käväisin ihan huvikseni ajamassa Sportscarcenterissä olevan auton, jossa mittarissa 89 tkm. Auto on ollut työeläkeyhtiön liisuri. Ihan siistin oloinen, mutta ajossa melkoinen pettymys: alusta natisi, ohjaus veteli ja vaihteet meni päälle ja pois tosi huonosti eli piti käyttää voimaa. Vaihdelaatikossa oli kyllä häikkää. Suurin pettymys ja ihmetys oli menohalut. Ei kulkenu mihinkään. Kiihdytyksissä jotenkin tuntui että veto loppu kesken ja päälle satasen nopeudessa kiihtyvyys oli surkea. Jos vertaan omaani (mahdollisimman objektiivisesti) niin toi 2,3t ei pärjää ollenkaan. Tässä koneessa täyty olla jotain vikaa, ehkä se oli peruspaineilla. Tietääkö joku paljonko tommosessa on ahtopainetta vakiona.
9-5 Nordic
Koeajo vector wagon 2,3t man 2002
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
TÄH ? Niin siis riippuu mihin vertaa (quote "omaani")
Viimeksi muokannut JKen, Ke Heinä 13, 2005 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
2.3t:hän (pikku-tee) on matalapaine. Eihän se mihinkään kuljekkaan ja peruspaineilla on nimensä mukaisesti kokoajan. Ei kai se 185hv nyt kovinkaan rakettimaisesti liikuta painavaa autoa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aijaa. Olen erimieltä (siis kulkemisesta, painetta on mitä on).Eihän se mihinkään kuljekkaan ja peruspaineilla on nimensä mukaisesti kokoajan.
Speksien mukaan:
Kiihtyvyys 0-100 km/h 8,8 s; aut. 9,9 s.
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto 60-100 km/h IV-vaihteella 8,7 s; 80-120 km/h V-vaihteella 14,1 s.
Eli kyllähän tuolla pitäis ehtiä jo melko nätisti.
Jos vertaa esim. 2.0t koneen arvoihin saati sitten joihinkin
saman tilaluokan kaksilitraisiin perus farkkuihin.
Toki jos sitä johonkin viritettyyn vertaan niin eroa on, mutta
se on täysin toinen juttu.
Eli oisko tuossa koeajetussa koneessa ollut jotain nuhaongelmaa tjms?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red