Tietoa Kulutuksesta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Tietoa Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Olen aikeissa tuoda saksasta vuoden 95 SAAB 900 2.0 Turbo SE Coupe,
sillä on ajettu 97000 kilometriä, mikä noissa on bensankulutus, ja millaisia tyyppivikoja autosta kannattaa etsiä?
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Itelläkin saman vuoden saksantuontia. Kulutus on matka ajossa ollut luokkaa 7 litraa mutta jos auto on täyteen kuormattu niin siinä voi mennä yli kahdeksan litraa. Tietenkin se kuluts voi nousta 10 litran paikkeille tuommosessa lyhyessä ajossa. Eli on ottanut kaiken bensan mitä sille on tähän mennessä antanut.
Kato nyt että normaali kulutusosat on sentään vaihdettu =huoltokirja löytyy.
Muuten voi tulla vaikka mitä yllätystä ja lisäkuluja viimestään katsastaessa.
Kytkimen kunto hyvä tsekata, huom. kytkin on vaijerivälitteinen. Vaihdelaatikko voi myös luovuttaa, elikkä ei muutakun kunnon koeajo.
Aika vähäajetulta vaikutta tuo yksilö oma oli about 2x enemmän ajettu, elikkä verot voi tulla mehukkaaks tuossa.
Onhan kyseisessä autosa lähestulkoon kaikki varusteet?
Itellä ei oo ollut mitään moitiimista tuosta omasta paitsi jotain pientä, no sentään ei oo tielle jättänyt.
Muut täyttäköön mitä muuta vikaa voi olla ite täytyy lähteä luennolle nyt.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tietoa Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ni-Go kirjoitti:Olen aikeissa tuoda saksasta vuoden 95 SAAB 900 2.0 Turbo SE Coupe,
sillä on ajettu 97000 kilometriä, mikä noissa on bensankulutus, ja millaisia tyyppivikoja autosta kannattaa etsiä?
Paljon tuollaisesta autosta pyydetään Saksanmaalla?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ni-Go kirjoitti:Olen aikeissa tuoda saksasta vuoden 95 SAAB 900 2.0 Turbo SE Coupe,
sillä on ajettu 97000 kilometriä, mikä noissa on bensankulutus, ja millaisia tyyppivikoja autosta kannattaa etsiä?
Tolla kilometrimäärillä tulee ensiksi mieleen venttiiliohjurikumiongelma. Remppahintansa vuoksi se onkin hyvä syy vaihtaa NG900 TURBO vm 95 pois sadantuhannen kilometrin kohdalla. :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Kiitoksia..

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Juuh eli kiitoksia paljon... täytyy pitää asiat mielessä.. Nuo Saabit maksavat siinä 4500 eteenpäin saksassa... mutta eipä ne enää suomessakaan kauhean tyyriitä ole.. haluan saksasta parempien varustelujen toivossa... ja tietenkin vähempien kilometrien... Tuli mieleen että millaisia muita lukemia autossa on.. niitä ei oikeen löydy.. eli teho on 185 heppaa, väännöstä tietoo? huiput? kiihtyvyys? ja kuinkas kestäviä nuo ton malliset saabit muuten ovat ja millaiset ovat ajo-ominaisuudet?
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

Kyllä varusteltujakin löytää Suomesta. Omassa allekirjoituksessanikin olevassa on ainakin kohtuullisesti: automaatti-ilmastointi, cruise, ajotietokone, varashäytin,sähkölasit x4, alut x2. Kattoluukkua en olisi tarvinnutkaan mutta nahat ois voinu olla. Kilsojakaan ei ollu kuin 164tkm. Oishan Saksasta saanu halvemmalla, mutta kun piti päästä vanhastakin eroon ja väliraha oli oli sopiva niin pitihän sitä vaihtaa.

