Missä kohti tuo numero muuten tarkalleen sijaitsee?ng900aero kirjoitti:Ja saahan siihen lohkoon siirrettyä tarvittaessa alkuperäisen numeron pienellä askartelulla.
Kauhukuvia K-31
Tuha kirjoitti:Miksi mulla ei aukee toi linkki???
Edelleen miksi mulla ei aukea toi linkki tai aukeaa se uuteen ikkunaan, mutta ei ole muuta kuin pelkkää valkoista....
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Miksi et käytä Mozillaa, sillä aukeaa ainakin mun koneessa.Tuha kirjoitti:Tuha kirjoitti:Miksi mulla ei aukee toi linkki???
Edelleen miksi mulla ei aukea toi linkki tai aukeaa se uuteen ikkunaan, mutta ei ole muuta kuin pelkkää valkoista....
Olisi ihan kiva kanssa nähdä noita kuvia....
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo nyt koitin noita sivuja työmaalta: Mozilla toimii, IE No. Aika erikoista, sivut tehty FrontPageExpressillä. PItää siis lukea koodia pikkusen illalla.
Mutta asiaan:
Olen mietiskellyt, mitä teen tolle padalle.
1. vaihtoehto:
Putkitan koneen 1. sylinterin. Munulla eon edellisestä setistä 2 ehjää mäntää, joten lohko tulisi näistä ja hommaisin jostakin kannen.
2. vaihtoehto:
Ostan jostain koneen ja myyn tuosta osat pois esim. lohko putkitettuna ja mäntineen, turbon etc. niin sais noi kulut hiukan inhimillisemmiksi.
Mutta asiaan:
Olen mietiskellyt, mitä teen tolle padalle.
1. vaihtoehto:
Putkitan koneen 1. sylinterin. Munulla eon edellisestä setistä 2 ehjää mäntää, joten lohko tulisi näistä ja hommaisin jostakin kannen.
2. vaihtoehto:
Ostan jostain koneen ja myyn tuosta osat pois esim. lohko putkitettuna ja mäntineen, turbon etc. niin sais noi kulut hiukan inhimillisemmiksi.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Nyt olis Seijarilla hommattuna 92 tkm ajettu vaihtokone ja venttiilikopan avattua tuli helpotuksen huokaus(Eli täysisn kliini), mutta silti mieleeen hiipii ajatus mäntien vaihdosta parempiin.(Jos sen Saabin sittenkin pitäisi). Onko kellään hyviä ideoita paremmista männistä?
Maptunillahan on myynnissä yhdenlaiset. Autossa autom.loota joten ei tarvetta lisävoimalle
Maptunillahan on myynnissä yhdenlaiset. Autossa autom.loota joten ei tarvetta lisävoimalle
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Pyydä Maptunelta kuvat niistä Wössnerin männistä, väittivät että olisivat normaaleja vahvemmat. Toivottavasti niissä olisi enemmän tavaraa renkaiden välissä, männän laen ja ylimmän renkaan välissä, ja männäntapin ja alimman renkaan välissä. Mäntäsarjan hinnassa oli neuvotteluvaraa ainakin kun itse sitä kyselin.KARELPA kirjoitti:Nyt olis Seijarilla hommattuna 92 tkm ajettu vaihtokone ja venttiilikopan avattua tuli helpotuksen huokaus(Eli täysisn kliini), mutta silti mieleeen hiipii ajatus mäntien vaihdosta parempiin.(Jos sen Saabin sittenkin pitäisi). Onko kellään hyviä ideoita paremmista männistä?
Maptunillahan on myynnissä yhdenlaiset. Autossa autom.loota joten ei tarvetta lisävoimalle
Samalla jos vaihdat nuo männät niin myös koneen laakerointi lienee myös paikallaan, sinällään pieni investointi, samoin kuin kannattanee myöskin tarkistaa ketjujen kunto.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Satakunnasta romikselta. Auto oli palanut ulkoapäin eli jokin oli palanut vieressä. Ruotsista tuotu auto hintaa oli 3kekuapeinu kirjoitti:mistä hankit vaihtokoneen ja mitä maksoi?
Meinasin hakea Ruotsista sdcc:ltä, mutta rupes olee hiukan vedätyksen makua niiden toiminnassa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Ellivuoressa juttelin yhden klubilaisen kanssa jolla on 9-5:ssä Wisecon männät. Mäntäsatsin hinta rapiat 800 euroa. http://www.wiseco.com/ Voit kysellä minulta kaverin yhteystietoja, jos kiinnostaa...
Kuulin myös jotain huhua, että joku Viggen-harrastaja oli väittänyt, että olisi parempi pysyä vakiomännissä, koska takomännät ovat niin kovat että syövät lohkon...
Eski
Kuulin myös jotain huhua, että joku Viggen-harrastaja oli väittänyt, että olisi parempi pysyä vakiomännissä, koska takomännät ovat niin kovat että syövät lohkon...
