Helmojen maalaus, mielipiteitä please...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jarmop
"Aero"

Helmojen maalaus, mielipiteitä please...

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Voipa olla, että tämä kysymys kuuluisi gallup-alueelle, mutta heitän sen kuitenkin tänne:
Kyseessä on siis avattaressa näkyvä vehje, jonka muoviset helmat haluaisin maalata korinvärisiksi.
Onko siis kokemusta muoviosien maalauksesta, ja onko mielestänne ylensäkään "tyylikästä" aloittaa Aero-lookin hakeminen perustonnariin?
Jos lähden helmoja maalaamaan, niin aion teetättää tarrat Saabin logolla helmojen takaosaan ja heitää muutaman kiepin lakkaa päälle.
Ja jos maalaus onnistuu, niin jatkaa sitä keulaan ja perään.
Heitäkääpä mielipiteet, niin jatkan projektia sen perusteella.
Tulemme hankkimaan "uuden" tonnarin ensi keväänä, ja ois kiva jos perhen Saabit ois merkitty persoonallisella logolla 8)
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Minun mielipide on, että anna palaa! :D Jos maalaat helmat ja puskurien alaosat korinväriin laadukkaasti, on lopputulos varmasti tyyliin sopiva.
Tuo, että laitat tarrat Saabin logolla helman alalaitaan on kannatettava idea myöskin. On aina hauska nähdä auto, jota on pienin detaljein personoitu omannäköiseksi...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mulla on helmat maalattu korinväriseks, ite ainakin tykkään. Nää on taas näitä makuasioita.
9000 T16
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Muovipohjustusaine ja pintamaali päälle niin ei lähde "hilseileen" :D
AP
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AP »

Itellä ollut sama mielenpäällä jo pitkään, olisi vaan tarkoitus saada jostakin ensin aero/airflow helmat, saisi maalata kaikki kerralla. Eli mun mielestä hyvä ratkaisu 8) .

Tuossa vielä vähän mallia: http://www.garaget.org/?car=5765&image=51006
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Entäpäs kylkilistan maalaus..?
Haikara
"Hirsch"

Rafu kirjoitti:Entäpäs kylkilistan maalaus..?
Kyllä! Itse maalasin kuukausi sitten kylkilistat CS:stä ja kyllä lopputulos miellyttää.
Ensin perusteellinen pesu liuottimella, sitten hionta mataksi. Käytin 320 karkeuksista paperia. Taas huolellinen pesu ja sitten tartuntapohjamaali, joka on tarkoitettu muoville. Tämän jälkeen tavallinen pohjamaali ja välihionta, jonka jälkeen pintamaali ja lakkaa 5 kerrosta.
Toivotaan, että maalit pysyvät ensi talven jälkeenkin listoissa... :)
Stene
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Stene »

Mulla on korin väriseksi maalatut helmat ja hyvältä näyttää. Kylkilistat revittiin pois. Muoviosiin piti laittaa muovipohjustusainetta ja hyvä tuli ;)
curry
AP
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AP »

Haikara kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Entäpäs kylkilistan maalaus..?
Kyllä! Itse maalasin kuukausi sitten kylkilistat CS:stä ja kyllä lopputulos miellyttää.
Ensin perusteellinen pesu liuottimella, sitten hionta mataksi. Käytin 320 karkeuksista paperia. Taas huolellinen pesu ja sitten tartuntapohjamaali, joka on tarkoitettu muoville. Tämän jälkeen tavallinen pohjamaali ja välihionta, jonka jälkeen pintamaali ja lakkaa 5 kerrosta.
Toivotaan, että maalit pysyvät ensi talven jälkeenkin listoissa... :)
Olisko sulla laittaa kuvaa tuosta autostas, kiinnostais nähdä miltä tuo näyttää maalatuilla listoilla
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Kuvat olis mullekin tervettulleita, jossain taisin hopeisen nähdä, jossa oli maalatut kylkilistat.
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... mage=67541

Tuossa oli malliksi hieno. Jos sen auton saisi hankittua niin näyttäisi nuo maalatut listat siihen sopivan.
AP
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AP »

Rafu kirjoitti:http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... mage=67541

Tuossa oli malliksi hieno. Jos sen auton saisi hankittua niin näyttäisi nuo maalatut listat siihen sopivan.
Eipä ole kyllä yhtään hullumpi
MacTurbo
"Hölösuu"

Re: Helmojen maalaus, mielipiteitä please...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

jarmop kirjoitti:Voipa olla, että tämä kysymys kuuluisi gallup-alueelle, mutta heitän sen kuitenkin tänne:
Kyseessä on siis avattaressa näkyvä vehje, jonka muoviset helmat haluaisin maalata korinvärisiksi.
Onko siis kokemusta muoviosien maalauksesta, ja onko mielestänne ylensäkään "tyylikästä" aloittaa Aero-lookin hakeminen perustonnariin?
Jos lähden helmoja maalaamaan, niin aion teetättää tarrat Saabin logolla helmojen takaosaan ja heitää muutaman kiepin lakkaa päälle.
Ja jos maalaus onnistuu, niin jatkaa sitä keulaan ja perään.
Heitäkääpä mielipiteet, niin jatkan projektia sen perusteella.
Tulemme hankkimaan "uuden" tonnarin ensi keväänä, ja ois kiva jos perhen Saabit ois merkitty persoonallisella logolla 8)
Siitä vaan, persoonallisen näköiset Saabit ovat pokkeuksetta ilo silmälle. :D
Kynnys tosin on joskus aika iso lähteä tekemään radikaalimpaa muutosta, muistan 80-luvulla kun itse maalautin 99 CC:n kaksiväriseksi vihreäksi :)
Oli kaverit ilmeissään ja kommenteissaan ensin vähintäänkin diplomaattisia :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Mikkoz
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Maalaa auto helmojen väriseks niin hyvä tulee 8)
9000 aero -97, 9000 cde -96
Haikara
"Hirsch"

Tossa linkissä oleva auto on sattumoisin aikas lailla saman värinen, kuin mun tonttu :)Mutta sivulistojen kromiraita vissiin maalattu kans. Mulla edelleen krominen. Näköjään samanlaiset sivuvilkutkin lokarissa ja peilit maalattu samoin, kuin mun autossa.
Omasta en saa ihan heti kuvia, mutta voin laittaa jossainvaiheessa...
Vastaa Viestiin