Läpivienti konehuoneesta
Läpivienti konehuoneesta
Olisiko hyviä vihjeitä, löytyykö (ja mistä) 9000:sta valmiiksi sopiva läpivienti konehuoneesta apukuskin jalkatilan suuntaan.
Tarkoitus olisi laittaa sisätilan haaroitus lämppäriin ja vetää samalla vahvistimia varten virtakaapeli takakonttiin.
Tuohon virtakaapeliin liittyen eli löytyykö 9000:n kynnyskoteloista tilaa johdoille vai mikä olisi paras paikka?
-TT
Tarkoitus olisi laittaa sisätilan haaroitus lämppäriin ja vetää samalla vahvistimia varten virtakaapeli takakonttiin.
Tuohon virtakaapeliin liittyen eli löytyykö 9000:n kynnyskoteloista tilaa johdoille vai mikä olisi paras paikka?
-TT
Omassa (-87) löytyy ihan hanttimiehenpuolelta yläreunasta läpivienti, eli jos otat konehuoneesta hantinpuoleisen muovin pois siitä "tuulilasinalapuolelta" niin sieltä vak.nopeuden säätimen pumpun takaa ja tosiaankin ihan kulmassa.
35mm2 johto menee itsellä tuosta läpiviennistä ja kynnyslistojen alla taakse. Omassa oli kuskinpuolella kauhea nippu muuta johtoa, mutta hantinpuolella on tilaa siinä listan alla.
35mm2 johto menee itsellä tuosta läpiviennistä ja kynnyslistojen alla taakse. Omassa oli kuskinpuolella kauhea nippu muuta johtoa, mutta hantinpuolella on tilaa siinä listan alla.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
Joo sieltä mäkin jouduin kuljettamaan, kynnyslistojen alla on hyvin tilaa vetää 25mm virta, parit rca johdot, 4x paksu kaijutinkaapeli + jakosuotimen ohjauspiuha. Vararenkaan kun ottaa pois niin sinne saa siististi rakennettua johtojen liitokset, vahvistimet, jakosuotimet jolloin koko kontti-tila jää muuhun käyttöön. Tietysti virtaa+muita kaapeleita ei kannattaisi vetää samalta puolelta häiriöiden välttämiseksi mutta ei mulla ainakaan ongelmia seurannut.
Kattelin kanssa sisätilan lämppärille reikää.
Valmis reikähän tulipellissä on, MUTTA kun siitä on vedetty jo valmiiksi letkuja sisälle.
Onko kellään vinkkejä mihin kohti kannattaisi porata uusi reikä? Vai löytyykö jostain muualta jo valmiita läpivientejä?
Valmis reikähän tulipellissä on, MUTTA kun siitä on vedetty jo valmiiksi letkuja sisälle.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Hmm...MarkusJ kirjoitti:Siellä on RHD-version rattiakselin paikan peittävä levy joka on kiinni 2 mutterilla. Levyn kun irrottaa on siihen helppo työstää sopiva aukko.
Muuten hyvä, mutta kaikki ilmastoinnin härpäkkeet on rakenneltu juuri tuon levyn päälle/taakse.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vähän otsikkoa sivuten:
Minkämerkkinen lohkolämmitin olisi hyvä, 9-5:een tuli Tamro, annoin vaimolle Calixin elementin varaosanumeron ja Motonetin myyjä oli lyönyt Tamron käteen. Sen kiinnitys ei ollut kovin vakuuttavan oloinen joten varmistin kiinnipysymisen vielä tiivisteliimalla.
Eikö Calix tai Defa ole ns. lyötävää mallia? Olisi kätevä asentaa elementti samalla kun alan lohkoa kasailemaan.
Minkämerkkinen lohkolämmitin olisi hyvä, 9-5:een tuli Tamro, annoin vaimolle Calixin elementin varaosanumeron ja Motonetin myyjä oli lyönyt Tamron käteen. Sen kiinnitys ei ollut kovin vakuuttavan oloinen joten varmistin kiinnipysymisen vielä tiivisteliimalla.
Eikö Calix tai Defa ole ns. lyötävää mallia? Olisi kätevä asentaa elementti samalla kun alan lohkoa kasailemaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tamro oli myös ruuvikiinnitteinen, muttei tuntunut sopivan hyvin 9-5:n lohkoon, ruuvia piti katkaista, ja se taittuva, kiristävä takaosa vastasi kunnolla kiristyessään sylinterin valuseinään. Ei kiristynyt niin tiukaksi etteikö sitä olisi käsin käännellyt suhteellisen vaivattomasti, joten tiivistin sen vielä ulkopuollelta kuumankestävällä tiivisteliimalla.Mimmi kirjoitti:Itsellä on Defan ruuvikiristeinen lohkis. O-renkaat kannttaa rasvata ennen asennusta.
Mainisemani reikä on noin 5cm halkaisijaltaan ja ainakin minulla siitä meni hyvin sisälämmittimen johto, vaikka siitä menee valmiiksi muutama johto.
Toivottavasti Defan elementit sopivat paremmin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Porasin reijän akvaarion "pohjaan", ilmastoinnin kennoston oikealle puolelle, reikä tuli mukavasti relekotelon yläpuolelle mutta lähemmäksi tulipeltiä.
Tuosta oli helppo pujottaa panssarikaapeli ja viedä pistorasia sopivaan kohtaan.
Tuosta oli helppo pujottaa panssarikaapeli ja viedä pistorasia sopivaan kohtaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
No en suinkaan alimpaan kohtaan vaan reunalle joka kaartuu ylemmäksi, ja tulihan tuonne runtattua massaa koko kourallaMarkusJ kirjoitti:Siis akvaarion pohjaan...sinne mihin ilmastoinnin kondenssivedet kerätään ja johdetaan maahan? Läpivienti on syytä tiivistää kunnolla.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nyt on tonnarin äänentoistoprojekti jo hyvin käynnissä eli kaikki johdotukset on vedettynä konehuoneen/keskikonsolin ja peräkontin välillä.
En kyllä löytänyt apumiehen puolelta mistään sopivaa läpivientiä, joten pistin virtapiuhan kuljettajan jalkatilasta läpi samasta läpiviennistä, mistä menee tuo pääsylinterin ja työsylinterin välinen kytkinputki. Tuo on ainakin helppo paikka eli virtapiuhan saa muutamassa minuutissa siitä läpi kunhan purkaa akun ja akkutelineen pois konehuoneen puolelta ja samalla tulee virta helposti laitettua eri puolelle kuin muut piuhat.. Jos haluaa käyttää järeämpää kaapelia (jotain 21mm2 suurempaa) niin sitten voi tulla ahdasta ko läpiviennin kanssa, mutta tuolta kuskin jalkotilasta löytyy kyllä aika montaa potentiaalista läpivientipaikkaa.
En kyllä löytänyt apumiehen puolelta mistään sopivaa läpivientiä, joten pistin virtapiuhan kuljettajan jalkatilasta läpi samasta läpiviennistä, mistä menee tuo pääsylinterin ja työsylinterin välinen kytkinputki. Tuo on ainakin helppo paikka eli virtapiuhan saa muutamassa minuutissa siitä läpi kunhan purkaa akun ja akkutelineen pois konehuoneen puolelta ja samalla tulee virta helposti laitettua eri puolelle kuin muut piuhat.. Jos haluaa käyttää järeämpää kaapelia (jotain 21mm2 suurempaa) niin sitten voi tulla ahdasta ko läpiviennin kanssa, mutta tuolta kuskin jalkotilasta löytyy kyllä aika montaa potentiaalista läpivientipaikkaa.