Kulutuksesta sen verran, että talvisaikaan on maantiellä päässy tähänmennessä aina alle kaheksan litran. Kaupunkiajossa paljon pätkäajoa sisältyen on kulutus ollut 10-12 litraa.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

kun kerran alotettiin

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Elikkä kun asiaa lähdettiin polkemaan eteenpäin tällä viisii... niin kysyisin vielä että onko kyseisessä autossa vuosimalleissa eroja... esim. 94-96?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vähän lastentauteja korjailtu, ei juuri muuta. Ota tuoreemmasta päästä (1996->), niin ei ole sitä venttiilinvarsikumiongelmaakaan. Tsekkaa öljymäärät ja haistele pakokaasusta. Jos jostain ruostuu niin ensimmäisenä ovien sinkit kupruaa. Tsekkaa takaluukun alareunasta sisä- ja ulkopellin sauma. Varusteista nahat ja ilmastointi pitää kattoa mukaan. Samoin kauko-ohjattu lukko, manuaaliset lukot on heiko lenkki.

Kattele Ruottista kanssa ja ennenkaikea sieltä. Melkein ilmasta hakea sieltä ja talvirenkaat tulee yleensä kaupan päälle. Voit sopia koeajoreissun vaikka Tukholmaan tai lähistölle. EI tartte hoitaa paperisotaa Ruottissa siten ollenkaan kun kaveri ajaa sulle auton satamaan. Tolla säästää ainakin sen 500e Saksaan verrattuna + pari säästettyä päivää, minkä voit olla tienaamassa sitä rahaa. Ton hintaluokan autossa kannattaa miettiä myös tota. Viinalastiahan sieltä ei tosin kannata hakea. Mutta tolla 500e:llä ryyppää aika pitkään. Muista, että säätetty penni kannattaa kertoa kahdella - sen eteen ei tartte tehä töitä, eikä siitä tartte maksaa veroja :)

Samalla reissulla voi hakea kaikkee muuta halpaa Saab-kamaa ruottista ja poiketa vaikka hakemaan virilastu paikanpäältä. Ruottalaiset myy 900/9-3/9-5 aluvanteita halvalla, samoin talvinakkeja peltivanteineen ilmotuksia löytyy pilvin pimein. Hintoja helppo katella. Nolla pois perästä ja 10% lisää on kruunun eurokurssi.

Älä erehdy siihen 2.5 v6, opelin ritsa kumisella nokkaketjulla :) Sääli, että ne on useimmiten hyvin varusteltuja.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Kiitoksia..

Viesti Kirjoittaja pade »

Ni-Go kirjoitti:Tuli mieleen että millaisia muita lukemia autossa on.. niitä ei oikeen löydy.. eli teho on 185 heppaa, väännöstä tietoo? huiput? kiihtyvyys? ja kuinkas kestäviä nuo ton malliset saabit muuten ovat ja millaiset ovat ajo-ominaisuudet?
Engine type: 4 cylinder light pressure turbo.
Displacement: 1.985 dm3.
EEC rating: 136kW (185bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 263Nm at 2100r/min; aut: 250 Nm at 1900 r/min
Recommended fuel: 95 octane (min. 91).
Top speed: 230km/h; auto. 225km/h.
0 to 100km/h: 8,0 sec; auto. 9,5sec.
Overtaking, man.:60 to 100km/h in fourth gear 8,0 sec.80 to 120km/h in fifth gear 11,5 sec.

Itelläni on ng900 vm. 1994 ja mittarissa 220 000km tällä hetkellä ja hyvin jaksaa vielä !!
Ajo-ominaisuuksista sen verran että alusta noissa ei ehkä ole maailman paras etenki vähän kovemmassa ajossa...Kiihdytyksissä vetely sivuille on kanssa aika tavallista..Mutta noi voi alustasarjalla poistaa melkeen kokonaan..Omassa autossa iskarit ja jouset vaihdetty jämäkämpiin ja vaihdon jälkeen auto oli kuin uusi :)
Muuten voin vaan sanoa että olen ollut todella tyytyväinen tohon, ei mitään suurempia ongelmia ja suorituskyky ja muut ominaisuudet ihan kohallaan !! :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ruottalainen keltainepörssi mm.

http://www.blocket.se

Kaveri myy virilastua siellä:
Trimchip
Insänd av Jocke (tfn: 0733-667266) den 11 januari 2004 klockan 15:52.