Eski
Siinähän sanotaan, että 99 B235R:ssä on paremmat männät, mutta pehmeät sylinterit. M00 taas on huonommat männät (männänrenkaat ylempänä), mutta kestävämpi blokki, joten saisikohan niitä 99 mäntiä asennettua 00 lohkoon..? Jos takomännät syö sylinterit 50K:ssa, niin eipä oikein lyö leiville ainakaan käyttöautossa
Eski
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eski
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No huh..en ikinä ole nähnyt SAABin konetta tuollaisessa kunnossa.
ei edes puoli miljoonaa ajetun satkun kone näyttänyt tuollaiselta.
En todellakaan tule ikinä ostamaan 9-3 tai 9-5 mallia..
Taitaa tuo tasapainoketju olla loppu pelissä pieni murhe. ( jos se joskus
sitten rupeaa ääntelemään ) luotan edelleen B234 pataan..
ei edes puoli miljoonaa ajetun satkun kone näyttänyt tuollaiselta.
En todellakaan tule ikinä ostamaan 9-3 tai 9-5 mallia..
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Taitaa tuo tasapainoketju olla loppu pelissä pieni murhe. ( jos se joskus
sitten rupeaa ääntelemään ) luotan edelleen B234 pataan..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Never say never9000CD23T kirjoitti:No huh..en ikinä ole nähnyt SAABin konetta tuollaisessa kunnossa.
ei edes puoli miljoonaa ajetun satkun kone näyttänyt tuollaiselta.
En todellakaan tule ikinä ostamaan 9-3 tai 9-5 mallia..![]()
Taitaa tuo tasapainoketju olla loppu pelissä pieni murhe. ( jos se joskus
sitten rupeaa ääntelemään ) luotan edelleen B234 pataan..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tasapainoketjumurhe koskee kaikkia Saabeja joissa sellainen ylipäätään on, ovat kaikki yhtä heiveröisiä, myös tontut. Tuo aika onneton huohotinjärjestelmä on myöskin tehty näiden hiton viherterroristien vuoksi, ettei vaan yhtään mikrohiukkasta öljyä leviäisi ympäristöön
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja osaksi ehkä siksi ettei systeemiä testattu tarpeeksi, ei_niin_suotuisissa olosuhteissa.
Siis vähän malttia tähän touhuun, tämä on nykyajan trendi: halutaan pienempiä massoja ja kitkakertoimia, syy noista mäntävaurioista lankeaa vakiotoimittajalle Mahlelle, jonka tuotteet eivät näköjään kestä (ainakaan)reilusti viritetyssä turbokoneessa.
Jos männän painosta pudotetaan vähintään reilu kolmannes pois niin ei ihme ettei kestä, samoin jos männänrengasta mennään kaventamaan niin toki siitä pääsee "pahaa ilmaa" läpi, ja männän pituudellakin on osansa kestävyyteen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos tekisin 9-5.n koneesta oikein kisakireän niin silloin vaan tonnarin männät, kanget ja myös tontun portattu kansi kehiin, en usko että b2x5:n ohuet venanvarret kestävät älyttömän suuria tehoja.
Sori Eski mutten jaksa uskoa että lohkojen materiaaleissa on ollut suurempia eroja about vuodesta 1985 (tai ennen) aikaan ennen alulohkoja. Ja jos on ollutkin niin äkkiäkös ne käyttää putkitettavana eikä maksa paljoa.
Kokeilkaas ajaa vaikkapa tonttua jossa on b204 ja senjälkeen 9-5:ttä jossa on b205 niin kehityseron huomaa välittömästi, sekä kulutuksessa että väännössä/koneen luonteessa, ja positiivisempaan suuntaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tietääkseni SAAB on tehnyt aina erittäin kestäviä lohkoja, ainoastaan
tuo 2.1-16V kansi on kuulemma heikohko.
Ja kuorma autopuolella SCANIAN lohkot ovat tunnettuja kestävyydestään.
Tämän myöntävät jopa Mercedeksen miehet.
*pst omassa tonnarissa lukee keulassa ja takaloosterissa
SAAB-SCANIA*
Niin se maailma muuttuu...
tuo 2.1-16V kansi on kuulemma heikohko.
Ja kuorma autopuolella SCANIAN lohkot ovat tunnettuja kestävyydestään.
Tämän myöntävät jopa Mercedeksen miehet.
*pst omassa tonnarissa lukee keulassa ja takaloosterissa
SAAB-SCANIA*
Niin se maailma muuttuu...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Niin maiilma muuttuukin, mutta Saabihan ostaa osat muilta valmistajilta, kuten kuikki muutkin, eli hyihyi Mahle ja Garret9000CD23T kirjoitti:Tietääkseni SAAB on tehnyt aina erittäin kestäviä lohkoja, ainoastaan
tuo 2.1-16V kansi on kuulemma heikohko.
Ja kuorma autopuolella SCANIAN lohkot ovat tunnettuja kestävyydestään.
Tämän myöntävät jopa Mercedeksen miehet.
*pst omassa tonnarissa lukee keulassa ja takaloosterissa
SAAB-SCANIA*
Niin se maailma muuttuu...
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja allekirjoitan tuon väitteesi 2.1-kannen heikkoudesta, sama kansi on nimittäin noissa pitkälohkoisissa 2.3 -tonnareissa (myös turboissa), ja esim. multa oli se halki.
Vaan noissa 2.1 -vapareissa se tuntuu kestävän, syynä turbottomuus ja di-kasetin puuttuminen (melkoinen lämpöpatteri).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98