Hyvä homma että tasapainoakseleiden remppa on jo tehty. ja hitot, 9-5 ei ole ollenkaan ooppeli, harvinaisen saabimainen kaikin puolin, jos vertaa esim. ng900:aan. Takuulla pidät vehkeestä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No juu, joillekin aito Aero on melkein pyhä asia ja silläkin on pientä lisäarvoa9-5T kirjoitti:-00 Aerossa on 2.3t SE varusteluun verrattuna lisää 17" pyörät, nahat penkeissä, helmat/etuspoileri, sport ratti ja urheilualusta, näiden hinta muihin 4187€ eli koneen(+60hv) arvoksi jää 2389€(40€/hv).
Sillä minä vain ihmettelin, kun Trionic5 9-3:ssa pysyi kyllä öljyt melko kirkkaana 10K vaihtovälin jälkeenkin ja onhan siinäkin öljynjäähdytin. Minun 21 vuotiaassa 900 Aerossakin on kirkkaammat öljyt 7K vaihtovälin lopussa kuin tuossa Wagonissa nyt saman verran ajetuilla rasvoilla... Ei siitä Forte-pesusta varmaan haittaakaan olisi, kun on 20K öljynvaihtoväleillä tähän asti ajettu... Huomasin Ellivuoressa, että läppäkotelo on ihan öljyssä yltäpäältä.9-5T kirjoitti:Öljyt on yleensä mustia ja tulevat olemaan vaihdon
jalkeenkin jaahdyttimeen jaavan n. 1,4l takia. Ohjelmistopaivitys voi liittya lappatalon toleranssien lisaykseen.
Tietääkö muuten kukaan mitä Saabin 220hv päivityspaketti maksaa 2.3 pikkuteehen? Laakkosen myyjäkään ei tiennyt... 2.0 pikkuteen päivittäminen 185hv versioon oli tarjouksessa 500 euroa asennettuna uuteen autoon, lisävarustehinnastossa näyttää olevan rapiat 1800e.9-5T kirjoitti: Ei taida n.2300€ riittaa muuttamaan 2.3t konetta Aeron vastaavaksi.
Konalan Laakkosella ainakin on myynnissä 2.3t Vector Wagon, johon on asennettu 220 hv virityspaketti. Tiedä häntä sitten...9-5T kirjoitti:Käsittääkseni tuollaista ei ole olemassa.Eski kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan mitä Saabin 220hv päivityspaketti maksaa 2.3 pikkuteehen?
Sitä minäkin ajattelin, että ahdin valskaa, mutta öljyt ovat pysyneet koneessa noin 1000 km reipasta maantieajoa mitä nyt on tuolla kolmessa päivässä ajettu... Eihän se tietysti haittaisi, jos saisi takuuseen heti uuden ahtimen9-5T kirjoitti:Autostani läppätalo öljyyntyi yltäpäältä keväällä, uusi ahdin ja pesu poisti ongelman.Eski kirjoitti:Huomasin Ellivuoressa, että läppäkotelo on ihan öljyssä yltäpäältä.
Eski
Kas vain, minä kun olen ollut siinä uskossa, että Mitsuissa on vähemmän vikoja kuin Garreteissa... Laakkosen huoltoon pitäisi päästä lähipäivinä niitä pikkuvikoja takuukorjaamaan, joten saavat samalla tutkia ahtimen.9-5T kirjoitti:Taitaa olla joku virifirman paketti tai 2.3T:n 220hv ohjelma mutta EAC ei tunne kuin 2.0 t:n viritystä. Ahtimia on mennyt useita eikä sitä ole öljytikusta huomannut, suosittelen pikaista vaihtoa sillä karstoja et ajamalla saa pois.
Näyttäisi olevan ainakin sveitsiäisellä ystävällämme Hirschillä juuri tuon tehoinen paketti. Ja eikös Hirsch ole Saabin hovivirittäjä ?9-5T kirjoitti:Taitaa olla joku virifirman paketti tai 2.3T:n 220hv ohjelma mutta EAC ei tunne kuin 2.0 t:n viritystä.