9-3 2,0t autom vm 2001 / korkea kulutus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

9-3 2,0t autom vm 2001 / korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

terve

olen ajellut viikon anopin 9-3:lla ja tuntuu melko janoiselta peliltä. Ajoin 580 km, josta 400 km moottoritietä ja loput Helsingin keskustaa+tuloväyliä. Toki on tullut useasti testattua kick downia, mutta silti kulutus 9,9l/100 tuntuu paljolta. (mitattu tankkauksen yhteydessä) Onko normaalilla tasolla ???? Autolla on ajettu 73 tkm ja siihen tehtiin juuri Saabin 8 v moottoritakuun puitteissa ketjujen ja turbon vaihto sekä koneen puhdistus. Nyt käy todella hienosti ja kulkee aika kivasti.

9-5 Nordic
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

miten kovaa siellä motarilla ajoit? Kyllä 10litraa kuluu manuaalilakin jos ajetaan 130+ km/h

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

peinu kirjoitti:miten kovaa siellä motarilla ajoit? Kyllä 10litraa kuluu manuaalilakin jos ajetaan 130+ km/h
Juu, nain on. Maanantaina tuli ajettua 400km keikka, keskikulutus 9.5l/100km. Ei mitaan hurjastelua, mutta runsaasti moottoritieta 140km/h. Aika rajusti pomppaa 9-3:ssa kulutus nopeuden noustua yli 100km/h:ssa. Lieko vika aerodynamiikassa tai sen puutteessa vai missa?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No täältä böndeltä hesaan (kallioon) ja takaisin päivittäin sahatessa ainakin muijan ex-ng900 vei keskikulutuksena 9.8-9.9l satasella, aina. Jos nuo pienemmät mallit on janoisempia, 9-5 menee 1.3l vähemmällä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:miten kovaa siellä motarilla ajoit? Kyllä 10litraa kuluu manuaalilakin jos ajetaan 130+ km/h
Mulla vie 9 pintaan(manuaali) jos ajaa matkaa 130+km/h. Vasta kun oikein polkee ohituksissa niin menee 10 pintaan. Juuri tulin loma reissulta niin kotimatka J:kylä-H.ki boxi katolla ja auto ihan täynnä koko ajan 10-20 yli niin sid:n mukaan 8,4l. Tosin juuri vaihdetut tulpat ja DI- kasetti. Kaupunkilukemista ei kannata edes keskustella.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

just näin eli 9-5 vie 1,3-1,5 litraa vähemmän. Motarilla mentiin reipasta tahtia eli vasemman kaistan muun liikenteen mukana. Ei sen enempää. Ilmeisesti noi tomaatit vie ton verran enemmän.

9-5 Nordic
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

Toukokuun alusta alkaen on tullut seurattua kulutusta joka tankillisella, sekä SIDistä että laskemalla. Kaupunkipyöritys ilmastointi päällä on siinä 8,1 ja ilman ilmastointia 7,6-7,8.
Viime viikolla ajoin tankillisen tiistain ja keskiviikon aikana lenkillä Kotka-Porvoo-Mäntsälä-Kuusankoski-Kotka-Heinola-Kouvola-Lappeenranta-Kotka (nopeusrajoituksen päälle 10+) keskikulutus oli ilmastointi päällä 7.1! Onkohan ajotavassa jotain korjattavaa... :oops:

EDIT: Siis omassa ajotavassani - näyttää kulkevan höyryillä (manuaali).
Viimeksi muokannut 3600, Ke Heinä 13, 2005 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

oletan että nim. "3600" 9-3:n on automaatti ?

Pitää testata kulutusta hieman kevennetyllä jalalla nyt kun tankki on taas täynnä.

