Siinä tuli sitte toinen ongelma että miten sen laatikon saa irti kotikonstein? Olisko jollain jotain hyviä vinkkejä miten sen sais irti? Alkaa pikkuhiljaa palaa hermot kun ei yhtä öljypohjaa saa kiinni.
Tonnarin öljypohjan kans ongelmia
Tonnarin öljypohjan kans ongelmia
Eli ongelmana on että tonnarin öljypohja ei suostu hyvällä eikä pahalla menemään takaisin paikoilleen. On varmaan 20 tuntia yritetty mutta ei mene millään tavalla. Siinä on ne sellaset ohjuri tapit ja ne ei osu kohdalleen, n.5mm sivussa. Vaihdelaatikko tuntuu olevan tiellä. Öljypohjaa pitäis saada sen 5mm laatikkoonpäin. Ihmettelen vaan että kuinka se on sinne ennen mahtunut ja nyt ei
Siinä tuli sitte toinen ongelma että miten sen laatikon saa irti kotikonstein? Olisko jollain jotain hyviä vinkkejä miten sen sais irti? Alkaa pikkuhiljaa palaa hermot kun ei yhtä öljypohjaa saa kiinni.
Siinä tuli sitte toinen ongelma että miten sen laatikon saa irti kotikonstein? Olisko jollain jotain hyviä vinkkejä miten sen sais irti? Alkaa pikkuhiljaa palaa hermot kun ei yhtä öljypohjaa saa kiinni.
En ole tonnarista pohjaa irrottanut mutta 9-5:stä kylläkin, siitä piti ottaa se vauhtipyörän hiekkapelti pois, siis se puolikuun muotoinen. Eihän sulla vastaa öljypohja esim. apurunkoon tms, eli onko kone normaalilla paikallaan?
Aika omituiselta kuulostaa tuo ongelma
Aika omituiselta kuulostaa tuo ongelma
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kone on nostettu taljalla ylöspäin jonku verran että sain sen pohjan edes pois sieltä. Kun siinä öljypohjassahan on se kiinnike että kone pysyy kii.
Niin siis se pohja ottaa kiinni ainoastaan vaihdelaatikkoon. Aivan ku se laatikko olis liikkunu ittekseen jotenki mystisesti öljypohjan tielle.
no ei nyt sentään... mutta ei muu auta ku vetää laatikkoa vähän ulospäin niin saadaan öljypohja mahtumaan paikoilleen. Se vaan on helpommin sanottu ku tehty 
Niin siis se pohja ottaa kiinni ainoastaan vaihdelaatikkoon. Aivan ku se laatikko olis liikkunu ittekseen jotenki mystisesti öljypohjan tielle.
En lähtisi tuon takia repimään rakoa moottorin ja vaihdelaatikon väliin, silloin pitäisi kaiketi irrtottaa koneen hydraulituet, se ohjausakselissa kiinni oleva rauta, löysätä startin ruuvit ja löysätä ne lohkon ja laatikon väliset ruuvit.. aika hiljattain nappasin koneen pois konetilasta niin että loota jäi paikalleen.. pitäisi muistaa tarkemmin
Onko sulla öljypohja oikeinpäin ja onko se oikeasta autosta?
Ei vaan jos ne lohkon ja laatikon väliset pultit ovat kunnolla kiinni, ei laatikon alareunakaan ole voinut keinahtaa senvertaa että tulisi öljypohjan tielle. En ymmärrä.. vedä laikkakoneella siivu pois öljypohjan reunasta 
Onko sulla öljypohja oikeinpäin ja onko se oikeasta autosta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No tietysti se on oikein päin ja oikeasta autosta
:D:D otin sen eka irti ja ny ku piti laittaa takas nii ohops eipäs meekkään:D oon jo irrottanu koneen kiinnikkeet ja nostanu ylöspäin ja sit oon löysänny lohkon ja laatikon väliset ruuvit mut ei vaan laatikkoa saa liikutettua mihinkään suuntaan. Ei varmaan mikää huono idea toi laikkakoneen käyttö.....

Ainakin uudemmissa tonnareissa on kaksi kuparista ohjuritappia pulttien lisäksi ja ne ryvettynyt moottoriin/lattikkoon ja pitävät ne tosi tiukkaan yhdessä. Jollakin rengasraudalla varovasti laatikkoa nylpyttämällä ajankanssa irtosi.TeePee kirjoitti: ja sit oon löysänny lohkon ja laatikon väliset ruuvit mut ei vaan laatikkoa saa liikutettua mihinkään suuntaan. Ei varmaan mikää huono idea toi laikkakoneen käyttö.....![]()