Kone puhdistettiin autopesja tekevässä firmassa äsken ja saappeja itsekin omistava pesijä sanoi että aika selkeästi öljypumpun tiiviste vuotaa.
Kyselin sitten paristakin paikasta korjaushintoja ja sanottiin, että kyseessä on yleensä myös kampiakselin stefa, että ne ovat siinä samassa vaihettu yleensä molemmat. Ehkä vielä laturin hihnat, jos roiskeissa.
Työtä sanottiin menevän pari tuntia. Sitten taas toisaalta kuulin, että kyllä se voi olla ihan pelkkä öljypumpun tiiviste, joka vuotaa, eikä muuta tarvitse vaihtaa.
Sitten: eräs tunnettu saabeja korjaava firma sanoi, että jos ja kun stefa vaihdetaan, niin sinne ei suostuta laittamaan muuta kuin saab-alkuperäisosa a' 38 eur maahantuojalta.
Mitäs mieltä olette näistä kommenteista...?
900i / -85 öljypumpun tiivisteen / kamp.aks.stefan vaihdosta
Alkuperäistiivisteenä saat sellaisen tiivisteen, jossa huullos on eri kohdassa, kuin ensiasennusversiossa. Näin huuli tulee kirkkaaseen uuteen kohtaan hihnapyörän tiivistepintaa. Jos ostat tarvikeliikkeestä tiivisteen, huullos sattuu samaan kohtaan, kuin vanha, jolloin se pitää vain hetken aikaa... Tämän toki voi itse torjua ja ei asenna tarvikeliikkeestä ostettua tiivistettä pohjaan asti. 3mm ulommas jätettynä tiivistyy jo ihan varmasti. Näin sen saa pitämään pidempään.
Kai nyt pesun jälkeen erotat, mistä se vuotaa? Tokihan se öljypumpun tiivistekin menee jo melko helposti saman tien, jos hihnapyörä on irroitettu. Hankalintahan on saada se hihnapyöränpultti auki. Mun 900i:n pultti oli aika jäykkä aukeamaan, vaikka käytin 1,5metrin jatkoa avaimessa.
Kai nyt pesun jälkeen erotat, mistä se vuotaa? Tokihan se öljypumpun tiivistekin menee jo melko helposti saman tien, jos hihnapyörä on irroitettu. Hankalintahan on saada se hihnapyöränpultti auki. Mun 900i:n pultti oli aika jäykkä aukeamaan, vaikka käytin 1,5metrin jatkoa avaimessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sata varmasti suurin syyllinen on katkennut ja kovettunut pumpun O-rengas. Ei saakuin saabilta tai jos sellaisen rahan takia kiinnostaa muualta metsästää niin ihan vapaasti.
Stefa menee samalla ja hyvin pienellä vaivalla.
Stefa menee samalla ja hyvin pienellä vaivalla.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Ok. Kiitoksia replyistä. Piti viedä auto tänäaamuna tiivisteiden vaihtoon, mutta ei lähde käyntiin
Pyörittää pyörittää vaan ei edes lupaa.
v-jak. kansi kuivattu, crc:tä - tulpan johdot irti ja crc:tä.
Eilen pesusta tuli kotiin ihan hyvin, ei ollut käynn. ongelmia.
Kastuiko tulpat samalla?
Pitänee mennä puodin kautta ja ottaa uudet, vaihtaa ja kokeilla...
//ML

Pyörittää pyörittää vaan ei edes lupaa.
v-jak. kansi kuivattu, crc:tä - tulpan johdot irti ja crc:tä.
Eilen pesusta tuli kotiin ihan hyvin, ei ollut käynn. ongelmia.
Kastuiko tulpat samalla?
Pitänee mennä puodin kautta ja ottaa uudet, vaihtaa ja kokeilla...
//ML