Etummaisen vaimentimen poisto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Etummaisen vaimentimen poisto

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Ajatuksena olisi putkistosta poistaa tuo etummainen vaimennin ihan käytännön syistä. Tuossa pidennetyssä satkussa tuo akselivälikin kun on pitempi niin vaimennin ottaa lähes joka paikkaan kiinni. Pönttö on taas aivan pommituksen jäljiltä ja puhki.

Riittääkö pelkän takapöntön vaimennus pitämään äänet kurissa ja muuttuuko putkiston ominaisuudet kuinka? Pieni äänien voimistuminen ei kuitenkaan ole paha asia. Auto siis on 85 T16.
Sauli.M #1562
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jotkut on heittänyt sen pois ja äänissä ei eroja .
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Juu ei ne äänet eikä ominaisuudet taida paljon muuttua. Paitsi mulla ainakin moottorinjarrutuksessa paukku putkessa huomattavasti enemmän.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Edellisessä 16-valvessa oli etummainen pönttö poistettu ja suora putki tilalla. Ehkä hieman römeämmät äänet, muuten ei ollut vaikutusta kulkuun tms.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Täytyy siis ottaa kylmästi pömpeli pois.
Sauli.M #1562
Vastaa Viestiin