Olis isän autoon hihnan vaihto ajankohtainen, ja kyselisin että mites tuon helpoimmin tekis ja mitäs kaikkea pitää ja kannattaa vaihtaa?
Kiristinpyörä on ilmeisesti se joka on konetta hihnan päästä katsoessa vasemmalla ylhäällä, mites koko hässäkkä lähtee purkautumaan?
Ja mitäs kautta koko remontti on parhaiten suoritettavissa, näytti olevan vähän helkkarin ahdas väli.
Jos joku on homman tehnyt ja viitsii pienen työvaiheselostuksen kirjoitella olisin erittäin kiitollinen.
-Ville
9-3 moniurahihnan vaihto
Kiristinpyörä on lähinnä rintapeltiä, siihen kiristimen nelikulmaiseen koloon sopii ½ tuuman räikän jatkovarsi, sillä vedät kiristintä itseesi päin ja poistat hihnan. Pujottele uusi paikalleen (käyttöoppaassa on kuva hihnan kierrosta) löyhdyttämällä kiristintä samalla tavalla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kannattaa vaihtaa samalla ne 2 pientä taittopyörää. Ilmanputsarin kotelon kun irroittaa niin alkaa hihna näkymään paremmin. Jos on ilmastointi niin voi kannattaa raottaa sisälokasuojan alasuojaa sen verran että pääsee hihnan pujottamaan kompuran pyörälle. Onnistuu se kyllä yläkauttakin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... niurahihna
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... niurahihna
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6