Mitäs pellin alta löytyykään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mitäs pellin alta löytyykään
Eli tässä taas aihetta kevään keskellä.
Mitäs sieltä teidän saappaan pellin löytyy viritettynä talven jäljiltä, toiset kuulemma tekee huimia ahtopaineita turboillaan
Omani siis sisältää tuon Speedpartin ekan tason viritelmän 9-3 aerossa.
Suunnitelmissa on:
- alusta uusiksi
- välijäähdytin uusiksi (kuten keskustelussa aimmin on käynyt ilmi)
- putkisto uusiksi ja joku törkee takapönttö 4" ulostulolla tai sitten ei
siis pitkällä aikavälillä ja ties missä järjestyksessä
Mitäs sieltä teidän saappaan pellin löytyy viritettynä talven jäljiltä, toiset kuulemma tekee huimia ahtopaineita turboillaan
Omani siis sisältää tuon Speedpartin ekan tason viritelmän 9-3 aerossa.
Suunnitelmissa on:
- alusta uusiksi
- välijäähdytin uusiksi (kuten keskustelussa aimmin on käynyt ilmi)
- putkisto uusiksi ja joku törkee takapönttö 4" ulostulolla tai sitten ei
siis pitkällä aikavälillä ja ties missä järjestyksessä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9-5 Aero:n pellin alta löytyy: Speedpartsin toisen tason ( stage 2 ) lastuviritys + JR vapaavirtausilmansuodatin + katalysaattorista taaksepäin Milltekin tehopakoputkisto.
"Pellin päältä" löytyy tarkkasilmäiselle myös pienenpientä "ehostusta" ...
Suunnitelmissa ( lue: kuvitelmissa/unissa ) olis uusi "sportti-jarrusarja" , ehkäpä myös uusi alustasarja, tai sitten ei...
Sitten kun uudet renkaat tulevat ajankohtaisiksi, niin pannaan harkintaan myös uudet vanteet ja mahd. profiilisuhteen/tuumakoon muutos
( Onko se muuten niin, että jos vanteen koko kasvaa 1 tuumalla, niin auto on aina muutoskatsastettava ?)
"Pellin päältä" löytyy tarkkasilmäiselle myös pienenpientä "ehostusta" ...
Suunnitelmissa ( lue: kuvitelmissa/unissa ) olis uusi "sportti-jarrusarja" , ehkäpä myös uusi alustasarja, tai sitten ei...
Sitten kun uudet renkaat tulevat ajankohtaisiksi, niin pannaan harkintaan myös uudet vanteet ja mahd. profiilisuhteen/tuumakoon muutos
( Onko se muuten niin, että jos vanteen koko kasvaa 1 tuumalla, niin auto on aina muutoskatsastettava ?)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Mulla löytyy 8-tappiset turbosatkut: -88/-86 ja -88/-83 (kummatkin korinvaihtoja). Kolmas vaihtoehto on orkkis -82 turbo... Ja johonkin näistä kolmesta autosta tulee tässä kuussa siis;
Alustana spaxin säädettävät kaasut ja H&R madallusjouset.
Koneeseen Orkkis 900 IC, Aquamistin vesiruisku, modattu APC tai jos APC ei toimi "hyvin" niin koko roska hiiteen ja pelkkä nakuvalo kabiiniin, 3" rööri turbolta asti, lisäruisku, avarrettu kansi. Ai niin ja 4-lovinen pitkä loota.
Sytytykselle pitäis tehdä jotain mutta se onkin jo oma topiccinsa.
Poikkeuksellista tässä on että kaikki nuo osat löytyy tallista, pitäis vaan pultata kiinni
Jos 250 kaakkia sais irti niin olisin tyytyväinen, 225 on vielä "tarpeeksi" mutta sitä vähemmän ei oikein innosta.
Alustana spaxin säädettävät kaasut ja H&R madallusjouset.
