Kauhukuvia K-31

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

ng900aero kirjoitti:Ja saahan siihen lohkoon siirrettyä tarvittaessa alkuperäisen numeron pienellä askartelulla.
Missä kohti tuo numero muuten tarkalleen sijaitsee?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tuha kirjoitti:Miksi mulla ei aukee toi linkki???

Edelleen miksi mulla ei aukea toi linkki tai aukeaa se uuteen ikkunaan, mutta ei ole muuta kuin pelkkää valkoista....

:arrow: Olisi ihan kiva kanssa nähdä noita kuvia....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuha kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Miksi mulla ei aukee toi linkki???

Edelleen miksi mulla ei aukea toi linkki tai aukeaa se uuteen ikkunaan, mutta ei ole muuta kuin pelkkää valkoista....

:arrow: Olisi ihan kiva kanssa nähdä noita kuvia....
Miksi et käytä Mozillaa, sillä aukeaa ainakin mun koneessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

No eipä aukea mullakaan millään selaimella ( IE, Opera, Mozilla)
BMW 320dA Coupe LCI
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Joo nyt koitin noita sivuja työmaalta: Mozilla toimii, IE No. Aika erikoista, sivut tehty FrontPageExpressillä. PItää siis lukea koodia pikkusen illalla.

Mutta asiaan:

Olen mietiskellyt, mitä teen tolle padalle.

1. vaihtoehto:

Putkitan koneen 1. sylinterin. Munulla eon edellisestä setistä 2 ehjää mäntää, joten lohko tulisi näistä ja hommaisin jostakin kannen.

2. vaihtoehto:

Ostan jostain koneen ja myyn tuosta osat pois esim. lohko putkitettuna ja mäntineen, turbon etc. niin sais noi kulut hiukan inhimillisemmiksi.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Nyt olis Seijarilla hommattuna 92 tkm ajettu vaihtokone ja venttiilikopan avattua tuli helpotuksen huokaus(Eli täysisn kliini), mutta silti mieleeen hiipii ajatus mäntien vaihdosta parempiin.(Jos sen Saabin sittenkin pitäisi). Onko kellään hyviä ideoita paremmista männistä?
Maptunillahan on myynnissä yhdenlaiset. Autossa autom.loota joten ei tarvetta lisävoimalle
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

mistä hankit vaihtokoneen ja mitä maksoi?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

KARELPA kirjoitti:Nyt olis Seijarilla hommattuna 92 tkm ajettu vaihtokone ja venttiilikopan avattua tuli helpotuksen huokaus(Eli täysisn kliini), mutta silti mieleeen hiipii ajatus mäntien vaihdosta parempiin.(Jos sen Saabin sittenkin pitäisi). Onko kellään hyviä ideoita paremmista männistä?
Maptunillahan on myynnissä yhdenlaiset. Autossa autom.loota joten ei tarvetta lisävoimalle
Pyydä Maptunelta kuvat niistä Wössnerin männistä, väittivät että olisivat normaaleja vahvemmat. Toivottavasti niissä olisi enemmän tavaraa renkaiden välissä, männän laen ja ylimmän renkaan välissä, ja männäntapin ja alimman renkaan välissä. Mäntäsarjan hinnassa oli neuvotteluvaraa ainakin kun itse sitä kyselin.
Samalla jos vaihdat nuo männät niin myös koneen laakerointi lienee myös paikallaan, sinällään pieni investointi, samoin kuin kannattanee myöskin tarkistaa ketjujen kunto.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

peinu kirjoitti:mistä hankit vaihtokoneen ja mitä maksoi?
Satakunnasta romikselta. Auto oli palanut ulkoapäin eli jokin oli palanut vieressä. Ruotsista tuotu auto hintaa oli 3kekua

Meinasin hakea Ruotsista sdcc:ltä, mutta rupes olee hiukan vedätyksen makua niiden toiminnassa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ellivuoressa juttelin yhden klubilaisen kanssa jolla on 9-5:ssä Wisecon männät. Mäntäsatsin hinta rapiat 800 euroa. http://www.wiseco.com/ Voit kysellä minulta kaverin yhteystietoja, jos kiinnostaa...

