Kompuralle ei virtaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Kompuralle ei virtaa?

Viesti Kirjoittaja hene- »

Nappi pohjassa, mutta kompuralle ei tule virtaa.
Järjestelmä täytettiin eilen.
Mistähän kannattais katella?
Napin ollessa pohjassa huomasin että ilmastoinnin sulake lämpenee ja tyhjäkäynnissä tapahtuu pieni muutos.

Painekytkin on uusi, mutta onkohan takuuvarmasti oikea?
Kuinka tuon ohitus tapahtuu ja uskaltaako sen yleensäkin tehdä?
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Mulla oli 8v-versiossa semmonen pikkuhomma vialla että kaasuläpän kupeessa olevassa mikrokatkaisijassa oli toinen johto väärässä liittimessä ja siten ei toiminu kuin kaasu pohjassa :? Ja sen painekatkaisijan voi ohittaa varmaan ihan pistämällä ne johdot yhteen. Mites onkos tuossa sitä ylimääräistä lämpöanturia mikä voi tietty sekin olla rikki. Ja kierrosten nousu johtuu minulla ainakin siitä kun ilmastoinnin pistät päälle niin magneettiventtiilin kautta saa ilmaa lisäilmaventtiilin (tyhjäkäyntimoottorin?) ohi.
Saabismi iskee salakavalasti!
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

yleismittarilla voi kyteksiä ylävesiletkun termarin ja kennon termarin ja mainitsemasi painekytkimen, kaikkien tulee olla vetäneenä jotta kompuran magneettikytkin vetää. samoin kait ne voi hyppylangallakin testata, tosin vain lyhytaikaisesti jos ei ole varma että kylmäaineet ovat sisällä.
jos ei noista tokene niin sitten kait releitä epäilemään ja piirejä mittaamaan minne se sähkö jää.
stara
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Kannattais katsoa myös

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

höyrystimen jäätymissuoja termostaatti, joka löytyy lämmitys- ja jäähdytyskennon välistä...
PS....Painekykimiä ei kannata ohittaa koska ne ovat komressorin varolaitteita..Jos ne ohitetaan niin siitä voi seurata komressorin rikkoutuminen...
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Eikös sulla ollut kyseessä ilmastoinnin siirto toisesta autosta.

8v ja 16v autoissa on muuten erilainen rele...

Ja tosiaan ne kannattaa mittarilla mitata läpi, pitäisi siis olla yhteys läpi

-painekytkin
-ylävesiletkun termari
-jäätymissuojatermari (siinä höyrystimessä), kannattaa mitata onko releen pohjasta yhteys siihen kompuran punaiseen piuhaan, jos on, niin virta menee samalla tuon jäätymissuojan läpi

Pyöriikö se ilmastoinnin lisäflekti jäähdyttimen kupeessa?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kannattais katsoa myös

Viesti Kirjoittaja meverkko »

900 I 16 Kat kirjoitti:höyrystimen jäätymissuoja termostaatti, joka löytyy lämmitys- ja jäähdytyskennon välistä...
PS....Painekykimiä ei kannata ohittaa koska ne ovat komressorin varolaitteita..Jos ne ohitetaan niin siitä voi seurata komressorin rikkoutuminen...
Sen voi tehdä huoletta kun ottaa kompuralta ohjauspiuhan irti, sitten vaan mittaamaan tuleeko ohjausvirta. Toinen vaihtoehto on tehdä testaus kone sammutettuna.

Vaikka kuinka mittaisi kaikki osat ja toteaisi niitten olevan ehjiä, ei niiden yhteensopivuudesta saa varmuutta ennen kuin ne on testannut yhtenä pakettina.

Nimim. Väärä rele...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eipä kyllä näytä alkavan pelaan toi.
Virtaa ei edelleenkään tule.

Ohitin paineanturin, ylävesilutkun lämpöanturin ja jäätymisensuojaanturin.
Siltikään virta ei löydä kompuralle asti.

Mittasin myös äsken releen pohjasta ja kyllä sieltä pitäisi olla yhteydet ok.
Toisella releelläki on testattu.

Edit: Nyt testasin ilman relettä, laitoin hyppylangat ja kas, kompuralle tulee virta.
Onko huonoa tuuria jos kaksi eri relettä rikki.
Täytyisi siis jostain saada ehjä...
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Nytpä se toimii ja kylmää hönkii!!
Oli AC:n nappi ja jäätymisensuojatermostaatti vialliset.

Huh huh, voiko sanoin kuvailla tätä onnellisuuden tunnetta kun viimeinki sieltä ensimmäiset kylmät tuulahdukset sai! :lol: 8)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

vaikeuksien kautta voittoon. Helpolla saatua ei osaakaan arvostaa.
Kylmää kyytiä!
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Näinhän se on.
Nyt tuota kyllä osaa arvostaa!
Olipas tuossa äskenki mukava napata ac hetkeksi päälle 8)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin