Hiirikäsi -nykyajan vitsaus :)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"

Hiirikäsi -nykyajan vitsaus :)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täällä on varmaan muitakin joita vaivaa sama "tosimiesten" vaiva, eli kun työkseen istuu koneen ääressä, niin ainakin mulla on olkapäät ja niska ihan tohjona, eikä saabienkorjauskaan tunnu sitä jeesaavan, pikemminkin päinvastoin :lol:
Jos oikein vaivautuisi salille asti niin mikäs olisi tehokkainta tälläiseen, soutu, veto niskan taakse taljalla vai jokin muu? Tietenkin mahdollisimman monipuolinen treeni mutta pitäisi alkuun saada nopeasti jotain helpotusta jomotukseen.
Aerobickiin tai napatanssiin en mene :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Hiirikäsi vaivasi ennen minuakin, mutta kuulin varmalta taholta, että siihen auttaa, kun ulkoilee sisätiloissa säännöllisesti ja harjoittaa oikean käden koukistajalihasta, painona vaikkapa karhutuoppi.
Sitten nuorisopaikoissa täytyy varoa, ettei jää baaritiskillä karhun ja pennun väliin... :D :D :D
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
ng900aero
"Saabisti"

Haikara kirjoitti:Hiirikäsi vaivasi ennen minuakin, mutta kuulin varmalta taholta, että siihen auttaa, kun ulkoilee sisätiloissa säännöllisesti ja harjoittaa oikean käden koukistajalihasta, painona vaikkapa karhutuoppi.
Sitten nuorisopaikoissa täytyy varoa, ettei jää baaritiskillä karhun ja pennun väliin... :D :D :D
:lol: :lol:
Ainakaan viime terassikierros ei tuntunut auttavan, mutta minä hölmö menin ulkoilemaan ulkotiloihin :D
jos ostais ostos-tv:stä sellaisen laitteen joka kehittää lihaksia samalla kun istuu sohvalla ja syö sipsejä :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

:lol: :lol: :lol:
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kerrankin kysymys joka liittyy meikäkäisen duuniin :D . Paras lääke on venyttely ja räjähtävä liike Esim sulkapallo, kuntonyrkkeily ym. Mutta tärkein on venyttely. Koskaan ei pidä tehdä päätteellä töitä yli tuntia kerrallaan (johan siitä saa pukamia :wink: ). 55min duunia ja 5 min hartijoiden venyttelyä. Tota olen hokenut asiakkaille 15 vuotta (nykyään enään iltatöinä) eikä ne usko eli meikä pysyy leivässä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Varmaankin erinäköiset jumpat ja hömpät auttaa hetkellisesti, mutta niin kauan kun ergonomia ei ole kohdallaan niin kaikki on turhaa.

Toistuviin jännetupin tulehduksiin ranteessa ainoa lääke oli tämä:

http://www.evoluent.com/vmouse2right.htm

Jumpat, hömpät, pillerit ja salvat olivat kuin moottorikelkkaillessa housuihin kuseminen - hetken lämmitti ja sitten oli ihan stanan kylmä.

Näyttö, näppis, hiiri ja työpöytä ja -tuoli kuntoon... ja viimeisenä niittinä uhkaus pistää tunti turpaan jokaista joka uskaltaa koskea niiden säätöihin, mukaanlukien siivooja.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
JK
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja JK »

Monia softia pystyy käyttämään myös näppäinoikoteillä, ne kun viitsii opetella niin ei tarvi paljon hiireen koskea. Ja semmoiset iänkaikkisen vanhat pallohiiret kannattaa heittää roskiin ja ostaa vaikka joku halpa optinen tilalle muutamalla eurolla.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mä olen tehnyt 10 vuotta työkseni ohjelmointityötä eikä ole hiiriranne vaivannut. Sen muutaman kerran, kun on tuntunut siltä, olet stopannut työnteon välittömästi ja venytellyt hartiat ja ranteet. Lisäksi juonut puoli litraa vettä. Tiedättehän, että koodari elää kahvilla, joten riittävän nesteen (siis veden) nauttiminen voi monesti unohtua.

