Aerosta tuli matalapaineinen kannentiiv. vaihdon jälkeen
Aerosta tuli matalapaineinen kannentiiv. vaihdon jälkeen
Mikähän meni metsään kun nestettä ja öljyäkin ulos vuotaneen kannentiivisteen vaihto aiheutti ahtojen jäämisen keltaisen puoleen väliin. Vanhoista viesteistä löysin ohjeen koittaa kiihdytystä 5. vaihteella ja auto tekee juuri kuvatulla tavalla; ahdot nousee tappiin mutta n. 2400 kierroksen kohdalla tipahtavat. Nakutusanturin johto tuntuisi olevan kiinni kunnolla eikä ole hapettunut, tulpan ja puolan johdot ovat entisillä paikoillaan. Joku venttiili kyllä minusta naputtaa, tosin naputti jo ennen vaihtoa ihan samalla tavalla ja paineita kyllä tuli, ja auto ahtoi vielä normaalisti n. kilsa ennen korjaamoa sinne mennessä.
Mitä siis pitäisi tehdä? Vuotavia letkujakaan en löytänyt mistään. Magneettiventtiili napsahtaa kun auton käydessä käyttää johtoa siitä pois.
Sytytyksen ajoitusta ei tarkistettu remontin päätteeksi, voisiko olla syynä? Virranjakajasta irroitettiin tosin vain kansi ja pyörijä, voisiko ajoitus silti olla pielessä?
t. Rami
Mitä siis pitäisi tehdä? Vuotavia letkujakaan en löytänyt mistään. Magneettiventtiili napsahtaa kun auton käydessä käyttää johtoa siitä pois.
Sytytyksen ajoitusta ei tarkistettu remontin päätteeksi, voisiko olla syynä? Virranjakajasta irroitettiin tosin vain kansi ja pyörijä, voisiko ajoitus silti olla pielessä?
t. Rami
****
VAG
VAG
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
EI AHDA
SYYS ASENNUKSESSA.nokat eivät ole kohdallaan.kun merkit kohdallaan laske ketjuväli pitäisi olla 15 rullaa silloin oikein.
Re: EI AHDA
Eikös tuon pitäisi tuntua jo vähän muutenkin jos on hampaan pielessä?veini siekkinen kirjoitti:SYYS ASENNUKSESSA.nokat eivät ole kohdallaan.kun merkit kohdallaan laske ketjuväli pitäisi olla 15 rullaa silloin oikein.
t. Rami
****
VAG
VAG
Eipä tuo oikein nätisti tyhjää kävisi jos olisi ajoitus nokkien päästä pielessä, säätämättä jakajaa. Ennakonsäätö tosin voi kyllä silti olla väärin, nokat kyllä siirtyy yleensä kansirempan yhteydessä aina hitusen eri asentoihin helposti (ollen silti "oikeassa" asennossa). Eli tarkistaisin kyllä jakajasta sytytysennakon. Samoin nakutusanturin piuha kannattaisi mitata, ettei sittenkin pätki jostain.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tässä threadissa oman kansiremppani jälkeisen tyhjäkäyntiongelman selvittelykuvausta siltä varalta että olisi jotain apua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7683#47683
Imunokka oli hampaan verran aikaisella.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7683#47683
Imunokka oli hampaan verran aikaisella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mihinkä tuo piuha menee, apc-boksille? Ja pitääkö tuosta mitata jotakin vastuksia kun anturi on kiinni vai pelkästään kulkeeko signaali?jcarlson kirjoitti:Samoin nakutusanturin piuha kannattaisi mitata, ettei sittenkin pätki jostain.
Mikähän on oikea ennakko, käyttöohjekirjassakin taisi kyllä lukea.
Jos sen paineanturin testaamiseksi tulppaa konsoliin tulevan johdon niin mikä niistä alipainejohdoista se sitten on joka tulpataan? Jotenkin epäilen että olisi joku paineanturi mennyt tai sitten on melkoisen hyvin ajoittunut just tuon rempan tekemisen aikaan.
t. Rami
****
VAG
VAG
Juu, nakutusanturilta menee APC-boksille. Anturin johdon kuntoa lienee vaikea arvioida mittaamalla. Ainoa lienee, että irrotat liittimet anturista ja APC-boksilta, ja toteat että yhteys löytyy ja johdot ei ole oikosulussa keskenään eikä maahan.rmeller kirjoitti:Mihinkä tuo piuha menee, apc-boksille? Ja pitääkö tuosta mitata jotakin vastuksia kun anturi on kiinni vai pelkästään kulkeeko signaali?
