Museorekisteröinti mielessä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Museorekisteröinti mielessä

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mieltäni on alkanut kiehtomaan tuon 99 '76:n museorekisteröinti. Koska onhan se aika upea auto koko lailla ja hyvin alkuperäinen. Auto on maalattu alkuperäisellä värillä. Kattoverhoilu on uusittu ja työ on tehty esimerkillisesti. Ja noin 5 tkm kokemuksella se toimii varsin mallikkaasti. Tosin kone rallattaa b-koneelle tuttuun tapaan, tuuletin hieman meuhkaa kakkos-asennossa ja etupään nivelet ja pyöränkulmat kaipaavat huomiota. Mutta nuohan ovat laitettavissa olevia kohtia.

Kelpaako, jos hieman rikkinäiset verhoilut piilottaa alkuperäisten istuinsuojien alle? Entäs pari (siis vain pari) pientä (siis vain pientä) kolhua, pitääkö suoristaa? Entäs noi lokarien suojalistat, tarviiko niitä olla lainkaan?

Pääsis tämäkin auto talvilevolle ja sais hankkia itselle uuden :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En ole museokatsastuttanut kuin yhden auton, se meni heittämällä läpi, tuli maininta että radio ei ole ajanmukainen, ja että toisessa kyljessä oli pieni painauma.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Tammi 20, 2006 04:42. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Paljonko toi lysti muuten maksaa ja kuka sen täällä tekee?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"

Taksaa en muista, ei se mitään mahdottomia ollut, pari kaveria tuli katsastamaan autoa, sattuneesta syystä katsastus hoidettiin ahtaassa tallissa loisteputkivalaistuksessa :wink:
Sitten juotiin pullakahvet ja juteltiin puoli tuntia niitä näitä.
Nämä olivat ainakin yksityishenkilöitä joilla oli valtuudet suorittaa tälläinen museotarkistus, kirjoittivat museotodistuksen jossa oli kuvat autosta ja sen kanssa menin sitten katsastamaan sitä.
Näillä museotarkastajilla on jokin suositushinta tms, voivat vissiinkin hinnat vaihdella tiettyjen rajojen sisällä tms.
Kysäise yhteystietoja vaikkapa katsastuskonttorilta tai joltain museoautoyhdistykseltä yms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oon myös käsittänyt, että auton historia pitää olla jokseenkin selvillä, pitääkö paikkaansa..?
ng900aero
"Saabisti"

Tri-Lo kirjoitti:Oon myös käsittänyt, että auton historia pitää olla jokseenkin selvillä, pitääkö paikkaansa..?
En osaa sanoa kuinka tarkkoja sens uhteen yleensä ollaan, oman autoni toin ulkomailta, ja sen rekisteriotteesa näkyi edellisten omistajien nimet ja omistuksen siirtopäivät, se riitti ainakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

- Katsastajasta kiinni, kelpaako risat verhoukset. Yleesä ei, mutta fiksaa sen verran, että on ehjät.

- Käytön jälkiä saa olla

- Ruostetta ei suvaita

- konehuone puhtaaksi

- ruostepaikkausket pitää olla siististi tehty myös pohjassa

- historian osalta riittää edellinen omistaja

- ajanmukaiset varusteet ovat OK

Kuvauksesi perusteella konetilan pesu, jos pystyt korjaamaan verhouksen niin, voisin kuvitella auton olevan OK.

Maksu on luokkaa 130 - 140 euroa / ei- SAHK jäsen ja 60 - 70 SAHK:n jäseneltä

Katso: http://www.sahk.fi

Hanki ihmeessä noin hienolle autolle museostatus !!!!
# 419 Vesa Pohjalainen
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Nostellaans vähän. Osaakos kukaan sanoa, kun kyselin tarkastajalta vähän apuja. Ja esim. tiedän, että autolla on ajettu kolari, ja se pitäisi kuulemma mainita historiakertomuksessa, vaihdetut osat ym... mistähän mä ne keksin kun kolaristakin on yli 20 vuotta...

