Noh, nyt alkaa olla hommat loppusuoralla (finally) ja kävinpä tänään pyörähtämässä päivällä ja ajamassa pikku lenkin. Normaalisti liikkeelle kevyellä kaasulla ja toiminta aivan normaalia, kaasu pohjaan ja auto lähtee kiihtymään, kierrokset 3000rpm ja isompaa sisään..
Eka ajatus "mitä ...tua?", noh kiihdytys kahdeksaankymppiin ja kickdownia... ei mitään. Auto lähti vain kiihdyttämään jo käytössä olevalla vaihteella. Hiljentelin sitten risteykseen ja laatikko vaihtoi pienempää vasta n. 1000rpm kohdalla.
Laatikko toimi moitteettomasti kun vein auton maaliskuussa korjaamolle. Nyt korjaaja arveli, että johtuisi siitä että on seisonut siitä lähtien pihassa ja että ongelma katoasi ajamalla. Tuli vasta takaisin duunin tultuani mieleen etten kokeillut pakkovaiheita, että antaisiko kierrättää enemmän jne. Huomenna aamulla menen hakemaan auton ja ajan ainakin viikonlopun ylitse, jos ei korjaannu niin takaisin korjaamolle..
Mitä mieltä olette? Käytin HAKU-toimintoa ja lueskelin muiden tomaattiongelmista ja lähinnä tuolta osui silmääni nuo jotkin 0-renkaat..
Sanookaapa viisammat mielipiteenne asiasta.
Lisätietona, että autossa oli 2.3 matalapaineturbo garrett t25lla, nyt tuli 20000km ajettu 2.3 kone ja kylkeen laitettiin uusi Mitsun ahdin (täysin sama kuin 9-5 Aerossa), ikävä kyllä en tiedä tuliko koneen mukana täyspaineturbon ohjainboxi. Ja magneettiventtiiliähän ei autossa (vielä) ole.
Toivottavasti ei jätä tielle matkalla ilosaareen.. Jos näette tummanvihreän tonnarin tienvarressa niin pysähtykää juttelemaan