Nakuanturin johdon häiriösuojausominaisuudet koneen käydessä lienee mahdotonta mitata yksinkertaisin järjestelyin.
Tonnarissani vanha johto oli päällepäin ihan OK näköinen, vaikka samassa johtosarjassa kulkevien öljynpinnankorkeusanturin johdoista oli eriste kuoriutunut pois, tonnarissa nuo ovat kuumassa paikassa pakoputken yläpuolella. Oireet oli, että kylmänä ahtoi hyvin, mutta lämpimänä magneettiventtiili aina auki kun kierrokset yli 2400, eli peruspaineille jäi.
Häiriösuojaus vanhassa johdossa ei tainnut toimia, koska cruisen päälle kytkeminen vilautti nakutuslediä. Taisi cruisen releen kipinöinti kulkeutua cruisen boksin viereen kiinnitettyyn APC-boksiin. Uudella johdolla tällaista häiriötoimintaa ei ole näkynyt, ja ahtaa normaalisti kylmänä ja lämpimänä.
Nakutuksesta ei tietoakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
no niin, vähän tuli taas tutkittua. Jakopäässä näkyi olevan jako oikein, useamman kerran sen laskin, 15 rullaa jäi väliin.
Sitten koitin käännellä sytytystä vähän kumpaankin suuntaan, toiseen suuntaan kääntäessä tyhjäkäyntikierrokset laskivat mutta meno muuttui tahmeammaksi ja nykivämmäksikin. Toiseen suuntaan vähäinen kääntö ei mielestäni vaikuttanut oikein mitenkään.
Sitten, nakutuksentunnistimen johdon irrottaminen kokonaan ei vaikuttanut käytökseen millään tavalla, ahdot nousevat 4. ja 5-vaihteella korkealle, miltei punarajalle mutta n. 2400 kierroksen kohdalla tulee selvä pudotus keltaisen puoliväliin suunnilleen. Pienemmillä vaihteilla ei ehdi nousta tuon yli ollenkaan. Mistähän tässä nyt lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään? Yleismittarikin on jossakin hyvässä piilossa kele.
t. Rami
Sitten koitin käännellä sytytystä vähän kumpaankin suuntaan, toiseen suuntaan kääntäessä tyhjäkäyntikierrokset laskivat mutta meno muuttui tahmeammaksi ja nykivämmäksikin. Toiseen suuntaan vähäinen kääntö ei mielestäni vaikuttanut oikein mitenkään.
Sitten, nakutuksentunnistimen johdon irrottaminen kokonaan ei vaikuttanut käytökseen millään tavalla, ahdot nousevat 4. ja 5-vaihteella korkealle, miltei punarajalle mutta n. 2400 kierroksen kohdalla tulee selvä pudotus keltaisen puoliväliin suunnilleen. Pienemmillä vaihteilla ei ehdi nousta tuon yli ollenkaan. Mistähän tässä nyt lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään? Yleismittarikin on jossakin hyvässä piilossa kele.
t. Rami
****
VAG
VAG
lisätään tähänkin loppuun vaikka uuden topicin aloitinkin.
Mittailin yleismittarilla apc-poksille tulevan liittimen ja nakutusanturin johdonpään välillä seuraavin tuloksin:
nakutusanturin musta johto, piippaa maahan ja neljään-viiteen apc-poksin liittimeen (siis sen koskettimen liittimiin), vaalea johto ei piippaa maahan eikä yhteenkään apc-poksin liittimeen? Onko johto katki välistä vai kuuluuko ollakin näin?
Jos johto katki niin mille liittimelle sen vaalean johdon pitäisi apc-poksille tulla, apc-poksin liitin oli kaksi rivinen.
t. Rami
Mittailin yleismittarilla apc-poksille tulevan liittimen ja nakutusanturin johdonpään välillä seuraavin tuloksin:
nakutusanturin musta johto, piippaa maahan ja neljään-viiteen apc-poksin liittimeen (siis sen koskettimen liittimiin), vaalea johto ei piippaa maahan eikä yhteenkään apc-poksin liittimeen? Onko johto katki välistä vai kuuluuko ollakin näin?
Jos johto katki niin mille liittimelle sen vaalean johdon pitäisi apc-poksille tulla, apc-poksin liitin oli kaksi rivinen.
t. Rami
****
VAG
VAG