99 ja vilkkurele

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

99 ja vilkkurele

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Onko normaalia, että auton ollessa levossa, menee 30mA akusta virtaa koko ajan? Virta menee vilkkureleeseen. Loppuu kun ottaa sulakkeen pois, tai releen pois.
Koitin vaihtaa toisen releen, mutta sama homma. Purkaa ikävästi akkua, kun ajellaan harvakseltaan.

Kyseessä 99 -84
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pitääpä itekin tutkia vilkkureleen toiminta omasta 99:stä. Vaihdoin releen terhakampaan, kun se vilkutti niin hitaasti. Vilkkureleen kytkennän muuttaminenkin olisi yksi vaihtoehto. Kytkisi sulakkeelle tulevan virran päävirtareleen takaa. Osa sulakkeista saa käyttöjännitteen suoraan ja osa päävirtareleen kautta (esim. lämppärin puhaltimet jne). Varjopuolena hätävilkut ei toimi enää ilman ajovirtojen kytkentää.

Päävirtakytkin olisi aika hyvä hommeli tommoseen autoon, jolla ajetaan harvakseltaan. Eipähän sitten tuprahda tuleenkaan omine aikoineen. Yhden naapurin Talbotti paloi tuossa yks talvi. Auto oli seisonut parkkiksella kovassa pakkasessa ja sitten vaan syttynyt tuleen. Lohkolämmittimen ajastus oli aamu tunneilla muutama tunti syttymisen jälkeen, joten siitäkään se ei johtunut. Konehuoneesta johtosarjoista oli syttynyt itekseen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin