HKI-TRE Moottoritie!!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"

HKI-TRE Moottoritie!!

Viesti Kirjoittaja 900S »

edit. - SUURET KIITOKSET KAIKILLE OSALLISILLE SAABISTEILLE!! Potkijaisissa oli kuulemma mennyt nimet hiukan sekaisin, joten en edelleenkään tiedä, kuka ensin pysähtyi auttamaan ja kenen se kansi sitten oli!!?? Kimmon? Kerrassaan esimerkillistä toimintaa joka tapauksessa, kiitos!-

Ehdein jo kertaalleen poistaakin tämän viestin, koska veljeni piti soittaa hinausauto! Onneksi niin ei kuitenkaan tehnyt!!

Eli velipoika soitti, että 2,1 og satku sammui kesken ajon moottoritielle (oli tulossa Helsingistä Tampereen kautta Poriin).
Laitoin tänne jutun, että jos joku sattuu ajelemaan ohitse, niin hän kaipaisi apua (veli kun ei itse ole mikään automekaanikko).
Kun ei mitään kummempaa keksitty, niin hän sanoi soittavansa hinausauton. Tulin poistamaan viestin ja sen oli lukenut vasta 9 kaveria.
No, ei aikaakaan kun veli soitti uudelleen ja sanoi, että siihen pysähtyi joku Saab-kaveri joka oli ehtinyt nähdä ilmoitukseni (en tiedä vielä tarkkaan kuka hän oli, mutta suuret kiitokset jo minunkin puolestani :!: ) ja olihan sieltä sitten rikkinäinen virranjakajan kansi/pyörijä löytynyt.

Samaan hässäkkään kaivoin vielä SATU:sta Helsinkiä lähinnä olevan kaverin ja Vantaalta löytyikin Firges9000, joka oli menossa potkiaisiin ja viimetiedon mukaan sieltä kuulemma pitäisi järjestyä uusi kansi. Eli suuret kiitokset myös Jaakolle jo etukäteen!

Ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että MAHTAVAA toimintaa!! kaikkein hauskinta oli se. että 9 ihmistä luki laittamani avunhuuto-ilmoituksen ja heti oli kaveri tien päällä etsimässä pulaan joutunutta kaveria!
Niin, kuka muuten olet???
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
tamtami
"Aero"

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Minä se olin joka siihen kurvasin, kun olin töistä tulossa ja kiire ei ollut. En minä noista vanhemmista paljoa ymmärrä, mutta jonakin koitin olla ja satunnaisella otannalla aloin vikoja karsimaan, niin löysin sitten sen pyörijän kappaleina. Mua itseäni autettiin niin paljon viikko sitten tuolla Lahden eteläpuolella (kiitos Koppsalle), että teki mieli itsekin auttaa. Nyt siis itsekin olin vanhemmalla kalustolla liikkeellä, alla -86 Saab 90. Ja tonnari telakalla turbon vaihdossa. :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

En tiedä onko kyse samasta autosta, mutta Jaskalle kaivoin potkijaisissa takakontin "romuvarastosta" kannen ja pyörijän.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
900S
"Hölösuu"

Teemu kirjoitti:En tiedä onko kyse samasta autosta, mutta Jaskalle kaivoin potkijaisissa takakontin "romuvarastosta" kannen ja pyörijän.
Samainen auto kyseessä! Miten sattuikin olemaan sellaiset mukana :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

900S kirjoitti:
Teemu kirjoitti:En tiedä onko kyse samasta autosta, mutta Jaskalle kaivoin potkijaisissa takakontin "romuvarastosta" kannen ja pyörijän.
Et kuule usko kuinka paljon tuota ryönää on kontissa, hyvä että kiinni mahtuu :D
Suurin osa kamoista on ihan turhia, mutta onneks tälläkertaa sieltä löytyi jotain hyödyllistäkin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

900S kirjoitti:
Ursinin Juhakin oli jo irroittamassa omasta tonnaristaan pyörijää ja valmistautui tulemaan Satkulla paikalle.
Potkijaisista löyty osaset ja Juha tuli Tonnarilla paikalle.

Teemu antoi varaosat.
Peinu tuli mukaan kyytiini.
Kimmo Suorsa kertoi osien sopivuudesta.
Yhteispelillä tuo sujui kuin tanssi.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Olet hyvässä seurassa. 8)
Hieno tunne, kun asentaa uuden pyörijän ja näpsäyttää kannen kiinni, niin autettavan kerhokaverin SAAB hyrähtää käyntiin.
Pääsitpäs käymään Potkijaisissakin.
Viimeksi muokannut Firges9000, La Heinä 09, 2005 00:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"

Teemu kirjoitti: Et kuule usko kuinka paljon tuota ryönää on kontissa, hyvä että kiinni mahtuu :D
Suurin osa kamoista on ihan turhia, mutta onneks tälläkertaa sieltä löytyi jotain hyödyllistäkin.
heitäppäs yksikin osanen pois, tarvitset sitä taatusti heti huomenna.

Mä olin siivonnut takakonttini just. Edellisen Firgesin mykkäkoulun jäljiltä.
Olis ollut olis sielläkin, nyt tallin hyllyssä.
Jäsen 1124
900S
"Hölösuu"

Firges9000 kirjoitti: Loppu hyvin, kaikki hyvin. Olet hyvässä seurassa. 8)
Hieno tunne, kun asentaa uuden pyörijän ja näpsäyttää kannen kiinni, niin autettavan kerhokaverin SAAB hyrähtää käyntiin.
Ei ei ei, ei se mun auto ollut, enkä mä siellä ollut pulassa, vaan mun isoveli ja sen satku! Tässä on tullut jo senverran sekavaa tekstiä että menee itsekin sekaisin 8O Mutta velipojalle tuli kertaheitolla selväksi, että Saabistit todellakin on "helmeä" porukkaa! Minä vain hommasin veljelleni sinun numeron SATU:sta.
En tiedä paljonko sait jo kiitosta, mutta tuhannet kiitokset nyt vielä kertaalleen :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Firges9000
"Saabisti"

900S kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti: Loppu hyvin, kaikki hyvin. Olet hyvässä seurassa. 8)
Ei ei ei, ei se mun auto ollut, enkä mä siellä ollut pulassa, vaan mun isoveli ja sen satku! Tässä on tullut jo senverran sekavaa tekstiä että menee itsekin sekaisin 8O Mutta velipojalle tuli kertaheitolla selväksi, että Saabistit todellakin on "helmeä" porukkaa! Minä vain hommasin veljelleni sinun numeron SATU:sta.
En tiedä paljonko sait jo kiitosta, mutta tuhannet kiitokset nyt vielä kertaalleen :D
Ymmärsin kyllä, että velipoikasi se hädässä oli.

Kiitokset tuntuvat hyvältä ja hyvä mieli tulee myös siitä, että voi olla avuksi ja jos sitä apua arvostetaan.

jaska
Jäsen 1124
Vastaa Viestiin