Kaikki ne näköjään hajoaa, yhtäkkiä sammahti liikkeelle lähdössä. Oli samalla tehnyt ehkä jonkun takaiskun, koska yksi ohut alipaineletku oli imusarjassa irti. Korkeajännitepiuhoistakin yhden vastus oli ääretön ja toinen aika epämääräinen vastus. Seuraus: narun päässä poika kotia.
Pyörijässä mitattaessa ääretön vastus. Ei lähtenyt sillä pyörijällä vaikka uusin kaikki korkeajännitepiuhat. Korkeajännitepiuhojen ikä lie suuruusluokkaa 3---5 vuotta mutta riippuu paljon kauppalaadusta ja tärinän vaimennuksesta yms. kait.
Normaalit "haratsubougicordit " ( joita on yleisesti myyty , en tiedä myydäänkö vielä) ovat aika pirullisia. Kun irroitat niitä tulpista niin usein kumisuojukset vain liukuvat pitkin johtoa, mutta ei irto tulpasta. Sitten kun pitäisi panna ne takaisin niin suojus ei menekään kirveelläkään takaisin alkuasentoon, eli on vaara, jotta johdon kontakti ei menekään kiinni tulppaan tai sitten johto voi vioittua ko. sessioissa, koska veto kohdistuu johtoon, joka kuumana on aika purukumia.
Eli vikaa voi tulla "ehjään " johtoon.
Edes irroitustyökalu ei auta tähän vaivaan.
Alkuperäisen vian löytäminen/ korjaaminen senkun vaikeutuu.
Eli kantsii olla tarkkana millaiset piuhat ostaa ja minä ainakin pidän varapiuhat ja varapyörijän sekä yleimittarin pidemmillä reissuilla mukana.
Sain nyt haratsusta vähän erilaiset johdot 29 egee satsi.
Piuhojen vastus on noin 2--4 k Ohmia per piuha ja pyörijässä oli uudessa noin 1 k Ohmi.
Niitäkin kantsii joskus mitata varsinkin jos oireilee tai tulppiin on asiaa.
Saas näge nyt putoaako kulutus yhtään?
stara
900 16v, jakajan pyörijä vikaantui, sen vastus oli ääretön
Itse ruukaan ottaa tulpanjohdosta kiinni suojan alla olevan liittimen kohdalta.
Nimim. Bougocordit särkenyt.
Nimim. Bougocordit särkenyt.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001