90 lämppärin kenno
90 lämppärin kenno
90 lämmittimen kenno vuotaa. Sain kennon irti, mutta voiko vesiletkujen päät tulpata umpeen, kunnes kenno on korjautettu?
Vai onko kennon läpi kokoajan jonkinlainen välttämätön kierto eli tarvitseeko letkujen päät yhdistää jollain putkella?
Jarru/kytkinneste myös katoaa ajan mittaa johonkin, jarruletkut- ja satulat ovat kuivat. Mihinköhän voisi neste hukkua?
Vai onko kennon läpi kokoajan jonkinlainen välttämätön kierto eli tarvitseeko letkujen päät yhdistää jollain putkella?
Jarru/kytkinneste myös katoaa ajan mittaa johonkin, jarruletkut- ja satulat ovat kuivat. Mihinköhän voisi neste hukkua?
Re: 90 lämppärin kenno
Eiköhän se hana ole kokonaan sulkeutuvaa tyyppiä, eli kennossa ei kierrä ollenkaan kun nupista on kierretty kylmälle. Tämänhän saat varmistettua puhalluskokeellaakyttala kirjoitti:90 lämmittimen kenno vuotaa. Sain kennon irti, mutta voiko vesiletkujen päät tulpata umpeen, kunnes kenno on korjautettu?

Voihan siihen laittaa U-muotoon taivutetun putkenpätkänkin kennon tilalle.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/lammitys/137_3770_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tarkasta
kuitenkin pahvinpalalla siten että panet pahvin lootan etuosan alle yöksi ja katsot aamulla onko tullut kytkimen työsylkystä nesua. toimii yllävän hyvin vaikka vuotaakin.
sit jos tarvii kennoa niin löytyy kyyllä.
sit jos tarvii kennoa niin löytyy kyyllä.
No voi kukpumpe sentään. Kirjotin tähän kilometrin mittasen sepostuksen ja kun painoin "lähetä", tuli vaan viesti "invalid session".
Mutta jotakuinkin viesti käsitteli sitä, että tulppasin ne letkut, kun sopivaa U-putkea en löytänyt.
Kysyin myös, onko kellään mitään mielipidettä asiasta, miksi 90 on kylmempi kuin 900? Entä onko kellään patenttia, millä lehtien ja muiden roskien menemisen saa estettyä tuonne lämppärin koteloon?
Kytkin on todellakin löysän tuntuinen, mutta eikös näissä kuulukkin olla löysä? Nesteet on päässyt kaksi kertaa loppumaan, kummallakin kerralla on kytkin mennyt ihan tunnottomaksi mutta tullut kuntoon, kun nestettä on lisännyt. Ei ole tarvinnut ilmata jarruja tai kytkintä. Ei tunnu ainakaan siltä, että olisi ilmaa.
Mutta jotakuinkin viesti käsitteli sitä, että tulppasin ne letkut, kun sopivaa U-putkea en löytänyt.
Kysyin myös, onko kellään mitään mielipidettä asiasta, miksi 90 on kylmempi kuin 900? Entä onko kellään patenttia, millä lehtien ja muiden roskien menemisen saa estettyä tuonne lämppärin koteloon?
Kytkin on todellakin löysän tuntuinen, mutta eikös näissä kuulukkin olla löysä? Nesteet on päässyt kaksi kertaa loppumaan, kummallakin kerralla on kytkin mennyt ihan tunnottomaksi mutta tullut kuntoon, kun nestettä on lisännyt. Ei ole tarvinnut ilmata jarruja tai kytkintä. Ei tunnu ainakaan siltä, että olisi ilmaa.
Re: tarkasta
mestari kirjoitti:kuitenkin pahvinpalalla siten että panet pahvin lootan etuosan alle yöksi ja katsot aamulla onko tullut kytkimen työsylkystä nesua. toimii yllävän hyvin vaikka vuotaakin.
sit jos tarvii kennoa niin löytyy kyyllä.
Täytyy kokeilla laittaa pahvi tuonne alle, kunhan tulee sateeton päivä..
Mistäs tuo kenno löytyy? Mahtaako olla parempi ostaa käytetty ehjä kuin korjauttaa tuo vanha..?
no kerron sen
eli kysy ensin paljonko tinaus maksaa. mulla on noita 900 99 90 kennoja vielä muutama,tuli aikoinaan saab scanialta jossa pojat niitä oli tinannu kuntoon.
Re: no kerron sen
Täytyy kysyä tinauksen hintaa, mutta nyt jätin tyhmyyksissäni kennon tuonne maalle. Ensiviikolla meen sen kanssa sitten johonkin.mestari kirjoitti:eli kysy ensin paljonko tinaus maksaa. mulla on noita 900 99 90 kennoja vielä muutama,tuli aikoinaan saab scanialta jossa pojat niitä oli tinannu kuntoon.

Onkos nämä sun kennot siis korjattuja käytettyjä? Missäpäin maailmaa sijaitsevat?
Käyn toki ensin kysymässä tinauksen hintaa. Katsellaan sitten etiäppäin.