Kuulin myös jotain huhua, että joku Viggen-harrastaja oli väittänyt, että olisi parempi pysyä vakiomännissä, koska takomännät ovat niin kovat että syövät lohkon...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siinähän sanotaan, että 99 B235R:ssä on paremmat männät, mutta pehmeät sylinterit. M00 taas on huonommat männät (männänrenkaat ylempänä), mutta kestävämpi blokki, joten saisikohan niitä 99 mäntiä asennettua 00 lohkoon..? Jos takomännät syö sylinterit 50K:ssa, niin eipä oikein lyö leiville ainakaan käyttöautossa :evil:

Eski
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No huh..en ikinä ole nähnyt SAABin konetta tuollaisessa kunnossa.
ei edes puoli miljoonaa ajetun satkun kone näyttänyt tuollaiselta.
En todellakaan tule ikinä ostamaan 9-3 tai 9-5 mallia.. :?
Taitaa tuo tasapainoketju olla loppu pelissä pieni murhe. ( jos se joskus
sitten rupeaa ääntelemään ) luotan edelleen B234 pataan..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:No huh..en ikinä ole nähnyt SAABin konetta tuollaisessa kunnossa.
ei edes puoli miljoonaa ajetun satkun kone näyttänyt tuollaiselta.
En todellakaan tule ikinä ostamaan 9-3 tai 9-5 mallia.. :?
Taitaa tuo tasapainoketju olla loppu pelissä pieni murhe. ( jos se joskus
sitten rupeaa ääntelemään ) luotan edelleen B234 pataan..
Never say never :wink:
Tasapainoketjumurhe koskee kaikkia Saabeja joissa sellainen ylipäätään on, ovat kaikki yhtä heiveröisiä, myös tontut. Tuo aika onneton huohotinjärjestelmä on myöskin tehty näiden hiton viherterroristien vuoksi, ettei vaan yhtään mikrohiukkasta öljyä leviäisi ympäristöön :evil:
Ja osaksi ehkä siksi ettei systeemiä testattu tarpeeksi, ei_niin_suotuisissa olosuhteissa.

Siis vähän malttia tähän touhuun, tämä on nykyajan trendi: halutaan pienempiä massoja ja kitkakertoimia, syy noista mäntävaurioista lankeaa vakiotoimittajalle Mahlelle, jonka tuotteet eivät näköjään kestä (ainakaan)reilusti viritetyssä turbokoneessa.
Jos männän painosta pudotetaan vähintään reilu kolmannes pois niin ei ihme ettei kestä, samoin jos männänrengasta mennään kaventamaan niin toki siitä pääsee "pahaa ilmaa" läpi, ja männän pituudellakin on osansa kestävyyteen :wink:
Jos tekisin 9-5.n koneesta oikein kisakireän niin silloin vaan tonnarin männät, kanget ja myös tontun portattu kansi kehiin, en usko että b2x5:n ohuet venanvarret kestävät älyttömän suuria tehoja.
Sori Eski mutten jaksa uskoa että lohkojen materiaaleissa on ollut suurempia eroja about vuodesta 1985 (tai ennen) aikaan ennen alulohkoja. Ja jos on ollutkin niin äkkiäkös ne käyttää putkitettavana eikä maksa paljoa.
Kokeilkaas ajaa vaikkapa tonttua jossa on b204 ja senjälkeen 9-5:ttä jossa on b205 niin kehityseron huomaa välittömästi, sekä kulutuksessa että väännössä/koneen luonteessa, ja positiivisempaan suuntaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tietääkseni SAAB on tehnyt aina erittäin kestäviä lohkoja, ainoastaan
tuo 2.1-16V kansi on kuulemma heikohko.
Ja kuorma autopuolella SCANIAN lohkot ovat tunnettuja kestävyydestään.
Tämän myöntävät jopa Mercedeksen miehet.

*pst omassa tonnarissa lukee keulassa ja takaloosterissa
SAAB-SCANIA*
Niin se maailma muuttuu...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:Tietääkseni SAAB on tehnyt aina erittäin kestäviä lohkoja, ainoastaan
tuo 2.1-16V kansi on kuulemma heikohko.
Ja kuorma autopuolella SCANIAN lohkot ovat tunnettuja kestävyydestään.
Tämän myöntävät jopa Mercedeksen miehet.

*pst omassa tonnarissa lukee keulassa ja takaloosterissa
SAAB-SCANIA*
Niin se maailma muuttuu...
Niin maiilma muuttuukin, mutta Saabihan ostaa osat muilta valmistajilta, kuten kuikki muutkin, eli hyihyi Mahle ja Garret :!:
:lol: Mutta esim. 9-5T on käsittääkseni päästellyt reilun miljoonan ysivitosilla vailla näitä ongelmia mistä täällä valittelemme, eli kaiketi: KUNNOLLA HANAA Saboille niin kestävät :!: :D

Ja allekirjoitan tuon väitteesi 2.1-kannen heikkoudesta, sama kansi on nimittäin noissa pitkälohkoisissa 2.3 -tonnareissa (myös turboissa), ja esim. multa oli se halki.
Vaan noissa 2.1 -vapareissa se tuntuu kestävän, syynä turbottomuus ja di-kasetin puuttuminen (melkoinen lämpöpatteri).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin