Onko kellään kokemusta kyseisen mallin lämp.kennon vaihdosta ? Eli päteekö samat ohjeet,kuin vanhempiin malleihin ? (esim. JUS.n ohjeet ) Joku
saappi-mies oli sanonut ,että imusarja täytyy irrottaa,epäilempä ! Kaverini asuu Kuopiossa ja olisi avusta kiitollinen.Jos sieltäpäin löytyy kohtuuhintaista remonttimiestä,ettei tarviis Savonlinnaan ajella,niin viestiä tai soitto. P.0407061910. Ps. Jos jollain löytyy kyseiseen malliin sopivaa VETOKOUKKUA,niin yhteyksiä ! Kiitos.
9000 CDE 2.3 -94 lämp.kennosta
9000 CDE 2.3 -94 lämp.kennosta
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Kyllä ne samat ohjeet pätevät. Uudemmissa turbomalleissa imusarja on jopa alempana kuin vanhoissa, joten homma on vaan helpompi. Eipä kai missään versiosssa imusarjan irrottaminen ole välttämätöntä. Läppäkotelon voi äärimmäisessa tapauksessa ottaa pois tieltä jos puhallinkotelo ei meinaa muuten tulla pois.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minähän se kerroin joskus, että imusarjan 2 YLINTÄ osaa irroittamalla pääsee HELPOMMALLA, koska tuohon menee n. 15 min ja tulee reilusti lisää työskentelytilaa.
Suurimman ongelman tuotti takaisinasennuksen yhteydessä toinen vesiletku joka tahtoo jäädä kotelon alle kantamaan. En tullut kokeilleeksi, mutta saattaa olla että kennon letkujen kiinnitys onnistuu myös kotelon asennuksen jälkeen (uudemmissa tonnareissa ei ole kennossa pikaliitintä vaan 2 putkenpäätä). Jos letkut on kiinni kennossa, on kotelon takasinlaitto hankalampaa.

Suurimman ongelman tuotti takaisinasennuksen yhteydessä toinen vesiletku joka tahtoo jäädä kotelon alle kantamaan. En tullut kokeilleeksi, mutta saattaa olla että kennon letkujen kiinnitys onnistuu myös kotelon asennuksen jälkeen (uudemmissa tonnareissa ei ole kennossa pikaliitintä vaan 2 putkenpäätä). Jos letkut on kiinni kennossa, on kotelon takasinlaitto hankalampaa.