Koneeseen Orkkis 900 IC, Aquamistin vesiruisku, modattu APC tai jos APC ei toimi "hyvin" niin koko roska hiiteen ja pelkkä nakuvalo kabiiniin, 3" rööri turbolta asti, lisäruisku, avarrettu kansi. Ai niin ja 4-lovinen pitkä loota.
Sytytykselle pitäis tehdä jotain mutta se onkin jo oma topiccinsa.
Poikkeuksellista tässä on että kaikki nuo osat löytyy tallista, pitäis vaan pultata kiinni
Jos 250 kaakkia sais irti niin olisin tyytyväinen, 225 on vielä "tarpeeksi" mutta sitä vähemmän ei oikein innosta.
h&r satkuun?!!??
Mistäs noita H&R:n jousia saa classic-satkuun, kun ei niitä ole keneltäkään löytynyt?
Pellin alta...
Pellin alus tyhjä toistaiseksi.... Mutta vielä sinne tulee ISO Cooleri, ahtoja 1,2bar-> BSR-look-a-like säädettävällä APC:llä. Bensanpaineensäädin, VV-putsari, 3" JT:n rööri ja jotain muuta kivaa
Ja Autohan on 900 T16 Aero -89
Tehotavoitteet, hmm... 50% alkuperäisestä tallessa, niin viritys on onnistunut
Alustaan Lesjö + Sachs Saabin Sport-alustaan. Sekä Alessio+Viking Pro-Tech 215/45ZR17.
Autoon ei jää ainuttakaan vanhaa puslaa alustaan...
Ja Autohan on 900 T16 Aero -89
Tehotavoitteet, hmm... 50% alkuperäisestä tallessa, niin viritys on onnistunut
Alustaan Lesjö + Sachs Saabin Sport-alustaan. Sekä Alessio+Viking Pro-Tech 215/45ZR17.
Autoon ei jää ainuttakaan vanhaa puslaa alustaan...
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: h&r satkuun?!!??
Mä ostin ne käytettynä kun olivat niin hyväkuntoiset... Muuta en tiedä.Juho80 kirjoitti:Mistäs noita H&R:n jousia saa classic-satkuun, kun ei niitä ole keneltäkään löytynyt?
Päivitys tohon omaan projektiin: Sytkäpuolelle on tulossa postissa jo MSD boost timing master...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on autossa Speedpartsin steg 3 ja konepellin alla ihan näkyvällä paikalla "surullisenkuuluisa" sininen dumppiventtiili
Tavoitteena olisi laittaa autoon uudet Bilsteinin Sport -iskarit ja uusia puslat Powerflexin polyuretaanipuslilla. Nokalle olisi tarkoitus heittää nykyisen surkean orkkicoolerin tilalle Abbott Racingin IC, joka virtaa 70% paremmin kuin orkkiscooleri ja antaa 12 hv lisää tehoa.
Abbottin mukaan toi NG900:n orkkiscooleri on "rajoitus" auton virityksessä:
"The excellent 2.0 Turbo engine is both Smooth and Strong, easily and reliably tuned to 220 Bhp. The standard intercooler limits power above this, but an alternative cross-flow aluminum unit is available from us to remove this limitation..."
Tavoitteena olisi laittaa autoon uudet Bilsteinin Sport -iskarit ja uusia puslat Powerflexin polyuretaanipuslilla. Nokalle olisi tarkoitus heittää nykyisen surkean orkkicoolerin tilalle Abbott Racingin IC, joka virtaa 70% paremmin kuin orkkiscooleri ja antaa 12 hv lisää tehoa.
Abbottin mukaan toi NG900:n orkkiscooleri on "rajoitus" auton virityksessä:
"The excellent 2.0 Turbo engine is both Smooth and Strong, easily and reliably tuned to 220 Bhp. The standard intercooler limits power above this, but an alternative cross-flow aluminum unit is available from us to remove this limitation..."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007