Ja toisekseen, mistä tota historiatietoa kannattaisi lähteä etsimään? vikat 15 vuotta on helpot, sit vähän epäselvää... AKE ja öbaut 5€ minuutti ei oon uhalla vai.... kaikki kax auton rekisterinumeroa on tiedossa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

900turbo3d kirjoitti:Nostellaans vähän. Osaakos kukaan sanoa, kun kyselin tarkastajalta vähän apuja. Ja esim. tiedän, että autolla on ajettu kolari, ja se pitäisi kuulemma mainita historiakertomuksessa, vaihdetut osat ym... mistähän mä ne keksin kun kolaristakin on yli 20 vuotta...

Ja toisekseen, mistä tota historiatietoa kannattaisi lähteä etsimään? vikat 15 vuotta on helpot, sit vähän epäselvää... AKE ja öbaut 5€ minuutti ei oon uhalla vai.... kaikki kax auton rekisterinumeroa on tiedossa...
Kirjoitin sivun verran historiikkia kajakista lähinnä kunnostusvaiheesta, mutta ei siinä ollut asiaa kuin omalta ajalta. Edellisten omistajien osalta se minua edeltänyt olisi riittänyt. Ei mitään kolariselvitystä vaadittu tai listaa vaihdetuista osista. Tilasin aikoinaan omistajalistan AKE:sta, muttei sitäkään olisi tarvinnut.

Tampereella katsastin ja toiminta oli tarkkaa mutta asiallista, pohjan puutteellisesta ruostesuojauksesta huomautettiin.

Kun auto on alkuperäisessä ilmiasussa joko entisöimättömänä tai entistettynä, se kelpaa. Alkuperäisessä kelpaa pienehköt virheet.
# 419 Vesa Pohjalainen
Tizumo
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Vähän vaikeuksia saada historiatietoa täälläkin, kun auton (ikää kohta 35 v) alkup. omistaja on kuollut ja seuraava, perheenjäsen joka auton minulle myi, ei ole enää kiinnostunut kertomaan mistään autoon liittyvästä.

Saa riittää minun puolesta, että paperilla on kunnostusvaihe, vanhoja katsastustodistuksia ja se mitä AKE:sta löytyy.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Tizumo kirjoitti:Vähän vaikeuksia saada historiatietoa täälläkin, kun auton (ikää kohta 35 v) alkup. omistaja on kuollut ja seuraava, perheenjäsen joka auton minulle myi, ei ole enää kiinnostunut kertomaan mistään autoon liittyvästä.

Saa riittää minun puolesta, että paperilla on kunnostusvaihe, vanhoja katsastustodistuksia ja se mitä AKE:sta löytyy.
Kyllä se riittääkin. Minulle sanoivat alan miehet, että edellinen omistaja riittää tiedoksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Baas900
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Itse tilasin aikoinaan omistamastani vanhemmasta henkilöautosta AKE:n kautta kirjallisen todistuksen edellisistä omistajista.

Kaikki edelliset omistajat oli listattu A4-paperille muutospäivämäärineen, jopa omistajien osoitteet ja vakuutusyhtiöt näkyivät listassa, edellisiä rekisteritunnuksia unohtamatta.

Lysti maksoi 19€
Oldis
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Jos sattuu olemaan vakuutusyhtiössä joku tuttu, niin sieltä tietokoneeeelta näkyy aika hvvin auton historia. Itselläni oli 72 mallinen Vauxhall ja oli kiva katsoa sen historiaa, samoin kun ostin 87 mallisen 900 i .n niin katsoimme siitäkin missä auto on seikkaillut, esim tämä saabi on uutena myyty Kotkalaiselle hautausliikkeelle, tuskin sentään ruumisautoksi. :D
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Vastaa Viestiin