kannen remontointi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"

kannen remontointi.

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Löysin hyvän kansi yksilön, tosin siihen kannattaa tehä perus huolto kerran on irti.
Eli mitenkäs kansi puretaan?

1 Nokati pois
2 kupit magneetilla ylös
3 erikois työkalulla jousen vapautus ja venat irti
4 kumien vaihto ??

Ongelmana on että homma tyssää minulla kohtaan 3, eli minulla ei ole sitä kynsi työkalua jolla jouset saa irti.
Joku puhu että hysly kohille, ja kunnon napautus. Niin lähtee irti. Miten saan sen taas koottua?
Vai voiko joku lainaa minulle värkkiä jolla ne saa irti? Tai voinko tulla käymään jonkun luona sitten kannen kanssa, niin saa ne kumit uusittua. Pullakahvit tarjoan hjälpparille :D
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Jos erikoistyökalua ei ole, niin ota sopivan halkaisijainen putkenpätkä ja leikkaa yhdeltä sivulta pala pois keskeltä. Vingalla ja tällä putkenpätkällä saat sitten purku- ja kasausvaiheessa jousen kasaan ja tekemäsi aukon kautta kiilat pois ja paikoilleen.

Erikoistyökalu venttiilien irroitukseen ei tosin maksa kuin parikymppiä, eli paljoa ei tarvitsisi sijoittaa niin välttyisi kokonaan kaikenlaiselta kikkailulta.
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla on se Bilteman jousipuristin, se isompi malli, se sopii kuin nakutettu saban 16v-kansiin, ne jouset ovat aika syvällä joten se pienempi puristin ei riittänyt.
Ne kupit voi napata irti ihan papukaijapihdeilläkin. Siis nokat irti, kupit pois, venttiilit yksitellen irti ja puhdistukseen, palotilojen puhdistus ja sitten hiot venttiilit tahnalla sopiviksi ja takaisin nippuun..illan-parin askartelu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

ah79 kirjoitti:........ Erikoistyökalu venttiilien irroitukseen ei tosin maksa kuin parikymppiä, .......
Mikäkukamyymissä??
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabt8
"Ruisku"

Re: kannen remontointi.

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

DIggItaLLr kirjoitti:Löysin hyvän kansi yksilön, tosin siihen kannattaa tehä
Ongelmana on että homma tyssää minulla kohtaan 3, eli minulla ei ole sitä kynsi työkalua jolla jouset saa irti.
:D
Moikka!

Tässä yx ehdotus työkaluksi, jos on vaan vermeet, jotta saa värkättyä http://www.saunalahti.fi/mattis6/Venttiilivinka.JPG
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aika hidas laite, etenkin 16-venaisia korjatessa, suosittelen investoimaan 2-30e ja ostamaan tarkoituksenmukaisemman :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin