
Tehomittauksista
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Saabissahan on nakutuksentunnistin eli se vähentää itse ahtoja tai ahtoja ja sytytysennakkoa vuosimallista riippuen, ei siis hätääjkairt kirjoitti:Tämä oktaanihomma alkoi kiinnostamaan. Aeroon suositellaan 98:a, mutta ite olen valuttanut 95:sta tankkiin. Tarkoittaako tämä, jotta minun pitää haudata saapas takapihalle, koska peli on jo menetetty ? Vai mikä ero oktaanien välillä oikeasti käytössä pitkällä aikavälillä on ? Ja mikä se todellinen tehoero oktaaneilla on ?
Tuunaustahan se sekin on, jotta vaihdan äksympään aineeseen. Muttei ilmasta...
(paitsi että auto on vajaatehoinen

98E:llä kulutus laskee yleensä niin paljon että kun bensojen hintaero on pieni tulee sillä ajaminen saman hintaiseksi tai jopa halvemmaksi kuin 95E:llä jos auto vaan osaa hyödyntää 98E:n (Saab Turbohan osaa)
Koska tankkaus on juuri edessä, siirryn 98:iin. Kulutus on ollut n. 10-11 l/100, kun on ajeltu työmatkaa. Katsotaan, mihin kulutus muuttuu aineenvaihdon myötä.
Onko jollakulla ehdottoman varmaa käsitystä jonkun ketjun 98:n ylivertaisuudesta tahi käymättömyydestä koneeseen ? Teboilin aineita ei pidä käyttää 2-tahtivehkeissä, sillä ne leikkaavat kiinni. Aine on suunniteltu ja mitoitettu 4-tahtivehkeisiin. Moottorisaha ja raivaussaha jämähtivät Terrasta.
Onko jollakulla ehdottoman varmaa käsitystä jonkun ketjun 98:n ylivertaisuudesta tahi käymättömyydestä koneeseen ? Teboilin aineita ei pidä käyttää 2-tahtivehkeissä, sillä ne leikkaavat kiinni. Aine on suunniteltu ja mitoitettu 4-tahtivehkeisiin. Moottorisaha ja raivaussaha jämähtivät Terrasta.
JK
Itse olen ollut sitä mieltä että autoissa 98 säästää bensaa 95:een verrattuna, omat (ja kavereiden) mittaukset ovat vahvistaneet tätä. Tilanne kuitenkin muuttui 9-3TA:n myötä, siinä nimittäin ei ole muuta havaittavaa eroa kun hinta. 98 on kalliimpaa, kulutus tasan sama.
900 Aero -84 ei tykännyt ollenkaan 95:stä, meno piristyi selkeesti kun sille tarjosin 98:a.
Moottoripyörässä (GSX750F -99) en ole myöskään huomannut mitään eroa 95:n ja 98:n välillä, mutta kyseessä onkin joku säälittävä kaasaripeli joka ei varmasti osaa säätää itsensä paremman menoveden hyödyntämiseksi. Kulutus tässä on kuitenkin n.5,5l/100km 95:llä joten tuosta on hankala pudottaa kulutusta
900 Aero -84 ei tykännyt ollenkaan 95:stä, meno piristyi selkeesti kun sille tarjosin 98:a.
Moottoripyörässä (GSX750F -99) en ole myöskään huomannut mitään eroa 95:n ja 98:n välillä, mutta kyseessä onkin joku säälittävä kaasaripeli joka ei varmasti osaa säätää itsensä paremman menoveden hyödyntämiseksi. Kulutus tässä on kuitenkin n.5,5l/100km 95:llä joten tuosta on hankala pudottaa kulutusta

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
heh, mulla on varmaan oivallisesti säädetty kawan kone kun zx-10 kuluttaa vain 4,9-5,2 litraa satasella : )))))
Saabi 9000 2.3 T viekin automaatilla sitten ruhtinaallisesti enemmän noin 10,5-11,0 l/100 km. Paitsi nyt Jyväskylässä käydessäni (650 km) selvisin 8,7 litralla/100 km, tosin keskinopeuskin oli vain 89 km/h. En ole huomannut kulutuseroja 95 ja 98 verrattuna.
kapsu
Saabi 9000 2.3 T viekin automaatilla sitten ruhtinaallisesti enemmän noin 10,5-11,0 l/100 km. Paitsi nyt Jyväskylässä käydessäni (650 km) selvisin 8,7 litralla/100 km, tosin keskinopeuskin oli vain 89 km/h. En ole huomannut kulutuseroja 95 ja 98 verrattuna.
kapsu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
No täytyypä olla varovainen ettei vaankaan huoltsikalla ota väärää pistoolia.Nappe kirjoitti: 900 Aero -84 ei tykännyt ollenkaan 95:stä, meno piristyi selkeesti kun sille tarjosin 98:a.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o