Till Saab 900 2,0 turbo 94-97
ca 245hk+
Pris: 4500kr ev byte mot orgbox+ pengar.


Ja niitä 900 turboja löytyy täältä

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Kiitoksia..

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Juuh eli näillä eväillä pääsen taas vähän pidemmälle... ainut mikä noissa ruotsin autoissa on jostain, niin sitä coupe mallia tästä 900 Turbosta ei saa vähän ajettuna juurikaan kaikki on niitä "mer än 200" mil autoja... muuten hinnoissa ei ole oikeastaan eroja... minkäs hintasia Saabbeja olette tuoneet, eli mitä niillä oli saksan/ruotsin päässä hintaa?
#tuningheaven @ QuakeNet
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Samanlainen Suappi mulla

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minulla on Saab SE Turbo vm. 1994. Ajo-ominaisuudet näyttävät olevan yhtä hyvät kuin uudessa 9-3 Sport Coupe 154 hv, joka on isälläni - vielä. Käyntiin lähtee luulisin yli 30 asteen pakkasilla, jolloin turbo vinkuu tietysti ja on vähän jäykkä, mutta onhan ne muutkin merkit tuossa tilanteessa. 8) Pientä vikaa oli viime talvella, mutta vuoteen ei ole tarvinnut korjailla yhtään. Kerran jätti tielle, kun laakerit meni laturihihnan pyörästä, mutta se tulee muihinkin autoihin. Ja ajettu on kuitenkin jo 240 000 km ja taisi olla 150 kilsaa vielä päällekin. Niin ja kulutuksesta. Tietokoneen mukaan jopa 83 km/h -nopeudella reilusti alilämpöisenä 6,6 l/100km viime perjantaina. Tosin nousi se sitten sinne johonkin 7,5 L/100km. Kaupunki- ja maantieajon yhdistelmässä talvipakkasilla keskikulutus on 9,3 L/100 km. Alilämpöisyys johtunee todennäköisesti siitä, että termostaatti on mennyt rikki. Uusi maksaa 12-16 euroa. Samanlailla nykäsee kuin Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t (175 hv ja 265 Nm). Tarkoitus olisi laittaa, jos ei tule ymmärrettäviä menoja rahapuolella, MapTunin Steg1 ja joku kohtuullin viriviriviritysputki. Hepoa lähtisi silloin luultavasti tuosta myllystä irti 235-245 hv ja vääntöä 365-380 Nm. Ja kiihtyvyys luulisi olevan selvästi alle 7 sekunnin.

Tässäpä vähän lisätietoa:

http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=38041917

Verrattuna edelliseen VW Golf CL 1.8L vm. -89 :een ajo-ominaisuudet ovat paljon paremmat jo vakiona. Volkkari lähti 100% ensimmäisellä yrittämällä käyntiin ekana talvena, mutta lähtee se tämäkin nykyinen kampe!! 8) Varusteluina on sininen (Magic Blue) metalliväri, vaaleat kangas istuimet, vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, SID-2 ajotietokone ja varashälytin. Sitten vielä kesärenkaissa pienet 15-tuumaiset Saabin alumiinivanteet. Autosta tehtiin kaupat Kajaanissa Kainuun Takuuauto Oy:ssä. Suora ostolla hintaa olisi ollut 74 000 mummon markkaa, mutta korkojen kanssa kalliin puoleinen. :?

