Kiikarissa tonnari 2,0t -moottorilla, Edit: 2,0 hankittu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Kiikarissa tonnari 2,0t -moottorilla, Edit: 2,0 hankittu

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Elikkä olis kiikarissa 9000CD 2,0t -95, manuaalivaihteilla.

Lähinnä tuosta moottorista, että onko minkälaiset kulutuslukemat verrattuna vapariin? Tehoa varmaan on "normaalikäyttöön" riittävästi. Vaparia olen pitänyt hiukan laiskana, kun joskus testasin. Entäs onko kestävyydessä suuria eroja verrattuna vapariin?

Mitäs erityisiä vikapaikkoja kannattaa tsekata? Tiedossa on seur. ongelmat: DI, lämppärin kenno, man. ilmastointi, jota tässä ei tosin ole.

Eikös noissa vuosimalleissa ovien ruostesuojaus ole jo parempi? Olikos se 2,3, jossa on jotain ongelmia tasapainoketjujen kanssa?

Kiitoksia jo etukäteen tiedoista. Varmaan pitää vielä hakuakin käyttää :wink:
Viimeksi muokannut Montoya, Ti Heinä 26, 2005 07:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Kiikarissa tonnari 2,0t -moottorilla

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Montoya kirjoitti:Elikkä olis kiikarissa 9000CD 2,0t -95.

Lähinnä tuosta moottorista, että onko minkälaiset kulutuslukemat verrattuna vapariin?

Automaatilla lukemat on olleet jotain 8-9L/100km matka-ajossa ja kaupungissa 13-14L/100km ja nämä oli ennen stage1 asennusta.

Tehoa varmaan on "normaalikäyttöön" riittävästi. Vaparia olen pitänyt hiukan laiskana, kun joskus testasin. Entäs onko kestävyydessä suuria eroja verrattuna vapariin?

Auto on yhtä laiska kuin 2.3L vapari, joten tehoa on minusta liian vähän noin raskaalle autolle, suosittelen stage 1 asennusta oston jälkeen jolloin auto tulee huomattavasti mukavemmaksi ja pirteämmäksi.

Mitäs erityisiä vikapaikkoja kannattaa tsekata? Tiedossa on seur. ongelmat: DI, lämppärin kenno, man. ilmastointi, jota tässä ei tosin ole.

No ongelmia etsii, niin kannattaa tsekata alusta, tuennat,puslat, DI on kulutustavaraa, kennot, koneen kilkatus, öljyvuodot+muut vuodot konehuoneessa, jarrut, pakoputken pää ja ympärystä miten musta on, käydä koeajolla ja pyytää vaikka kaveri ajamaan takana että pöllyyttääkö poletettaessa. Vaihdelaatikon toiminta ja ääntääkö.




Eikös noissa vuosimalleissa ovien ruostesuojaus ole jo parempi? Olikos se 2,3, jossa on jotain ongelmia tasapainoketjujen kanssa?

On sinkityt korin alaosat, mutta ketjuongelma samallainen kuin 2.3L.


Kiitoksia jo etukäteen tiedoista. Varmaan pitää vielä hakuakin käyttää :wink:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Edelleen on tonnari kiikarissa. Tällä kertaa -96 CD 2,0 vaparilla.

Sellaset pari tarkentavaa kysymystä tuli mieleen, että onko 2-litrasessa ollenkaan tasapainoakseleita? Kaikki haulla löydetyt koski 2,3-litrasia moottoreita.

Sitte semmonen ku puhutaan noista moottorin tukikumien kunnosta. Että millä ne sais tarkastettua. Kierrokset punaselle ja katotaan heiluuko, vai miten? :wink:
9-5 2,3t -03
#2514
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Montoya kirjoitti:Edelleen on tonnari kiikarissa. Tällä kertaa -96 CD 2,0 vaparilla.

Sellaset pari tarkentavaa kysymystä tuli mieleen, että onko 2-litrasessa ollenkaan tasapainoakseleita? Kaikki haulla löydetyt koski 2,3-litrasia moottoreita.

Sitte semmonen ku puhutaan noista moottorin tukikumien kunnosta. Että millä ne sais tarkastettua. Kierrokset punaselle ja katotaan heiluuko, vai miten? :wink:
Jos saan siihenkin puuttua( :wink: ), niin 2,0 vaparissa on kyllä LIIAN vähän moottoria..! Ja onko niitä tosiaan noin uusia.. :?: Ehkä sitten. :?

Ja -96 2,0:ssa on siis B204-kone, joka tarkoittaa nimenomaan tasapainoakseleita, että ne löytyy.

