Tuossa mustassa tonnarissa näkyy kymmeniä, ellei jopa satoja pieniä kiveniskuja konepellin etureunasssa, kuten tyypillistä on.. saakos ammattitaitoinen fiksari niitä piiloon esim. töpöttämällä maalia päälle ja sitten myllyttämällä vai tuleeko sellainen tilkkutäkin näköinen?
Minkä verran kustantaisi konepellin maalus, siis noin arviolta? Pelti on muuten ihan hyvä ja ruosteeton, eikä ole mitään lommoja tms. Mustassa vaan näkyy kaikki jäljet aika tehokkaasti.
Konepellin kiveniskemät
Konepellin kiveniskemät
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Konepellin kiveniskemät
Moi,
Tismalleen sama tilanne. Maalaus on harkinnassa. Kysyin kahdesta paikasta. Toisaalla 300eur, toisaalla 500eur. Pks
t.Koo
Tismalleen sama tilanne. Maalaus on harkinnassa. Kysyin kahdesta paikasta. Toisaalla 300eur, toisaalla 500eur. Pks
t.Koo
Kalliita ovat maalarit, itse kävin kyselemässä koko auton maalausta ja 600 euroon lupasivat kahdestakin paikasta pohjineen. Ja tietenkin epäilys alkoi itseäkin vaivaamaan minkä laatuista työtä kaverit tekisivät mutta oli vain hyvän näköinen jälki autoissa mitä olivat maalanneet ja vielä kaveri oli käyttänyt konepellin maalauksessa toisella noista maalareista ja jälki oli kyllä uutta vastaavaa. Näin siis Rovaniemellä.
# 2899
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Mulla tummanharmaa tonttu, johon alkukesästä tein seuraavanlaisen kiveniskemärempan:
Pesu liuottimella yltä päältä. Sitten automaaliliikkeestä paikkamaali spräypulloon ja lakkaa myös.
Muovirasian kannelle pullosta maalia ja lakkaa+sekoitus. Tällä tökötillä kiveniskemien (taitaa olla nastojen tekosia suurimmaksi osaksi) paikkaus niin, että tulitikkua käyttäen lohjenneeseen koloon maalia sopiva pisara. Kuivuessaan se haihtuu suurimmaksi osaksi, joten muutamaan kertaan sitä maalia koloihin.
Muutaman päivän kuluttua koko auto kaverille myllytykseen ja laadukas vaha päälle, niin eipä noita kiveniskemäkohtia näy enää.
Niitä koloja oli sitten kymmeniä, tuntui, että aina vaan löytyy uusia. Naapurit jo rupes kattelemaan, jotta mitähän se nyt TAAS muka sieltä maalipinnasta löytää...
Pesu liuottimella yltä päältä. Sitten automaaliliikkeestä paikkamaali spräypulloon ja lakkaa myös.
Muovirasian kannelle pullosta maalia ja lakkaa+sekoitus. Tällä tökötillä kiveniskemien (taitaa olla nastojen tekosia suurimmaksi osaksi) paikkaus niin, että tulitikkua käyttäen lohjenneeseen koloon maalia sopiva pisara. Kuivuessaan se haihtuu suurimmaksi osaksi, joten muutamaan kertaan sitä maalia koloihin.
Muutaman päivän kuluttua koko auto kaverille myllytykseen ja laadukas vaha päälle, niin eipä noita kiveniskemäkohtia näy enää.
Niitä koloja oli sitten kymmeniä, tuntui, että aina vaan löytyy uusia. Naapurit jo rupes kattelemaan, jotta mitähän se nyt TAAS muka sieltä maalipinnasta löytää...

Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Joo, kallista on. Minäkun elin jossain harhakuvamaailmassa että koko auton maalaaminen maksais jotain 500-800 euroo... no ei taida ihan sillä saada
Mitähän tuollaiseen konepellin maalaukseen maksaa aineet? yritin kysyä minkä verran menee aikaa (työtä) mutta eipä sitä saanut ulos niistä...taitaa päästä aika hyville tuntipalkoille jos ottaa konepellin maalaamisesta 500 euroo...
t.Koo

Mitähän tuollaiseen konepellin maalaukseen maksaa aineet? yritin kysyä minkä verran menee aikaa (työtä) mutta eipä sitä saanut ulos niistä...taitaa päästä aika hyville tuntipalkoille jos ottaa konepellin maalaamisesta 500 euroo...
t.Koo
ng900aero kirjoitti:Ihanan kallista kuten kaikki muukin autoiluun liittyvä pk-seudulla![]()
Kiitokset tiedosta, täytyy jättää maalaus tuonnemmaksi, ja ensihätään paikata itse jollain mustalla ruosteenestomaalilla.