Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
kapsu
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Seuraa tyhmä kysymys:

Mikä voisi olla about tehonlisäys, jos vaihdan tonnariin (2.3 Turbo Steg-1) tuollaisen kokoa 500 x 380 x 50 mm olevan coolerin ? Pitääkö tehonlisäyksen hyödyntämiseksi muuttaa jotenkin moottorinohjausta vai tuleeko hyöty "automaattisesti" jäähtyneemmän ahtoilman ansiosta ?

Nythän konepellin alta pitäisi SP:n mukaan löytyä 235 kaakkia ja vääntöä about 401 nm.

Kauanko ammattimieheltä menee coolerin vaihtoon aikaa...jos siis em. mitat omaava cooleri menee suoraan paikoilleen ? Mitä pitää purkaa alta poies ?...varmaan ainakin etupuskuri...mulla on tomaatti + ilmastointi.

Lähinnä mä mietin tullako mukaan hankintalistalle...

kapsu
SporttiJanne
"Kaasari"
Viesti:

Re: Coolereista ja virityksistä....

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

900S kirjoitti: Laitoin sulle SporttiJanne ykstityisviestiä, mutta voisitko laittaa vastaukset mieluummin tänne kaikkien nähtäviksi?? Ei ainakaan tarvitse sitten vastata samoihin kysymyksiin useasti..
Editoin alkuperäistä ylempänä olevaa tekstiäni.
Janne Niemi
Sporttiauto, Naantali
02-5332686

Urheiluautot ja osat / Virityspaja
Säädöt 2wd dynolla, vuoden alussa uusi 4wd!
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä turbo-s:n lähettämät kuvat
Kuvissa on cooleri siirretty etummaiseksi ja jäähdytin vaihdettu isommaks sekä öljynlauhdutin on siirretty alas.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
500whp.net member
johniemi
"Aero"

Re: Coolereista ja virityksistä....

Viesti Kirjoittaja johniemi »

SporttiJanne kirjoitti:Meillä on menossa 900S Turbo 1990 -virittelyprojekti. Siihen löytyisi cooleriakin hintaan 350 euroa...
Paljonko maksaisi koko paketti putkineen päivineen? Ei ole pakko asentaa, mutta taitaa olla niin että se nimenomaan pitää asentaa, eihän sitä muuten saa selville niitä putkien mittoja jne.?

Eli heitä tiukka hinta, paljonko maksaa jos tulen sinne, revin pihalla autostani konepellin, etupuskurin, maskin, siis kaiken turhan pois, sitten ajan autoni sisään, te laitatte sen coolerin paikalleen letkuineen, katsotaan että se toimii, ja sitten mä meen ulos kasaamaan autoni ajokuntoon. Eli siis tosissaan ihan viimeistä päälle viimeinen hinta jossa teen mahdollisimman paljon itse :)

-John
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mut voi laskea jo tilaajaksi *jeshhh jihuuu paum PAUM PAUM rummut pärisee* eli samankokoinen kun Viggelle on tulossa. Tsappa duppa duu pauuuum pauuuum.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Potkuhousu

Joko tilasit vai tuuletatko jo valmiiksi?? :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Milli kirjoitti:Potkuhousu

Joko tilasit vai tuuletatko jo valmiiksi?? :roll:
eikun mä voisin tulla teidän kimppikseen, kimpassa on paljon kivempaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Milli
"Saabisti"

Huh säikähin jo. :lol: Luulin että jäin taas kaikesta paitsi.. :)
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

potkuhousu kirjoitti:Mut voi laskea jo tilaajaksi *jeshhh jihuuu paum PAUM PAUM rummut pärisee* eli samankokoinen kun Viggelle on tulossa. Tsappa duppa duu pauuuum pauuuum.
Oliks tää hinta jo selvinny ?Siis tää 9-3 (sama ku Viggelle ja Potkiselle) Jos meinaan tulee tooosi paljon havemmaks tää nii kai sitä pitäs miettii :P Ois sit ainaki se homma valmiina tulevaisuutta varten :D
Viimeksi muokannut pade, Ke Tammi 14, 2004 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
johniemi
"Aero"

SporttiJanne... huhuu... vastausta odotellen :)

Ja sitten heti perään, nyt kaikki joiden nimi ei löydy tuolta mun listalta (löytyy tästä ketjusta) ja haluatte ottaa osaa massiiviseen cooleridiiliin ni pistäkää privaviestiä.

Soitan nimittäin viimeistään perjantaina kaikki mahdolliset putiikit läpi ja tämän jälkeen osaan liikkeistä lähtee kirjallinen tarjouspyyntö.

