jubileen nestevuotoa/muovipaneeleita/himmennin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

jubileen nestevuotoa/muovipaneeleita/himmennin

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tässä on nyt kerennyt tuohon isäukon jubileeseen tulemaan parissa kuukaudessa kymmenisen tuhatta mittariin, hyvin on toiminut, mutta muutama pikkuvika rasittaa.

Ensinnäkin tuo mittaristovalojen himmenninpotikka on melko valmista tavaraa, voiko tuon ohittaa kytkemällä piuhat yhteen/montakohan piuhaa siellä menee...?

Pissapojan säiliö päästi juuri nesteet ulos ja tyhjenee melko nopeasti jos kaataa lisää. Vanhoja viestejä selailemalla löysin parikin mahd. aiheuttajaa: t-liitin tai joku moottorin tiiviste?... Miten tuo olisi helpointa tarkistaa, nesteet tulee ulos suoraan tuosta oik. puolen eturenkaan edestä.

Takasähkölasien katkaisimien kiinnityspaneelihärpäkkeet on hajonneet ja toisella puolella tuo nutikka roikkuu piuhojen varassa. Paljonka nuo mahtaa kustantaa merkkiliikkeessä/haluaako joku myydä/lahjoittaa tuollaiset?

Penkit on hyvässä kunnossa, mutta parissa kohdassa nuo saakelin "mokkapalat" alkaa olemaan turhankin vaaleat, millä tökötillä noita/koko penkkejä kannattaisi rötviä...?

Mittarikin näyttää yli 105tkm (luoja tietää monta kertaa tuolla on tuo satatuhatta ajettu), eikös tuossa 110tkm kohdilla pitäisi olla joku "isompikin huolto"? Mitä tuo sisältää/paljonka kannattaisi varata valuuttaa tuollaista huoltoa varten? Eipä ole oikein "merkkiliikkeen" lisäksi lähistöllä paikkoja jossa huollattaa, kannattaako tuollaisen huollon takia ajaa 300km johonkin muualle?

Sitten vielä tuo keskuslukitus "leikkii" sadekeleillä, ilmeisesti ne boxin tinaukset on mahdollisesti kulahtanut?

Ja vielä kun oikein miettii, niin tuossa acc:ssä palaa vaan keskimmäisessä nutikkarivissä valot, mutta itseäni tuo ei ainakaan haittaa...

...ja automaattiantenni on perseestä...
...ja äitee väänti apukuskin meikkipeilin läpästä "niskat nurin", ei pysy enää paikoillaan :cry: ...

Siinä nuo viat nyt on, mitä olen onnistunut löytämään, onneksi ei kovinkaan radikaalia, mutta vuodatetaan nyt... :lol:
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mitenkäs tuo tasapainoakselisysteemi...? Onko noissa sama vika/miten tod.näk. että on keretty korjaamaan/paljon korjauttaminen maksaa...?
Ajoittain tuosta kuuluu kaasua painettaessa ihmeellistä rahinaa koneesta, pitäisi selvitellä mistä tuo aiheutuu ennenkuin joutuu jokatapauksessa maksamaan koko laiton...?
Mitenkäs usein noihin kannattaa vaihtaa öljyt...?
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mimmi kirjoitti:Himmennin on itse asiassa jänitelähde, joka antaa lamppujen toiselle navalle sähköä 0...12V (lamppujen toisessa navassa on aina 12V).
Ota se auki ja puhdista /taivuta liukupintaa, jotta se saa taas kunnollisen kontaktin.
Homma rooger...
Mimmi kirjoitti:Säiliö on oik. lokasuojan sisällä ja moottori+takaiskuventtiili on säiliön pohjassa. Ota oik. sisälokasuoja pois ja pyöränaukon kautta pääset käsiksi säiliöön.
Pitää purkaa kunhan malttaa/ehtii...
Mimmi kirjoitti:110 000 huolto on "isoin" huolto, jossavaihdetaan mm. moniurahihna. Suosittelen sen teettämistä ja esim. PCS tekee sellaisia (kunhan tulevat lomilta kuunvaihteessa).
Ei taida olla mahdollisuutta käydä noin kaukana teetättämässä...ellei niillä sitten ole todella suurta hintaeroa...?
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: jubileen nestevuotoa/muovipaneeleita/himmennin

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

lordofgreed kirjoitti: Takasähkölasien katkaisimien kiinnityspaneelihärpäkkeet on hajonneet ja toisella puolella tuo nutikka roikkuu piuhojen varassa. Paljonka nuo mahtaa kustantaa merkkiliikkeessä/haluaako joku myydä/lahjoittaa tuollaiset?

Penkit on hyvässä kunnossa, mutta parissa kohdassa nuo saakelin "mokkapalat" alkaa olemaan turhankin vaaleat, millä tökötillä noita/koko penkkejä kannattaisi rötviä...?
Tietääköhän kukaan noista ylläolevista asioista mitään...?

Hieman OT:
Herrajumala järkytyin tänään kun kävin 99:lläni radalla. Kiihdytin risteyksestä "tuppi nurin" ja sain samaan kohtaan samat nopeudet kuin isäukon jubileella.
Onko tuo tonnari todella noin laiska?
99 ja 9000t(autossa 2) sain kelattua 130km/h tuohon merkkiin.
-97 1,6 vectralla sain 3 kyydissä karvan alle 110km/h....
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Eihän se tonttu ohjus ole 2.0t:llä, mutta ehtii. Vakio 99:iin ja satkuun tuossa pitäisi kuitenkin olla melkoinen ero, varsinkin auton ollessa liikkeessä esim. ohitustilanteessa.

Valoistakin voi hyvin kiusata uudenkoja A4 audeja, joista tulee 2 putkea perästä ulos (ainakin pari kertaa on ottanut audi kuskin luonnolle, kun saapas ei ole jäänyt valoista lähdettäessä alle 100-130km/h tai sitten audi on vain leikitellyt:-). No noita audeja taitaa olla 2-putkisena melkoisen eri tehoisia 150-185-225, jne...

Itseäni nauratti muutama vuosi sitten kun silloisella 99 saapaksella yritin muka kiihdyttää valoista (vieressä oli v40 volvo). Vieressä olevalle volvollekin tuli yhtä-äkkiä kiire eli 2-vaihteen kohdalla volvo ampu ohitse (perässä taisi lukea T4 ~200hv).

Viikonloppuja!

-Make & tonnari 2.0t
Vastaa Viestiin