No sattuipa tuossa motarilla tänään: tonnari sammui laakista vauhdissa, ei nykinyt eikä mitään varoitukseksi. Liittymästä rullaten alas ja yksi starttausyritys. Ei lähde. Siispä syyttävä sormi viuhtoi kohti DI-kasettia, mutta ei haissut palaneelle ja "utareet" oli kaikki hyväkuntoisen näköisiä (ei öljy tms. valumia), joten ruuvasin kasetin paikoilleen ja piuha takaisin kiinni. Noh, akka oivalsi katsoa sulakeboksiin meikäläisen höyrytessä konehuoneen puolella, ja kas, siellä oli nro 31 (Day running light) sulake täysin irti Sulake kiinni ja lähti laakista käymään, kotiin (n. 30km) päästiin kaupan kautta ilman ongelmia.
Ei mene meikäläisen jakeluun, että miten tuo nimenomainen sulake voi liittyä auton käymiseen, mutta enpä tuolle hyydähtämiselle muutakan selitystä keksinyt? Onko muille tapahtunut vastaavaa?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No eipä ollut ainutkertainen tapaus, nyt on kolme kertaa sammunut liikenteessä varoittamatta, aina kuumalla koneella (ei siis mittarin mukaan ylikuumalla, mutta flektin mukaantulon aikoihin). Pihalla äsken vähän "simuloin", tuntuu katkeevan käynti heti, kun konehuoneen lämmöt nousee. DI-kasetti epäilyksen alainen, aina lähtee käymään, kun kasetin ottaa irti ja antaa sen tovin viiletä, esim pakastimessa...Check Engineä vilkutti kolme väläystä, kun virrat laittoi päälle, boksin nollaus (=akun piuha irti), niin eipä vilkuttele enään. En ihan varma ole mutta taisin nylpätä IMM:n piuhan irti virtojen ollessa päällä, siitä valoshow. Seuraillaan tilannetta ja tarttee varmaan koittaa toista DI-kasettia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84