Tämä ei tosin tarkoita että SporttiJannen palvelut olisi jo hylätty, ainakin tuon pelkän coolerin hinta on melkoisen kilpailukykyinen (350 euroahan se kai oli?).

Eli mun mielestä halvin (mutta osaava) voittakoon, SporttiJanne on tällä hetkellä halvin 350 eurolla mutta odottelen edelleen vastausta tosta asennushommasta...

-John
Milli
"Saabisti"

Toivottavasti tonnariin olis hinta samalla viivalla. :D Ois nimittäin melkosen edullinen tuo 350€. Mut ei se ole paha tuo 500€.
johniemi
"Aero"

PÄIVITETTY LISTA

Tässä siis 16.1. klo 10:21 päivitetty lista, jos nimesi ei jostain syystä ole listalla, ilmoita minulle privaviestillä. Jos nimesi on listalla, tarkista ettei kohdallasi ole mitään virheitä.

OG 900
johniemi : Saab 900S -90, asennettu paketti/koko paketti itse asennettuna
900S : 900 S-90, asennettu paketti/koko paketti itse asennettuna
T16lucas : 900s -90, koko paketti itse asennettuna
900aero-84 : 900 aero, pelkkä cooleri

9000
to4 : 9000T16 -87 ilmastoinnilla, pelkkä cooleri
9kTA : 9000T 1987 ilmastoinnilla, pelkkä cooleri
Milli : 9000 CDE 2.3T -96, pelkkä cooleri
Rimuli : 9000 -87 cc, ilman ilmastointia, pelkkä cooleri
Mimmi: -96 9000 CSE ilmastoinnilla, pelkkä cooleri
a9e0r0o0: 9000 aero -95, ilmastoinnilla (CSE kori), pelkkä cooleri
kari, 9000 CSE 2,3t -95, ilmastointi, pelkkä cooleri

MUUT
Vigge : 9-3 Viggen, koko paketti asennettuna
Potkuhousu: 9-3 aero, koko paketti asennettuna hinnasta riippuen
Viimeksi muokannut johniemi, Pe Tammi 16, 2004 10:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kari
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kari »

Millon pitää viimeistään ilmoittaa tuleeko kimppaan mukaan? Jos vielä vähän miettis. 8O Vaikka ei se siitä miettimällä parane? :D
Onko toi 500€ tarkka hinta (Auto on 9000, 2.3t, -95, CSE, ilmastointi)
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
SporttiJanne
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

johniemi kirjoitti:SporttiJanne... huhuu... vastausta odotellen :)
-John
Työt vievät aikaa ja ne täytyy tehdä, ei niin hätäisesti jouda kirjoittelemaan täällä ;)

Tarkan asennushinnan tiedän vasta sitten, kun koko hoito on tuohon asiakkaan projektiautoon tehty. (Sitä ei tehdä kiireellä, meistä riippumattomista syistä). Samalla selviää minkälainen putkisto sinne kannattaa tehdä. Projektin aikana mitataan tehot mahdollisimman monessa kohtaa jokaisen muutoksen jälkeen, selviää mistä se teho tulee... ja tulokset on tarkoitus laittaa sinne nettisivuille. Voin näilläkin sivustoilla mainita, kun homma etenee, jos ketä kiinnostaa :?:

Tilaa jäähdytin nyt ja putket myöhemmin, kun ne saadaan tehtyä. (Otan niistä tietysti mitat, niin osaan tehdä niitä myöhemminkin). Eli, jos teillä on NYT hoppu saada koko paketti kasaan, se tehdään tuntihommina ja veloitetaan sen mukaan mitä siihen menee aikaa. (Hosu ei taida olla tässä hyväksi).

:arrow: Huomaa myös, että meillä on lauantaina (17.1. klo 11) esittelyssä Autronic-moottorinohjaussysteemi. Silloin ajetaan dynossakin pieni pätkä, jotta itsestään säätyvä Autotune-ominaisuus tulee kaikille selväksi. Kannattaa tulla paikalle!
Viimeksi muokannut SporttiJanne, Ke Tammi 14, 2004 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne Niemi
Sporttiauto, Naantali
02-5332686

Urheiluautot ja osat / Virityspaja
Säädöt 2wd dynolla, vuoden alussa uusi 4wd!
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

ööh kuka niitä tehoja talvipakkasella kaipaa joten ei mulla ainakaan ole kiirettä. Tuntuu tota kitkan poistajaa tulevan taas lisää taivaasta.

Otetaan nyt hinnat tietoon ja jokainen voi pureskella ajatusta vielä kerran.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Vastaa Viestiin