9-5 Nordic
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

:oops: Pitäisi lukea vähän tarkemmin... Eipä ole.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

no niin, tomaatti vie jokatapauksessa vähintään litran enemmän ja toinen menee ajotavan piikkiin eli johtopäätös on että kulutus on ihan normaalilla tasolla

9-5 Nordic
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

18" läskit, stage3, ilmastointi päällä ja kunnon kaupunkipyöritystä alle 30 km/h keskinopeudella, kulutus 10,5-11 l/100km. Ja kaikki työajoa, milloinkas ne nostais kilsakorvaukset tän päivän bensan hintojen tasolle :evil:

No myönnetään, että ajotavalla sais vähän veke, mutta välillä tekee mieli vähän polkaista :wink: Viikko vielä ja lomille niin kulutuskin tippuu samalla kun ajaa vaan mökille tms. :lol:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

3600 kirjoitti:Toukokuun alusta alkaen on tullut seurattua kulutusta joka tankillisella, sekä SIDistä että laskemalla. Kaupunkipyöritys ilmastointi päällä on siinä 8,1 ja ilman ilmastointia 7,6-7,8.
Viime viikolla ajoin tankillisen tiistain ja keskiviikon aikana lenkillä Kotka-Porvoo-Mäntsälä-Kuusankoski-Kotka-Heinola-Kouvola-Lappeenranta-Kotka (nopeusrajoituksen päälle 10+) keskikulutus oli ilmastointi päällä 7.1! Onkohan ajotavassa jotain korjattavaa... :oops:

EDIT: Siis omassa ajotavassani - näyttää kulkevan höyryillä (manuaali).
No joo. Maantiellä olen päässyt noihin lukemiin talvella kun keskinopeus putoaa. Ehkä pääsisi kesälläkin jos ajelis rauhallisesti ja kaposemmilla gummeilla. Mutta miten halvatussa pääsee noin vähällä kaupungissa??? Ei toivoakaan. Ja on sitä yritetty.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

Psychocowboy kirjoitti:
3600 kirjoitti:Toukokuun alusta alkaen on tullut seurattua kulutusta joka tankillisella, sekä SIDistä että laskemalla. Kaupunkipyöritys ilmastointi päällä on siinä 8,1 ja ilman ilmastointia 7,6-7,8.
Viime viikolla ajoin tankillisen tiistain ja keskiviikon aikana lenkillä Kotka-Porvoo-Mäntsälä-Kuusankoski-Kotka-Heinola-Kouvola-Lappeenranta-Kotka (nopeusrajoituksen päälle 10+) keskikulutus oli ilmastointi päällä 7.1! Onkohan ajotavassa jotain korjattavaa... :oops:

EDIT: Siis omassa ajotavassani - näyttää kulkevan höyryillä (manuaali).
No joo. Maantiellä olen päässyt noihin lukemiin talvella kun keskinopeus putoaa. Ehkä pääsisi kesälläkin jos ajelis rauhallisesti ja kaposemmilla gummeilla. Mutta miten halvatussa pääsee noin vähällä kaupungissa??? Ei toivoakaan. Ja on sitä yritetty.
Ilmeisesti vaikuttaa jonkun verran tuo työmatka, 13 km sivu, josta vain n. 2 km on kulmissa pyörimistä. Ja toisaalta 195 renkaat.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
kaaleppi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 12:41

Viesti Kirjoittaja kaaleppi »

On se niin kummallista kun suapikas vie talvella vähemmän bensaa kuin kesällä. Mulla näytti SID keskikulutukseksi talvella n. 8.5l/100km ja kesällä menee yli 9l/100km.
Oiskohan pidolla jotain tekemistä asian kanssa :wink:

Tulee monesti kiihdyteltyä aivan turhaan, mutta kun se on niin kivaa.....
Saab 9-3 2.0t -01
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Kaupunkikulutuksista puhuttaessa olisi otettava huomioon keskinopeus ja se, mitä kukin pitää kaupunkiajona. Omat ajot pääosin Espoossa ja Helsingissä, molemmat periaatteessa kaupunkiajoa. Kuitenkin Helsingin keskustassa/lähiöissä keskinopeus on aina alle 30 km/h, kun taas Espoossa ajeltaessa on keskinopeus helposti 40 km/h. Eihän Espoossa ole edes kunnon kaupunkialuetta. Se on enemmänkin seka-ajoa. (poislukien Kehä I ruuhka-aikaan) Kulutus on huomattavasti pienempi Espoossa pyöriessä.
Vastaa Viestiin