Vaihdelaatikko paskana?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Vaihdelaatikko paskana?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Nyt on alkanu ton 88 ruiskun 5-vaihteinen loota huutamaan niin saatanasti 3;sella 4:sella ja vitosella. Hiukan tyhjäkäynnistä ylöspäin sairas ujellus ja meteli. Ei taida auttaa muu kun uus aski? Kaikki vaihteet menee pesään ''ku vanhaan ämmään'' .
Öljyistä en sen enempää tiedä muuta ku että se on märkää ja kirkasta.
Pitäskö koittaa hypoidilla vai mahtaako olla valmista kauraa jo?
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Melko valmiiltahan tuo kuulostaa.
Tietystihän sitä voisi kokeilla hypoideilla josko auttaisi laakereiden ölinään.
Eihän nuo vaihtolaatikotkaan hirveissä hinnoissa ole.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Juu ei taida maksaa ei. Se vaan ihmetyttää että tuntuu että se alko ujeltamaan ihan ku salaman isku. (Tai olisko kyse siitä että satuin laittamaan ratiota jostain syystä sellaiselle volyymille että autossa pystyy keskustelemaan? :lol: )

Kauankohan tollasella laatikolla ajais viellä jos ei kengi paljoa? Meinasin meinaan ajaa niin kauan ku vehkeet liikkuu.. Ei riitä inspis just nyt.

Kukahan myis tästä Piikkiön liki yhen auton verran hypoidia tai kertois mistä saa turun seudulta.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Itse taisin päästä reilun kymppitonnin siitä hetkestä kun laatikon huuto alkoi kuulua normaalin radionkuuntelun yli.. tosin ajoinkin sen sitten niin loppuun että tallin pihalle päästiin ykkösellä ja siinä hävisi sekin.. sitten hampaat irvessä kepistä pitäen pakilla halliin sisälle.. :lol:

Edit: Ja itse hallista pihalle kun öljyt kiehui laatikossa ja se haisi sanalla sanoen pahalle.. :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hyvä hyvä. Eli taidan hankkia uuden askin valmiiks,väännän lisää volyymia ja sitten taas ajetaan. :lol:

Kai siitä ennen hävii edes vaihteita tai jotain ennen ku korkkaa kokonaan?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Suppari kirjoitti:
Kai siitä ennen hävii edes vaihteita tai jotain ennen ku korkkaa kokonaan?
No mulla alkoi potkiutumaan pahiten huutavat pois päältä, lopulta eivät pysyneet edes pitäen. Mut ei voi varmaks sanoa mitään luonnollisestikkaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Pahin tapaus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Suppari kirjoitti:Hyvä hyvä. Eli taidan hankkia uuden askin valmiiks,väännän lisää volyymia ja sitten taas ajetaan. :lol:

Kai siitä ennen hävii edes vaihteita tai jotain ennen ku korkkaa kokonaan?
Pahimmassa tapauksessa saattaa etupyörät mennä lukkoon kesken ajon.

Kun katselet laatikoita, niin osta 86-> tai uudempi. Muussa tapauksessa joudut lisäämään vaihteiston keskityksen vaihdekepin juureen. Myös 90 laatikot käyvät etuosan vaihtamalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Pahin tapaus

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

9000LPT kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Hyvä hyvä. Eli taidan hankkia uuden askin valmiiks,väännän lisää volyymia ja sitten taas ajetaan. :lol:

Kai siitä ennen hävii edes vaihteita tai jotain ennen ku korkkaa kokonaan?
Pahimmassa tapauksessa saattaa etupyörät mennä lukkoon kesken ajon.

Kun katselet laatikoita, niin osta 86-> tai uudempi. Muussa tapauksessa joudut lisäämään vaihteiston keskityksen vaihdekepin juureen. Myös 90 laatikot käyvät etuosan vaihtamalla.
Henkilö kohtaisesti samaa mieltä. Voi kestää 100km tai sit 10 000 km, ihan tuurista kiinni.
Ja äänihän alkaa "kuin salama taivaalta" kun laakeri pyörimis pinnoista on kulunut kova osuus pois. Viime kesänä juuri vaihdatutin äitin autoon laatikon laakerit. Hinta jotain 250€ töineen ja öljyineen, kun otin laatikon ite pois.....no taas menee ainakin 200tkm äidinkin ajotyylillä :roll: (vitonen unohtuu välillä päälle ja nopeus 60 km/h, ei hyvä :x )
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin