ajettu laatikko paljoa parane.
Pyöriminen loppui?
Loppuiko pitkittäisakselin suuntainen pyöriminen tähän? Liikkuuko keppi enää lainkaan ns. ylimääräisesti? Ei muuten, mutta jos olisi pienikään parannus saavutettavissa, niin mikä ettei. Onhan sitä turhempaankin rahaa poltettu, ja aivan riittävästi
Itse ostin 4/5 täyden pöntön hypoidia, pienemmät erät eivät ole välttämättä halpoja kuin klubitovereilta, ja eikä koskaan ole ketään sopivan lähellä. Eli tilaus Nesteelle, jää tavaraa tuleviinkin saabeihin..?
Itse ostin 4/5 täyden pöntön hypoidia, pienemmät erät eivät ole välttämättä halpoja kuin klubitovereilta, ja eikä koskaan ole ketään sopivan lähellä. Eli tilaus Nesteelle, jää tavaraa tuleviinkin saabeihin..?
Re: Pyöriminen loppui?
Mulla keppi pääsi kääntymään vaikka kokonaisia kierroksia, koska kepin pallonivelpuoliskossa oleva tappi oli kulunut sileäksi. Nyt ei siis pyöri enää, ja mun mielestä ainoa pieni jäljelle jäänyt klappi pitkittäisakselin ympäri johtuu vain tuon pallonivelosan ja vaihdekepin metalliputken välisestä kiinnityksestä, joka on mallia reikä&sokka. Laittamalla paksumman sokan, vois tuokin väljyys poistua. Muutenkin keppi tuntuu jämäkämmältä.petteri75 kirjoitti:Loppuiko pitkittäisakselin suuntainen pyöriminen tähän? Liikkuuko keppi enää lainkaan ns. ylimääräisesti? Ei muuten, mutta jos olisi pienikään parannus saavutettavissa, niin mikä ettei. Onhan sitä turhempaankin rahaa poltettu, ja aivan riittävästi![]()
Laitan tähän väliin, että jossain 90-luvulla tuo kepin nylonpallo muuttui rautaiseksi. Näin ainakin veljen -91 satkussa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Joo. Tuossa mun Turbossa on kans metallipallolla ja vuosimalli -92. Veljen -91 satku on S-malli mutta en tiä vaikuttaako se mitenkään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001