Sitten tuon Stressfläktin Saabin hinnan olen kuullut, mutta sitä ei ilmeisesti saa mainita täällä yleisesti, koska ei ole minun autoni. :lol: :lol: Mutta halvempi hinta sillä oli kuin minun autollani jokseenkin.

Loppulauseena voin vain todeta, että TOSI HYVÄ AUTO, NIIN ETTÄ KÖYHILLÄ KÄY KATEEKSI! Kannattaa ostaa, jos on hyvin pidetty, ja eihän tuo alle 100 000 km ole mitään. Ei ole edes sisään ajoja tehty vielä. Mullakin ainakin 60 000 km jäljellä sisäänajoja!! :lol: 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Joo, ovien reunojen maalipinta kannattaa tsekata - vuosimalleissa -94 ja -95 ei maali oikein pysy sinkityksen päällä. Myös sisäreuna tuppaa hankautumaan, sillä huulitiiviste on alkupään autoissa kovaa kumia. Takalokasuojan kaaren hitsaussauma on niitä GM-peruja - kukkii liian helposti :evil:

Kuten peinukin, suosittelen siis -96 mallista, jos vaan löydät edullisen. Itse ottaisin uudemman mallin vaikka sitten enemmän ajettuna. Silloin saat paremmin kestävän maalipinnan lisäksi myös sen päivitetyn etupyöräntuennan (eli vähemmän tärinää). Kytkinvaijeri & kytkin tuotti muuten minulle päänvaivaa jo 100 000 km:n kohdalla, vaikka auto oli vapari (900 S 2.0 perusmalli, vm. 1994). Mm. vaijerin säätömekanismi naksui ja petti lopulta kokonaan. Uudemmissa NG900:ssa on muistaakseni hydraulikytkin, joka on kevyempi ja kestää kuulemma paremmin.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Re: Tietoa Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

NG900T kirjoitti:
Ni-Go kirjoitti:Olen aikeissa tuoda saksasta vuoden 95 SAAB 900 2.0 Turbo SE Coupe,
sillä on ajettu 97000 kilometriä, mikä noissa on bensankulutus, ja millaisia tyyppivikoja autosta kannattaa etsiä?
Tolla kilometrimäärillä tulee ensiksi mieleen venttiiliohjurikumiongelma. Remppahintansa vuoksi se onkin hyvä syy vaihtaa NG900 TURBO vm 95 pois sadantuhannen kilometrin kohdalla. :wink:
Kerro lisää tuosta ohjurikumiongelmasta. Mitä remppa maksaa ja onko se kovin yleinen ongelma alkupään Saabeissa? Itse ostin juuri viikko sitten -94 900 SE Turbon, ajettu 96000km. Kuitenkin tuossa autossa on maalit pysyny jokapaikassa hyvin, paitsi takaluukun alareunassa on vähän hilseilly(pintaruostetta). Kytkin ja vaihteet pelaa hyvin. Eli ei mitään vikaa missään, auto on muutenkin kuin uusi sisältä ja ulkoa. Kuinkas muuten nokkaketjut käytännössä kestää; Metro-autosta kun sanoivat, että ketju kestää jopa 500000-600000km 8O
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ZedNut kirjoitti: Kerro lisää tuosta ohjurikumiongelmasta. Mitä remppa maksaa ja onko se kovin yleinen ongelma alkupään Saabeissa? Itse ostin juuri viikko sitten -94 900 SE Turbon, ajettu 96000km. Kuitenkin tuossa autossa on maalit pysyny jokapaikassa hyvin, paitsi takaluukun alareunassa on vähän hilseilly(pintaruostetta). Kytkin ja vaihteet pelaa hyvin. Eli ei mitään vikaa missään, auto on muutenkin kuin uusi sisältä ja ulkoa. Kuinkas muuten nokkaketjut käytännössä kestää; Metro-autosta kun sanoivat, että ketju kestää jopa 500000-600000km 8O

Tästä löytyy oma topicci

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... urin+kumit
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin