Öljyloukun irroitus
Öljyloukun irroitus
Olisi kiva tietää etukäteen mistäpäin kannattaa irrottaa öljyloukku.
Saako sen irrotettua yläkautta irrottamalla "muovikansi" öljyntarkistus/täyttöputken ympäriltä nykäsemällä se pois. Tämän jälkeen polvillaan jossain moottorin tietämillä ja kädet kyynärpäitä myöden imusarjan ympärillä avaten kaksi ruuvia (osanumero 7978190) ja irrotaen letkut osanumerot 9188806, 9172115 ja 9186875.
Kiitokset vastauksista!
#2335
Saako sen irrotettua yläkautta irrottamalla "muovikansi" öljyntarkistus/täyttöputken ympäriltä nykäsemällä se pois. Tämän jälkeen polvillaan jossain moottorin tietämillä ja kädet kyynärpäitä myöden imusarjan ympärillä avaten kaksi ruuvia (osanumero 7978190) ja irrotaen letkut osanumerot 9188806, 9172115 ja 9186875.
Kiitokset vastauksista!
#2335
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
- Paikkakunta: Teksas
Totta, ei kaikkea muistaEski kirjoitti:Merkkihuollossa irroittivat sen pänikän alakautta, mutta öljyntäyttöputki oli tiellä ja se piti irroittaa myös...
Eski

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Terve!
Puhdistin juuri sen loukun ja letkut.
Otin sen pois yläkautta.
Ensiksi muoviläppä nostetaan pois imusarjan päältä.
Revitaan kumiletkut pois loukusta ylhäältä 2 kpl (jos lähtee irti).
avataan öljytikun putken kiinnikkeet 2 kpl 10mm avain.
otetaan korkki/tikku ja muoviosa irti. Yritin saada metalli putken pois mutta oli liian tiukassa ja sitä EI tarvitse poistaa. (mahdtuu tulemaan jos on vaan löysällä)
Mutterit on 13 mm ei 10 mm ne sijaitsee ylhäältäpäin katsottuna oikealla laidalla.
Pieni räikkä + 20 cm pidennys toimii hyvin.
avataan ruuvit. Otetaan se alempi letku pois moottorista.
Käännetään yläosa auton takaosaa päin ja nostetaan pois.
Takaisin saa helposti jos ylemmät letkut ovat pois paikalta.
muista letku järjestys.
Mulla ei ollut mitään loukussa?? letkut oli aika likaisia. Olin jo aiemmin työntänyt sähkö kaapelin siihen letkun joka tulee venakopasta ja putsannut sen sillä, tuli aika paljon töhnää mukana.
Aikaa meni noin tunti koko hommaan.
Ai niin ota akkkukenkä pois että ei tule oikareita...
Puhdistin juuri sen loukun ja letkut.
Otin sen pois yläkautta.
Ensiksi muoviläppä nostetaan pois imusarjan päältä.
Revitaan kumiletkut pois loukusta ylhäältä 2 kpl (jos lähtee irti).
avataan öljytikun putken kiinnikkeet 2 kpl 10mm avain.
otetaan korkki/tikku ja muoviosa irti. Yritin saada metalli putken pois mutta oli liian tiukassa ja sitä EI tarvitse poistaa. (mahdtuu tulemaan jos on vaan löysällä)
Mutterit on 13 mm ei 10 mm ne sijaitsee ylhäältäpäin katsottuna oikealla laidalla.
Pieni räikkä + 20 cm pidennys toimii hyvin.
avataan ruuvit. Otetaan se alempi letku pois moottorista.
Käännetään yläosa auton takaosaa päin ja nostetaan pois.
Takaisin saa helposti jos ylemmät letkut ovat pois paikalta.
muista letku järjestys.
Mulla ei ollut mitään loukussa?? letkut oli aika likaisia. Olin jo aiemmin työntänyt sähkö kaapelin siihen letkun joka tulee venakopasta ja putsannut sen sillä, tuli aika paljon töhnää mukana.
Aikaa meni noin tunti koko hommaan.
Ai niin ota akkkukenkä pois että ei tule oikareita...
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Olen pahoillani, ne ruuvit olivat tosiaankin 13mm eikä 10, hittokun ei jaksa muistaa kaikkea
ja mulla se öljytikku on kiinni vain yhdellä 10mm kannalla olevalla ruuvilla, en tiedä onko joskus ollut kaksi siinä?
Suosittelisin ottamaan sen öljyputken pois, se on ikävästi juuri siinä tiellä, ei se tarvitse kuin nypätä ulos, siellä on vain yksi o-rengas joka sekin oli ainakin mulla, suhteellisen löysä.

Suosittelisin ottamaan sen öljyputken pois, se on ikävästi juuri siinä tiellä, ei se tarvitse kuin nypätä ulos, siellä on vain yksi o-rengas joka sekin oli ainakin mulla, suhteellisen löysä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
- Paikkakunta: Teksas
No sehän hyvä, mulla oli ihan ektoplasmassa koko pänikkä, ei meinannut edes puhdistua millään. Porasin sen 6.5mm terällä, luulen että suurennan sen vielä ensisestään ennen talven tuloa jolloin kondensioriski on isompi.ijw kirjoitti:Tulipahan tehtyä pänikkäremontti. Oli yllättävän puhdas![]()
Ainoastaan letkuissa oli jonkinverran öljykarstaa (puhdistin). Pänikkään porasin isomman reijän (n. 9mm), kun alkuperäinen reikä oli noin 4mm.
Vaihdoin samalla "takaiskuventtiilin" letkuineen eli osanumero 9399 973 hinta
6,80 euroa.
Pölläyttelikö autosi sinistä käynnistettäessä ennen remonttia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98