kytkimen letku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kytkimen letku

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli se mikä tuo paineen sylkälle voinko irroittaa tulipellin päästä ku tuntuu olevan pirun tiukassa itse sylinterissä! sieltä tuntuu irtoavan helposti.... onko käsitystä mitä uusi maksaa? jos sattuu katkeamaan.............
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tällaisellako jo yritit avata työsylinterin kyljestä?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=11220

Lämmititkö?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuh varta vasten hommasin tänä aamuna 13mm kitaavaimen mut se on niin paksu siihen ja ei mahdu kääntymään........... joo lämmittää varmaan pitää jos kokeilis ihan normi avaimella sitten .........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Muistaakseni uusi kytkin letku/putki vuosi sitten PCS , 70e
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

olishan siinä se vaihto ehto kerta vielä vermeet paikallaan et painaa koko kytkin paskan kasaan ja irroittaa sylkän kuusiokolo ruuvit irti ja silleen .....MUTTA kun elättelen toivoa ettei tarttis koko konetta purkaa.............kansi on enään paikallaan kahdella pultilla sieltä alla ku ei sinnekkään mikään avain sopinut
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä mahdat olla tekemässä?

99:n jakopään kopan kanteen alakautta kiinnittäviin pultteihin pääsee ehkä vähän paremin kiinni, jos irrotat vänkärinpuoleisen moottorinkiinnikkeen mutterin ja tunkkaat konetta alakautta varovasti. Jos ei työkalut muuten sovi. Olikohan piippuavain tuohon kohtaan sopiva?

Vesipumpun hihnapyörän irrottamallakin saattaisi saada lisää tilaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu kiitos vinkeistä...... helpoiten se irtoaa ku nostaa koko koneen keulalta! joka tapahtuu heti ku tuo saatanan sade loppuu!!!!

on muuten nokka kivasti t´ruosteessa ku 2 päivää sitte sato ........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

tein ko paikkaan erikoishylsyn siten että halkaisin 6- kulma 13 mm hylsyn laikalla ja hitsasin siihen jonkun latanpätkän varreksi. Eipä toi nyt varttakaan tarvii kun jeesuspihdeilläkin kiertää omiksi tarpeiksi.

Hylsyn mitat kantsii tietenkin tarkistaa etukäteen ja se ilmausruuvi ensin pois tieltä. Jos 6- kantti on kovin nyljääntynyt niin kantsii harkita raskiiko mätkiä sen puolituumaisen hylsyn siihen.
stara
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8129
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

olisko

Viesti Kirjoittaja mestari »

tiukka napaisu vasaralla syrjään niin saa hieman vauhtia siihen. itse ainakin olen huomannut että se mutsku on aina hieman ikävä ottaa ja lekalla saa alkuvauhtia aina
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos lämmität niin avaa toisesta päästä ensin, ettei käy niin kuin minulle jarrupuolella, kuumuus teki painetta ja letku räjähti silmille. syttyi kele vielä palamaan. arvaa ketuttiko vanhaa moinen mogadishu. mutta onneks oli lasit päässä, mitään ei käyny, mutta esim 200 asteinen öljy tekee finnejä taatusti nenuun.
stara
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

niin, ja empähän lämmittelis
sama
Vastaa Viestiin