Ja moottorin tukikumien, ainakin YLÄtuen, kunto, näkee jo hyvin kepistä ja tunteekin kun päästää/painaa kaasua, että moottori heiluu edestakaisin.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Tri-Lo kirjoitti:
Jos saan siihenkin puuttua( :wink: ), niin 2,0 vaparissa on kyllä LIIAN vähän moottoria..! Ja onko niitä tosiaan noin uusia.. :?
Saahan sitä mielipiteitä esittää. Ei oo kuitenkaan Aero-kuume vielä iskenyt :wink:

Edit: On muuten tullu vastaan -98 vuoden vapareitakin
9-5 2,3t -03
#2514
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Montoya kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Jos saan siihenkin puuttua( :wink: ), niin 2,0 vaparissa on kyllä LIIAN vähän moottoria..! Ja onko niitä tosiaan noin uusia.. :?
Saahan sitä mielipiteitä esittää. Ei oo kuitenkaan Aero-kuume vielä iskenyt :wink:

Edit: On muuten tullu vastaan -98 vuoden vapareitakin
Samaa mieltä Tri-Lo kanssa. 2.0 litrasesta vaparista vaikka olis kuinka uus ja hieno ei kyllä montaa tonnia kannata maksaa. 2.0t piristettynä stage1:llä on mun mielestä hyvä valinta.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mmm... 2.0-2.3t=järkivalinta. :wink: Ja juurikin niin, että se kakslitrainen vapari vetää kyllä hinnan/arvon roimasti alaspäin tuollaisessa.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

JouniCSE kirjoitti: 2.0t piristettynä stage1:llä on mun mielestä hyvä valinta.
Pikku-t on toisena vaihtoehtona, mutta niiden tarjonta ei oo kovin runsasta :?
9-5 2,3t -03
#2514
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Äh, osta nyt kerralla isoin Tee sitten, kun sopivasti hyvän saisit. :wink:
isalmela
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2005 11:28

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Miten niin ei ole tarjontaa 2,0t tonnareista? Katsopa vaikka nettiauton id 358600.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

No niin, eilen sit tuli tehtyä kaupat. -96 CD:stä. 185000 on mittarissa ja toivottavasti paljon edessä.

Auto tuntuu olevan kilometrien mukaisessa kunnossa ja on kyllä todella hyvä ajaa, vaikka iskarit on melko väsähtäneet. Ruostetta ei ainakaan vielä löytynyt yhtään ("koputtaa puuta").

Autoon on DI-kasetti vaihdettu ja alla on Continentalin uudet kesärenkaat, joten ajamista vain kaipaa :)

Nuo iskarit meinaan vaihtaa alkuunsa. Mitä merkkiä suosittelisitte? Monroen Sensa-Tracit olis ensimmäisenä tarjolla, onko kokemuksia?
9-5 2,3t -03
#2514
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos ei ole madallusjousilla, niin ihan paras valinta on Motonetistä Sachs/Boge kaasuiskarit. Ovat käytännössä samat kuin alkuperäisiskarit.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Montoya kirjoitti:No niin, eilen sit tuli tehtyä kaupat. -96 CD:stä. 185000 on mittarissa ja toivottavasti paljon edessä.

Auto tuntuu olevan kilometrien mukaisessa kunnossa ja on kyllä todella hyvä ajaa, vaikka iskarit on melko väsähtäneet. Ruostetta ei ainakaan vielä löytynyt yhtään ("koputtaa puuta").

Autoon on DI-kasetti vaihdettu ja alla on Continentalin uudet kesärenkaat, joten ajamista vain kaipaa :)

Nuo iskarit meinaan vaihtaa alkuunsa. Mitä merkkiä suosittelisitte? Monroen Sensa-Tracit olis ensimmäisenä tarjolla, onko kokemuksia?

Nii kerro nyt kaikille minkalaisen tontun ostit, cd 185tkm ajettu, mikä kone varustetaso jne ... :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

9000cst kirjoitti:Nii kerro nyt kaikille minkalaisen tontun ostit, cd 185tkm ajettu, mikä kone varustetaso jne ... :D
Elikkäs -96 CD 2,0 vaparilla. Tummansininen, olisko joku lähetystönsininen :roll:

Varusteet: Kaukokeskuslukko, häly, sumuvalot, ajotietokone + tietysti ABS, Airbag ja sähköhärpäkkeet, eli taitaa olla tuon vuosikerran todellinen karvalakki. Mut mulle luksusta OG-satkun jälkeen :D

Aika ruostevapaalta yksilöltä näyttää. Iskarit, suodattimet ja öljyt ku saa vaihdettua, niin sit vaan kovaa ajoa.

Hieman Off Topiccia: Kuinkas nuo tulpat. Manuaalin mukaan vapariin NGK BCPR 6 ja turboon 7. Mitähän eroa näillä on ja meneeköhän vapariin molemmat?
9-5 2,3t -03
#2514
Vastaa Viestiin