apc kytkentä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

apc kytkentä

Viesti Kirjoittaja junnu »

Olis tuo kierrosluku singnaali vielä hukassa?ei tietoa mistä se otetaan?
Sitten paine anturan vaihto,oli 84 tulee 87 jossa kolme johtoa.mistäs kytkentä kaaviota tollaselle?Onko modauksen puutetta kun pudottaa
paineet 1.2-0.5 Harmaalla 1.5-0.4.Juu ja pensankulutus nousi ic.een jälkeen noin 5-6 satkulla,eli 15 ja vaunun kanssa 20+.(rajoitusten mukaan)Onko normaalia?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä on sitten jossain vuotoa imuputkissa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

:cry: Ei vissiin ole kukaan laittanut paine anturaa,jossa kolme johtoa?
Täytynee kuunnella suhinaa jalkatilasta. :cry:
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Suhinan syy olikin ylipainekytkin.Alle 2000 kierroksen suhina aika kovaa,yli sen ei minkäänlaista ääntä.Jospa se tuolta ottais ylimääräistä ilmaa ja kulutus sen takia kovaa?Ilman ylipaine kytkintä apc ei päästä yli 0,6 paineita.Mikäs nyt neuvoksi? :cry:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ylipaine katkaisijallahan ei tietääkseni ole mitään yhteyttä apc:hen....?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tee nakutusledi netistä helposti löytyvien ohjeiden mukaan, vikaa on helpompi etsiä kun näkee että tunnistaako APC nakutuksen.. aiheettomasti tai aiheelisesti, vai onko joku muu vika kyseessä.

Vika voi olla esim. nakutusanturi väärässä kiristysmomentissa(tunnistaa nakutuksen aiheetta), nakutusanturin johtovika(tunnistaa nakutuksen aiheettomasti), vääränlaiset/rikkonaiset tulpanjohdot(sama kuin edellä), maadoitusvika(lähes missä tahansa sähköjärjestelmässä), vika APC-boxissa, ilmavuoto jossain, vika alipainesäätimessä/keskipakoennakossa virranjakajassa(sytkä pielessä, nakuttaa ennenaikojaan), tuleeko kierroslukutieto APC:lle asti? jne..


Tuo kulutuksen nousu kertoo kyllä takuuvarmasta isosta vuodosta putkistossa tai jostain muusta ratkaisevanlaatuisesta kämmistä, jos kansi on irrotettu/ketju vaihdettu niin suosiyttelen tarkistamaan vielä ajoituksen ettei vaan heitä pykälän verran(ilmenee monesti siten, että sytytysennakon säätö pitää olla ihan äärilaidassaan että toimisi ollenkaan).


Edit: Ja ylipainekytkimellä on senverran yhteyttä APC:hen että samaa letkua pitkin tulevat kojelaudan alle.. eli vuoto sen ohuen letkun päässä missä tahaansa vaikuttaa kaikkeen siihen liitettyyn(paineanturi, ahtomittari). Vaikuttaa myös seoksiin, eli jos seokset on säädetty kohdalleen vuodon ollessa, käy kone todella rikkaalla ajossa.. eli isommilla kierroksilla vuoto on vähäpätöisen pieni, mutta vaikuttaa tyhjäkäynnillä ja pienellä ilmantarpeella paljon.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Tuossa oli ainakin yksi osuma.Kierroslukutietoa ei tuu,kun ei ole selvyyttä
mistä se otetaan (900 s) Ei taida tietää kukaan muukaan?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

junnu kirjoitti:Tuossa oli ainakin yksi osuma.Kierroslukutietoa ei tuu,kun ei ole selvyyttä
mistä se otetaan (900 s) Ei taida tietää kukaan muukaan?
Mulla on käsitys, että tulisi sytytyksen pääteasteelta... liekkö vieläpä sama signaali mikä tulee kierroslukumittarille..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin