Onko kellään tietoa mistä/mikä rahisee vapari 9-3:ssa, vuosimallia -99. Konehuoneesta kuuluu sellaista kummalista, epäsäännöllistä rahinaa koneen käydessä. Liikkeessä epäilivät apuhihnan rissoja, että niistä mennyt laakerit. hihnan ja rissojen vaihto ei kuitenkaan poistanut ongelmaa täysin, vaikkakin ääni vaimeni... Mikä muu siellä voi rahista ja onkohan kenties vaarallista koneelle? Ääni siis kuuluu sekä paikallaan että liikkeellä ollessa. Autolla ajettu 160tkm. Kertokaa jos kokemusta ks. ongelmasta, vinkkejä/tietämystä otetaan mielellään vastaan.
Kyllä ne koko setin vaihtoi siis hihnan ja kiristimet. Ainakin minun mielestä, pitää vielä varmistaa liikkeestä kun en ihan varmaksi tiedä. Aikaisemmin ään oli voimakkaampi ja se todennäköisesti tuli kahdesta kohtaa, eli apuhihnan rullasta ja jostain muualta. Toinen saatiin korjattua ja toinen rahisee. Olen itsekkin ajatellut sitä vesipumppua, onko se iso(kallis) homma vaihtaa? Siis liikkeessä kun en oikein itse hallitse näitä korjausjuttuja? Ja onko vaarallista jos menee rikki kesken ajon?
Kävin äsken pikahuollossa vastaavanlaisen rahinan takia, epäilivät ilmastoinnin kompuraa syypääksi rahinaan. Toivottavasti ei ole tuo, ei mitenkään halpa vaihtaa käsittääkseni..
entäpä laturi, meinaan omassa autossa(ng900) piti pahaa rahinaa ku laakerit oli kaput.. kokeile vanhaa kepillä kuuntelu temppua..ellei stetoskooppia ole saatavilla.
ainakin osittain. Eli vaihdatin vesipumpun ja se oli ollut rikki. Pientä vuotoakin oli ollut. Nyt siis se iso rahina on poissa mutta kun tarkkaan kuuntelee niin edelleen sieltä joku pieni rahina kuuluu, olen kenties jo vainoharhainen näiden äänien suhteen . Se kyllä saattaa olla aivan asiaan kuuluvaa pikkurahinaa mitä sieltä koneesta aina vähän kuuluu.... Toivottavasti ainakin
Itselläni rahisi juurikin ilmastoinnin kompura. Ei muutakun lyhyempi eli ilman AC olevan mallin moniurahihna kiinni, ja nyt on kompura ohitettu eikä rahise enää. Tietysti ei toimi ilmastointikaan. Autona 9-3 vm. '99 ja ~150tkm ajettu.
Tarmo_L kirjoitti:Itselläni rahisi juurikin ilmastoinnin kompura. Ei muutakun lyhyempi eli ilman AC olevan mallin moniurahihna kiinni, ja nyt on kompura ohitettu eikä rahise enää. Tietysti ei toimi ilmastointikaan. Autona 9-3 vm. '99 ja ~150tkm ajettu.
Hoooo!
Luulis näiläl keleillä tulevan ikävä tuota ilmastointia. Ei sen kompuran luulis niin kallis laitos voi olevan...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tarmo_L kirjoitti:Itselläni rahisi juurikin ilmastoinnin kompura. Ei muutakun lyhyempi eli ilman AC olevan mallin moniurahihna kiinni, ja nyt on kompura ohitettu eikä rahise enää. Tietysti ei toimi ilmastointikaan. Autona 9-3 vm. '99 ja ~150tkm ajettu.
Hoooo!
Luulis näiläl keleillä tulevan ikävä tuota ilmastointia. Ei sen kompuran luulis niin kallis laitos voi olevan...
Uudenmaan Autovarustelun tarjous kompuran vaihdosta oli 900 euroa. Ihan riittävän kallis kuitenkin.
Hoooo! 8O
Aika raaka temppu. En kyllä ilmastointi ongelmien kanssa kesällä paljon hintoja kyselis. Sen verran välttämättömänä sitä nykyään pidän. Varmaan käytetyn kompuran sais alle puoleen hintaan jos ei ole kiire.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Niin sehän on ihan käyttäjästä kiinni mitä autoltaan haluaa / vaatii. Itselläni rakentelusuuntaus enemmän suorituskyvyn kohottaminen kun ajomukavuus.
Juu kyllä minäkin auton aluperin ostin ihan käyttöautoksi johon ei juuri lastuviriä kummosempia tule, mutta pahasti näyttäisi taas homma lähtevän lapasesta...eikä ole ensimmäinen kerta. Ilmastoinnin poisto olisi todennäköisesti tullut kuitenkin eteen jossain vaiheessa, ainakin kennon poisto, sillä puskurin ja jäähdyttäjän välinen tila tullaan kyllä varmasti täyttämään muilla suorituskykyä parantavilla kennoilla . Ja Kyllähän se kompuran, kennon, ja muiden roppeiden poisto keventääkin autoa. Kevennys on edullisinta suorituskykyä.
Nyt sitten varmistui rahinan ja kolinan aiheuttajaksi ilmastoinnin kompura. Mäkelä Järvenpäässä arvioi korjauskustannuksiksi suunnilleen 1300 euroa. No eipä haittaa mua enää, kun auton 2kk sitten mulle myynyt liike lupas maksaa joka sentin. Eniten harmittaa nyt tuo sijaisauto prkl... -01 Pug 206 XRD... eikä muuta varustusta kuin stereot. Pitäisi jotenkin kestää tuon kanssa sellaiset puolitoista viikkoa, huh.
okei, toivottavasti se rahina ei mulla ole sieltä peräsäisin . Miten se muuten menee, että mikä on myyjän vastuu tälläisessä tapauksessa. Ostin auton käytettynä vajaa kuukausi sitten eräästä yksityisestä autoliikkeestä. Autosta kuului rahina jo silloin mutta myyjä sanoi sen johtuvan apuhihnanrullan laakerista. Joka siis korjattiin ja rahina ei poistunut. Jos se osoittautuu kompuraksi ja hintaa tulee reilunlaisesti niin luulisi myyjällä olevan jonkiinlainen vastuu asiasta, vai miten on? Voisitteko neuvoa tietämätöntä ennekuin alan asiaa viemään sen enempää eteenpäin..
Liike vastaa jos auto myyty 1kk sitten ja jo silloin ollut vikaa (varsinkin jos myyjä väittänyt vikaa toiseksi). Ellei liike maksa, ota yhteys paikkakuntasi kuluttaja asiamieheen...nimim. on kokemusta.