Yksi asia, mikä myös ehkä vaikuttaa, niin jätin 4,5 vuotta sitten hiiren käytön pois. Mun kannettavassa on niin mahtava touchpad, että minä piirrän pikselitkin sillä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

missään en liiku, kaiken vapaa-ajan istun koneella, työkseni istun koneella.

ei pahempia ongelmia muutakuin et yleiskunto on huono ja maha kasvaa :lol:
BMW 525iA Touring Executive
Psychocowboy
"Hölösuu"

jariha kirjoitti: Yksi asia, mikä myös ehkä vaikuttaa, niin jätin 4,5 vuotta sitten hiiren käytön pois. Mun kannettavassa on niin mahtava touchpad, että minä piirrän pikselitkin sillä.
kuten jo aiemmin Jussi kirjoitti niin tuo hiiren käyttö on se pahin. Itse vaihdoin Logitechin mx-sarjaan niin kyynärvarren kivut katosi. Toi touchpadin käyttö ei sovi mulle koska sormet on kuin nippu kabanosseja.
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Mites tuon niskahartiaseudun kiristyksen kanssa muuten on?
Se on kait joissantapauksissa aika pitkälle psykosomaattinenkin vaiva, eli stressitila, ahdistus, tai hirvee kiire työpaikoilla (tai vapaalla) aiheuttaa tuonnesuuntaan jännitystä ja kipuja. Ihminen alkaa jännittämään tuota seutua vaistomaisesti.
Mitä olen joiltain kuullut, niin meininki työpaikoilla on mennyt aikas lailla huimaksi, kun kaikenlainen rentous ja huumori on pesty pois ja vähemmällä työntekijämäärällä otetaan tulosta.

Mutta mielestäni suurimmalta osalta johtuu juuri ergonomian puutteesta ja vähäisestä liikunnasta. Samahan se on ergonomia autoillessakin. Ajoin veljen Primeralla, niin paikat puutui jo alle 100km:n matkalla. Saabilla voi päästää paljon pidemmän matkan ilman ongelmaa...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Märkäkorva
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Ei oo hartiavaivoja ollu enää, ku säätelin paikat sopiviksi ja opettelin käyttämään hiirtä ja näppistä siten, että kyynärpäät ja ranteet on aina pöydällä paikallaan, pelkkä käsi ja sormet liikkuu, hartiat rentoina.

Itellä autto akuutissa vaiheessa seki, että käytin viikon hiirtä vasemmalla kädellä (oli meinaan melko tulehtunut olkapää jossain vaiheessa).

Pesäpallo, tennis, sulkapallo ja golf kuuluvat harrastusvalikoimaan, joten kai niilläkin joku vaikutus tuohon kunnossa pysymiseen on.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Psychocowboy
"Hölösuu"

Haikara kirjoitti:Mites tuon niskahartiaseudun kiristyksen kanssa muuten on?
Se on kait joissantapauksissa aika pitkälle psykosomaattinenkin vaiva, eli stressitila, ahdistus, tai hirvee kiire työpaikoilla (tai vapaalla) aiheuttaa tuonnesuuntaan jännitystä ja kipuja. Ihminen alkaa jännittämään tuota seutua vaistomaisesti.
Mitä olen joiltain kuullut, niin meininki työpaikoilla on mennyt aikas lailla huimaksi, kun kaikenlainen rentous ja huumori on pesty pois ja vähemmällä työntekijämäärällä otetaan tulosta.
Tossa on paljon asiaa! Ainakin omasta asiakaskunnassa huomannut että osa ihmisistä tulee hoitoihin vain saadakseen "aikaa itselleen", ei varsinaisen vaivan takia. Voi kertoa huolistaan ja murheistaan tai olla vaan ihan hiljaa ja nauttia. Ja oma lukunsa on yksinäiset ihmiset jotka tulevat käsittelyyn saadakseen edes jonkinlaista fyysistä kontaktin toiseen ihmiseen olkoonkin kyseessä vain pelkkä esim. hieronta. Tuohon yksinäisyyteen kun vielä yhdistää tämän nykypäivän kiireen ja paineen niin ei mahda olla kivaa... Menipäs vakavaksi :wink:
ng900aero
"Saabisti"

Epäergononia saattaa tosiaan olla suurin syy ainakin meikäläisellä, työtuoli kaiketi liian alhaalla, täytynee hankkia sellainen työtason alle kruuvattava näppistaso tms viritelmä. Paras keino olisi lopettaa työnteko ja ruuvata vain saabeja :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JSP
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja JSP »

Itsellä ollut monesti pahastikin jumissa niskat ja hartiat. Eikä siihen hieronnan lisäksi oikein muuta voi kuin venytellä hyvin.

Jokin rentouttava liikunta tekisi hyvää ja sen jälkeen venyttelyä.

Mielestäni jokin pitempikestoinen laji, lenkkeily, pyöräily, hiihto tms. tekisi hyvää. Itsellä pyöräily saanut monet vaivat hellittämään.
Uinti ja penkkipunnerrus kyllä on itselläni joskus vain pahentanut tilannetta ja sitten joutuu todella tekemään töitä että lihaksien jumiutumisen saa laukeamaan.

Venyttelyohjeita tässä ei oikein osaa antaa, mutta salilla jos käy niin siellä varmaan näkyy seinällä erilaisia venyttelyohjeitakin.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
Vastaa Viestiin